Gravel-racers
Besteld
Levering zou eind november zijn.
Iemand interesse in een Cube Cross Race?
Levering zou eind november zijn.
Iemand interesse in een Cube Cross Race?
1. omdat ik een nieuwe fiets wilde
2. de Cube was eigenlijk een maatje te klein,. Heb ik wel wat aangepast met zadelpen met setback en langere, platte stuurpen, maar toch nooit ideaal. Ik wilde vooral iets langere reach.
3. stapje hoger qua kwaliteit
2. de Cube was eigenlijk een maatje te klein,. Heb ik wel wat aangepast met zadelpen met setback en langere, platte stuurpen, maar toch nooit ideaal. Ik wilde vooral iets langere reach.
3. stapje hoger qua kwaliteit
Maar vooral 1. natuurlijk
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 apr 2014 15:22
Maar vooral 1. natuurlijk
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2009 22:52
Dat gniffelen snap ik best, die 20 L tas is vooral besteld omdat er komende zomer een tochtje alleen op pad op de planning staat.Philippos schreef: ↑21 okt 2019 15:02 Ik moest ook even gniffelen naar die tas van 20 liter
Mijn prio destijds:
1. Waar stal ik mijn fiets
2. Spatborden!
3. Nu van toepassing: Lichten!!!
4. De rest komt gaandeweg wel
Ik heb een kistje met schone kleding/handdoek/schoenen etc op werk, hoef dus niets mee te nemen. Eenmaal per week moet ik met de auto ivm brengen en halen van de kinderen, dan neem ik een tas mee en wissel ik alles voor schone exemplaren. Verder hoef ik niets anders mee te nemen dan mijn broodtrommel en mijn yoghurt/ontbijt bakje, deze gaan in een framebag (Pro Discovery)
1. Stallen is voor mij geen probleem. Hij staat of verwarmd thuis en anders op het werk. (achter slot en grendel)
2. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Volgens mij wordt het bevestigen een probleem. Het oogt het een stuk minder sportief.... maar daar denk ik na een paar lekkere buien wellicht anders over.
3. Verlichting: inmiddels een BBB setje gekocht
Helaas is de fiets nog niet binnen... wat een slecht verhaal begint dit te worden. Blijkt dat er wat problemen waren bij Specialized. Op de website stond dat de fietsen van 2020 op voorraad waren. Dat was ook zo.... ze moesten alleen nog wel even vanuit Amerika op de boot gezet worden. 8 weken wachten is toch best lang!
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25
Over 27.5 hoef je niet te denken..Hanz Bé schreef: ↑22 okt 2019 19:17 Ik heb vandaag onderstaande fiets aangeschaft. Een stalen Trek MTB, ergens uit de jaren 90. Hij komt zaterdag in mijn schuurtje
M.i. een prima basis om een Gravel-/adventure bike te gaan bouwen.
Moet verdere onderdelen nog bij elkaar zoeken, dus projectje gaat wel even duren.
Wordt in elk geval shimano 9 of 10 speed. Verkrijgbaarheid van shifters zal hiervoor bepalend zijn.
Dropbar natuurlijk.
Ik twijfel nog over twee zaken:
# aantal bladen voor (alles van 1 tot 3 komt nog in aanmerking)
# 26 inch wielen handhaven, of overstappen naar 27,5 inch. Heb alle voor- en nadelen hiervoor nog niet op een rijtje......
DFDDEA22-24A9-44FA-8F14-EADEA8D8F457.jpeg
Die passen niet icm V brakes. Daarvoor moet je discbrakes hebben.
De fiets heeft cantilever remmen. Deze zijn soms voldoende verstelbaar om 27,5 inch wielen te kunnen gebruiken.MonkeyRider schreef: ↑25 okt 2019 07:18
Over 27.5 hoef je niet te denken..
Die passen niet icm V brakes. Daarvoor moet je discbrakes hebben.
Het remmen verhaal staat voor mij nog open.
Ik ga de fiets morgen ophalen. Eerst maar eens volledig demonteren en schoonmaken.
Stuur (ritchey comp venture max) is al onderweg.
Na een tip van Ernie C, heb ik een vreemd soort zin gekregen in Bar end shifters.
Ik wil morgen eerst testen of het achterwiel een 10s cassette kan hebben. Zo ja, dan denk ik 10s microshift bar end shifters te gaan gebruiken. Deze zijn nu echter lastig leverbaar.... Vermoedelijk begin december weer.
(Vanuit bijv. Engeland zijn ze wel uit voorraad leverbaar, maar dan kosten ze aanmerkelijk meer dan bij Bike-components)
Rustig aan! ( Dat kost me moeite... )
Ik ga de fiets morgen ophalen. Eerst maar eens volledig demonteren en schoonmaken.
Stuur (ritchey comp venture max) is al onderweg.
Na een tip van Ernie C, heb ik een vreemd soort zin gekregen in Bar end shifters.
Ik wil morgen eerst testen of het achterwiel een 10s cassette kan hebben. Zo ja, dan denk ik 10s microshift bar end shifters te gaan gebruiken. Deze zijn nu echter lastig leverbaar.... Vermoedelijk begin december weer.
(Vanuit bijv. Engeland zijn ze wel uit voorraad leverbaar, maar dan kosten ze aanmerkelijk meer dan bij Bike-components)
Rustig aan! ( Dat kost me moeite... )
Ik heb jaren geleden eens zoiets gedaan met een Scott uit beginjaren '90, eigenlijk nog vóórdat de gravelbike echt populair begon te worden. Ik wilde er weinig geld aan uitgeven, dus vooral veel zaken gebruikt die ik nog had. Om een zo groot mogelijke wielomtrek te krijgen met de 26 inch wielen die ik had, heb ik er Schwalbe Big Apples in de maat 26 x 2.35 inch opgelegd. Dat paste net. Verder een On One Midge stuur (flared dropbar). Ik had nog een 9 speed MTB groepje dat ik met Dura Ace bar-end shifters bedien. Verder raceremgrepen van TRP of Tektro die de juiste overbrenging hebben om V-brakes te bedienen.Hanz Bé schreef: ↑22 okt 2019 19:17 Ik heb vandaag onderstaande fiets aangeschaft. Een stalen Trek MTB, ergens uit de jaren 90. Hij komt zaterdag in mijn schuurtje
M.i. een prima basis om een Gravel-/adventure bike te gaan bouwen.
Moet verdere onderdelen nog bij elkaar zoeken, dus projectje gaat wel even duren.
Wordt in elk geval shimano 9 of 10 speed. Verkrijgbaarheid van shifters zal hiervoor bepalend zijn.
Dropbar natuurlijk.
Ik twijfel nog over twee zaken:
# aantal bladen voor (alles van 1 tot 3 komt nog in aanmerking)
# 26 inch wielen handhaven, of overstappen naar 27,5 inch. Heb alle voor- en nadelen hiervoor nog niet op een rijtje......
DFDDEA22-24A9-44FA-8F14-EADEA8D8F457.jpeg
Ik kan helaas niet zo snel een fotootje vinden...