In alle materialen
Eerst maar: de Diverge is er in S-Works carbon, in ‘gewoon’ carbon en in aluminium. De carbon versie is er in maat 48 tot en met 64 cm, de aluminium van 44 tot 64 cm. Bij de introductie in Vernon, zo’n twee uur rijden van New York hadden we de beschikking over een S-Works Diverge met 1X aandrijving. Geen SRAM, maar een XTR Di2 achterderailleur in combinatie met een 1X carbon crankstel. Uiteraard schijfremmen en Roval wielen.Lees ook
8 november 2015 - Cyclocross
700c of 650b
Standaard is de Diverge uitgerust met 700C wielen, uiteraard met steekassen- maar er kunnen ook 650 B wielen in. Onze testmachine in een maat 56 woog 8,50 kilo. Hoe was het? ‘Fun’… De Future Shock doet driftig zijn best, maar we moeten wel zeggen dat bij de echte ‘down hill’ secties een MTB met ‘echte voorvering’ en dikke banden beter op zijn plaats was… maar je went er ook aan en leert gaandeweg tussen de rotsen en het gravel door te sturen.Op de foto hierboven Specialized Trigger banden, 38 millimeter breed op een setje fraaie Roval wielen. De zwarte box die je in het frame ziet net boven het bracket is een verwijderbare box. Voor reservebandjes, een regenjack…deze hoort bij de SWAT (Storage, Water, Air, Tools) collectie van Specialized. Allerlei handige oplossingen om gereedschap, water etc mee te nemen op je fiets.Er komen een aantal uitvoeringen van de nieuwe Diverge, op een rij:- Diverge S-Works (XTR, Dura-Ace)
- Diverge Expert (SRAM Force)
- Diverge Comp (105)
- Diverge Sport (105)
Diverge E5
Hierboven hadden we het over de carbon versies van de Diverge. Maar de modellen zijn er ook in een E5 uitvoering. Dan zijn ze van aluminium en hebben geen Future Shock aan boord. Ook hier een rijtje:- Diverge Comp E5 (105)
- Diverge E5 Elite (Tiagra)
- Diverge E5 Sport (Sora)
- Diverge E5 (Claris)