€ 1599,- De Rapide is een model wat al een tijdje meeloopt. En meteen maar: nu is de Rapide in de aanbieding. Onze testfiets kost normaal rond de 2500 euro, nu is de prijs € 1599,-. En dat is dus inclusief een volledige Ultegra groep ( wil je het goedkoer: de Rapide met 105 kost slechts € 1399,-. Je hebt dan ook nog de keuze uit twee designs ( normaal levert Prorace haar fietsen in meerdere designs, maar dat gaat niet voor deze Rapide). Voor wie op zoek is naar een strakke carbon fiets met een goede prijs-kwaliteit verhouding is dit zeker een goede keuze. Dat zullen we even uitleggen. Het frame: materiaal is carbon, de maatvoering gaat van XS tot XXL. De voorvork is ook van carbon, met een aluminium balhoofdbuis. De Rapide heeft interne kabels en een pressfit bracket. De staande en liggende vorken zijn licht ‘bended’, de boven- en onderbuis oversized en geovaliseerd. Gewicht: een L weegt 1150 gram, de voorvork 500 gram en de torsiestijfheid is ruim 100 Nm. Prima.100 % UltegraShimano Ultegra zoals gezegd. 50/34 crankstel, 11-28 achter. Vision alu wielset met 35 mm hoge velgen, Prorace banden en delen en een Selle Royal zadel. De complete fiets weegt 8,10 kilo. Geometrie: 73, 0 ° balhoofdhoek, 73, 0 ° zithoek, bovenbuis lengte 550, wielbasis van 990, stack 573, reach 385. Vrij allround, niks meer aan doen. Zeker voor een alleskunner!Chique
Het is geen mega opwindende racer als je hem zo bekijkt. Wel chique, maar niet opvallend. Het is een fiets die in feite beter is als dat wij in Nederland en Vlaanderen denken: het is er een die je koopt omdat je echt graag van fietsen houdt en niet alleen maar als etalagecoureur rond wil dwarrelen. Waar je mee kunt lezen en schrijven, gooien en smijten en lekker veel vaart kunt maken. OK, veel comfort biedt de Rapide niet; dat is vooral te danken aan de oversized zadelpen, de wielen met halfhoge velgen en de 23 mm banden. Een paar meer ‘high end’ 25 mm banden zouden een welkome toevoeging zijn. De afmontage met eigen Prorace delen is ruim in orde. Je kunt lekker flink aanzetten, schakelen en remmen gaat natuurlijk uit de kunst. Prima voor een fiets die –we zeggen het nog maar een keer- bedoeld is als allrounder. Jouw eerste carbon racefiets? Prima. Wil je een lichter model: kijk dan bijvoorbeeld bij de Prorace Inti. Maar als je ‘gewoon’ op zoek bent naar een moderne carbon racer dan is de Rapide jouw fiets. Dus check http://www.prorace.be