Sigma Rox 7.0 & 11.0
- leocuypers
- Forum-lid
vorige week heb ik me de Rox 7.0 aangeschaft, deze is gelijk aan de Rox 11.0 maar dan zonder de sensors.
Gezien ik steeds minder mijn borstband omdeed en ik geen waarde hechte aan een trapfrequentie, leek me de rox 7.0 meer dan voldoende.
Vandaag mijn eerste testrit gemaakt en de bediening is iets eenvoudiger dan de Rox 10.0 (maar dan ook minder mogelijkheden zoals in- en uitzoomen). De knopjes zijn een hele vooruitgang. De 6 stuks schermen zijn meer dan voldoende en het apparaat oogt iets minder fors als de Rox 10.
Gezien de bevestiging gelijk is aan Garmin heb ik me gelijk een frontmount van Sram erop gezet. Deze ziet wat mooier uit dan de ouder Butler van Sigma.
Voor wie een eenvoudige te bedienen GPS fietscomputer wil met een eenvoudige navigatie is dit een heel mooi alternatief (en niet de hoofdprijs)
Gezien ik steeds minder mijn borstband omdeed en ik geen waarde hechte aan een trapfrequentie, leek me de rox 7.0 meer dan voldoende.
Vandaag mijn eerste testrit gemaakt en de bediening is iets eenvoudiger dan de Rox 10.0 (maar dan ook minder mogelijkheden zoals in- en uitzoomen). De knopjes zijn een hele vooruitgang. De 6 stuks schermen zijn meer dan voldoende en het apparaat oogt iets minder fors als de Rox 10.
Gezien de bevestiging gelijk is aan Garmin heb ik me gelijk een frontmount van Sram erop gezet. Deze ziet wat mooier uit dan de ouder Butler van Sigma.
Voor wie een eenvoudige te bedienen GPS fietscomputer wil met een eenvoudige navigatie is dit een heel mooi alternatief (en niet de hoofdprijs)
- leocuypers
- Forum-lid
Klopt, alle garmin edge geschikte stuurhouders zijn voor de Rox 7 en 11 te gebruiken. Volgens mij is deze bevestiging ondertussen al de standaard geworden.CanyonMR schreef:Ook ik heb de Sigma ROX 7.0 op de lijst staan. Ik wil er echter wel een deftige Out-Front Mount bij bestellen. De K-Edge Garmin Sport Mount spreekt mij aan en als ik bovenstaand goed begrijp zou dit dus probleemloos moeten werken?
-
- Forum-lid
Hoe bevallen de tellers?
- leocuypers
- Forum-lid
De Rox 7.0 bevalt mij prima. en geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. (5 maanden in bezit)
Je moet van te voren wel afvragen wat je allemaal wilt met een GPS, Voor mij was een minimale route weergave en eenvoudige offline software van belang. Wil je kleurenschermen en kaartmateriaal dan zal je naar andere type moeten zoeken (Garmin Mio, Teasy one).
Navigatie gaat bij de rox met een kruimelspoor en het werkt gewoon goed.
De 6 schermen op de rox zijn vrij indeelbaar en zijn goed afleesbaar. Batterij is na een rit van 4-5 uur nog 70% vol. Een route plannen op het datacenter is eenvoudig. Je kunt deze datacenter gewoon downloaden en 20 keer gebruiken (bij aankoop van een rox krijg je de registratiecode voor onbeperkt gebruik)
Deze rox 7.0 kost ook niet de hoofdprijs, je kunt hem al krijgen voor nog geen €110,--
Je moet van te voren wel afvragen wat je allemaal wilt met een GPS, Voor mij was een minimale route weergave en eenvoudige offline software van belang. Wil je kleurenschermen en kaartmateriaal dan zal je naar andere type moeten zoeken (Garmin Mio, Teasy one).
Navigatie gaat bij de rox met een kruimelspoor en het werkt gewoon goed.
De 6 schermen op de rox zijn vrij indeelbaar en zijn goed afleesbaar. Batterij is na een rit van 4-5 uur nog 70% vol. Een route plannen op het datacenter is eenvoudig. Je kunt deze datacenter gewoon downloaden en 20 keer gebruiken (bij aankoop van een rox krijg je de registratiecode voor onbeperkt gebruik)
Deze rox 7.0 kost ook niet de hoofdprijs, je kunt hem al krijgen voor nog geen €110,--
-
- Forum-lid
Dus alles 6 de schermen zijn geheel vrij in te delen als ik het goed begrijp? En hoe meet je de snelheid? Via de GPS? Of met een sensor?
- leocuypers
- Forum-lid
de 6 schermen zijn in te delen via van te voren ingestelde sjablonen. Dus per scherm 1, 2, 4, 6 gegevens in alle combinaties van velden. De Rox 7.0 meet de snelheid via de GPS, je kunt er geen sensors op aansluiten (dus geen hartslagmeters, cadans-sensor of speed-sensor). Zou je dit wel allemaal willen, dan kun je de Rox 11 bekijken.
De snelheid gemeten via GPS is overigens redelijk nauwkeurig en reageert behoorlijk snel.
Hier kun je zien hoe deze sjablonen (templates) eruit zien, helemaal onderaan
http://help.sigmasport.com/en/sport-profiles
hier kun je de software downloaden
http://www.sigmasport.com/en/produkte/s ... /downloads
De snelheid gemeten via GPS is overigens redelijk nauwkeurig en reageert behoorlijk snel.
Hier kun je zien hoe deze sjablonen (templates) eruit zien, helemaal onderaan
http://help.sigmasport.com/en/sport-profiles
hier kun je de software downloaden
http://www.sigmasport.com/en/produkte/s ... /downloads
-
- Forum-lid
Dankjewel voor de informatie, maar zie niks van een linkje of een afbeelding over de templates of de software.
- leocuypers
- Forum-lid
http://help.sigmasport.com/en/sport-profilesBramKoppelmans schreef:Dankjewel voor de informatie, maar zie niks van een linkje of een afbeelding over de templates of de software.
.
-
- Forum-lid
Mijn dank is groot. Ga waarschijnlijk voor de Rox 11.0.
Hallo. Ik heb een rox gps 7.0. Ik heb een probleem met het verbinden met mijn data center. Ik kan niks meer doorsturen, geen updates meer doen en het data center vindt zelfs mijn toestel niet meer. Iemand die weet wat ik moet doen hoe ik dit kan oplossen?