Michelin komt per 1 april 2016 met een nieuw aanbod banden: de Michelin Power serie. Deze nieuwe racebanden hebben een uitzonderlijk lage rolweerstand, een betere bestendigheid tegen lekrijden en een langere levensduur. De Michelin Power banden voldoen daarmee aan drie behoeften: Compétition (snelheid), Endurance (duurzaamheid) en All Season (grip). Een vierde band, de Protection, is exclusief voor de Noord-Amerikaanse markt.

In alle opzichten zijn de banden van Michelin Power beter dan de vorige versies. Zo is de rolweerstand verminderd, is de band sterker en heb je meer grip. Michelin had als doel om alle prestaties van een band op een hoger niveau te brengen en dat is, naar eigen zeggen, gelukt. Bij de tests werd er zo’n 200.000 kilometer gefietst, waarbij er werd gelet op de drie speerpunten: snelheid, duurzaamheid en grip. Niet alleen de speerpunten werden verbeterd, maar tegelijkertijd ook alle andere prestaties van de band.

Michelin Power Compétition
De Compétitionband is bestemd voor wegraces en het belangrijkste voordeel van deze versie is de vermindering van de rolweerstand met 25%, wat neerkomt op 10 watt. Mede door de optimalisering van de materialen voor het loopvlak (gemaakt van een innovatieve rubber compound) is de rolweerstand flink verminderd ten opzichte van de Michelin Pro4 Service Course.

Michelin Power Endurance
Deze band is 20% beter bestemd tegen insnijdingen van de bovenste loopvlaklaag door de nieuwe aeramide bescherming. De Endurance gaat langer mee dan de Michelin Pro4 Endurance, biedt een lage rolweerstand en zorgt voor meer grip in de bochten. Bij gebruik per set zorgt de Endurance voor een besparing van 8.6 watt ten opzichte van de Pro4.

Michelin Power All Season

Tot slot is er de All Seasonband die geschikt is voor moeilijke omstandigheden. De All Season biedt 15% meer grip dan de Michelin Pro4 Grip en is dus veiliger op gladde en vuile ondergrond, te danken aan de nieuwe generatie Hi-Grip Design loopvlakprofielen en de nieuwe Grip Compound. De nieuwe compound met lage rolweerstand levert een besparing van 5% per bandenset op.

power

Informatie over de prijzen volgt nog. Meer info op de site van Michelin.