Slank maar sterk
Het frame is oversized, T700 composiet met flinke onderbuis, vrij ‘bolle’ balhoofdbuis en een bracket met klassiek BSA-schroefdraad. De staande achtervorken zijn slank, de staande buis kan een 31,6 millimeter zadelpen herbergen. De derailleurkabels lopen door de onderbuis en komen net achter het bracket naar buiten. Los weegt een maat L inclusief vork nog geen 1500 gram. Op de meetbank toont de Gladiatore zich redelijk onverzettelijk. Nee, we hebben hem niet proberen te vierendelen…..maar toch!De opbouw van deze racer is custom. Los frame, liefst met bijpassende Dedacciai-componenten (onder andere stuur en zadelpen). De fiets oogt compact en zo rijdt-ie ook. De Gladiatore komt overeen met een Dedacciai RAN, Cinelli Saeta of Bianchi Sempre Pro. Als je daar nog nooit op hebt gereden en je zoekt een referentie: dan komt een Giant TCR of Specialized Tarmac ook in de buurt. Al voelt de Gladiatore ook ‘gewoon’ strak aan, wat zeker ook te danken is aan de oversized staande buis met dito zadelpen.Aanzetten is echt een feest, een bocht inknallen en meteen weer optrekken tot aan het achterwiel van je voorgangers: lekker hoor. Deze racer is custom afgemonteerd met een 11-speed SRAM Forcegroep met een mix van Deda, Selle Italia en Shimano. Schakelen gaat zoals op de Stevens: met één hendel, en de klik voelbaar en hoorbaar. Het crankstel heeft een vertanding van 52/36 en achter een 11-28. Als klant kun je deze Dedacciai ook heel makkelijk naar wens laten afmonteren. Er zijn stoerdere fietsen, maar de Gladiatore is een prima allrounder die ook nog eens lekker is geprijsd. Maar of-ie het tot Spartacus schopt, is nog maar de vraag…A 52/36 crankstel.De Gladiatore is een prima allrounder die ook nog eens lekker is geprijsd
B Continental 25 millimeter banden.
C SRAM Force 22achterderailleur.