We gaan geen zware hangsloten meenemen om onze racefietsen mee vast te zetten, en ook kun je je fiets niet altijd in de gaten houden. Vorig jaar nog werd er op ons vakantieadres 's nachts in de fietsenstalling ingebroken (gelukkig niet geslaagd, maar toch). Fietsen worden nou eenmaal gestolen en een diefstal voorkomen is niet altijd eenvoudig. Bij mij kwam dus de vraag naar boven: is een mogelijkheid om je fiets terug te vinden als deze gestolen wordt?
Een mogelijkheid is door gebruik te maken van een gps-tracker. Ik weet dat er (kant-en-klare) gps-trackers bestaan die je kunt uitrusten met een simmetje, en vervolgens kun je op afstand de positie volgen (kijk maar eens op deal-extreme !). Ik kwam zelfs al een variant tegen die geïntegreerd kan worden in de stuurpen (http://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/Products.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;). Zo'n tracker stelt je dan in staat om (kort) na een diefstal je fiets te lokaliseren en de politie op de hoogte te stellen (of je gaat er zelf achteraan natuurlijk

Wat vinden jullie? Hebben jullie ervaring met een dergelijke gps-tracker? Zien jullie wat in het idee of zie ik dingen over het hoofd?