In vergelijking met de CR1 geeft de Solace 42% meer comfort en is het frame 17% stijver bij het bracket. Op deze spyfoto zie je een 27,2mm zadelpen, de achterrem onder het bracket en extra smalle staande achtervorken; hierdoor is de achtertrein extra comfortabel. Een remmannetje zou het comfort namelijk verstoren! Het bracket is een BB86 pressfit en extra breed waardoor de stijfheid toe is genomen. Alle kabels lopen binnendoor. Een 54 centimeter frame weegt 890 gram, de voorvork met twee maten lagers 330 gram. Verder heeft het frame een ‘size specific design’: grote maat ‘dikkere’ buizen, kleine maat smaller. De Solace is er in een heren en een dames uitvoering.De afmontage
Onderdelen van Syncross waaronder een compact stuur, zadel en een wielset. De nieuwe 2014 Addict: is vooral afgevallen. Een afname van het gewicht met ondermeer 14 gram door nieuwe carbon patjes, een lichtere zadelpen ( – 12 gram) en een andere voorzijde ( -16 gram) gepaard aan een nog meer ‘high end’ HMX-SL composiet ( o.a. T 800 S en T1000). Dit zorgt ervoor dat frame en voorvork onder de 1000 gram blijven. Meer dan 300 ‘layers’ zitten er in een Addict frame verwerkt. De Addict is compatible met mechanische en elektronische onderdelengroepen. Compleet met ondermeer SRAM Red ‘22’ en Syncross RL 1.0 wielset van 1310 gram nog geen 5,6 kilo. Wil je meer weten over de nieuwe Addict? U vraagt, wij draaien: https://www.fiets.nl/2013/06/25/nieuwe-scott-addict-in-de-tour/