foto’s: Remco Veurink
Challenge Strada Bianca 36 mmDe Krypton is leverbaar in drie modellen: de CS, CF en de Pro. Wij testten de Pro. Het verschil met zijn goedkopere broertjes zit ’m met name in de kabelgeleiding. Bij de CS en de CF lopen de kabels buitenom naar de onderbuis, bij de Pro is alles strak weggewerkt in stuurpen en frame. Uniek aan de Krypton is het 3D+-systeem, waarmee je je balhoofdbuis in hoogte kunt verstellen. Dit zou een strakker geheel moeten geven dan de normale spacers die je onder je stuurpen aanbrengt.
In de praktijk
Hoe dit in de praktijk uitpakt? De Krypton Pro is inderdaad best een strakke fiets. Hij accelereert fel en stuurt zo strak in, dat je bijna begint te twijfelen of dit wel een echte comfortracer is. Maar ja hoor, toch wel: na een rit van een paar uur zit je nog steeds lekker. Ook de meetwaardes laten qua comfort prima resultaten zien. Argon 18 heeft de verschillende eigenschappen goed weten te combineren.Comfortmetingen
We hebben deze Argon, samen met een Giant Defy, Factor Vista en een BMC Roadmachine getest op comfort. Daarvoor werkten we samen met het Duitse gebioMized. We hebben de trillingen op het stuur en het zadel gemeten op een hobbelige weg, door middel van druksensoren. Daarbij speelden we ook met de bandendruk en vergeleken alle fietsen met hun eigen wielset, maar ook allemaal met onze wielset zodat we alleen de verschillen in frame/zadel/stuur te zien kregen. De complete review met alle testresultaten lees je in Fiets nr.3-2021, zonder verzendkosten te bestellen in onze shop.FSA K- Force WE.
Keurig afgewerkt