Geen racemonster
Bij het wegrijden is meteen merkbaar dat dit geen racer is. De Acid heeft een korte bovenbuis en een vrij lange balhoofdbuis. Hierdoor is er weinig drop en heb je wat minder druk op je voorwiel. Rechtdoor beuken over modderpaden gaat hierdoor erg gemakkelijk, maar van links naar rechts over singletracks rammen kost wat meer moeite. Het kost mij als ‘racer’ even tijd om hieraan te wennen. Het gevoel met de ondergrond verhogen kan eenvoudig door de binnenbanden (en eventueel buitenbanden) te vervangen, want deze zijn standaard wel erg zwaar. Hierdoor zal het rubber gelijk ook wat stabieler aanvoelen als je met een lage bandenspanning rijdt. Remmen doet de fiets prima met een 180 millimeter schijf voor en 160 millimeter achter. Wel hadden we graag gezien dat de rem op een modernere manier op het frame was bevestigd dan de huidige IS-montage. Kies je voor deze fiets, vraag dan aan je fietsenmaker of hij bij het opbouwen alle draaipunten kan voorzien van stevig vet. Dit is standaard erg karig.A Standaard geleverd met luxe SLX-cassetteB Stevige hydroformed onderbuis
C Als enige in de test (Fiets Magazine nr.10-2017) geen tapered balhoofd