Goh de laatste keer dat ik het nakeek zat er in iedere auto ook een motor. Ik snap niet waarom een tweewielig voertuig geen motor mag hebben.RVV schreef: ↑11 mar 2019 12:50
Wat ik bedoel te zeggen dat het ook grotendeels een mindset is. Er is altijd wel een valide excuus te bedenken om te gaan fietsen met een motortje. En in deze tijd is het ook compleet (sociaal) aanvaard om een fiets te kopen met een motor. Maar onder de streep zijn er maar heel weinig mensen die ook een motortje echt NODIG hebben. Dit geld voor de e Bikes en voor de speedpedelec. Maar nogmaals zoals ik al eerder schreef iedereen moet zelf weten wat hij doet. Ik veroordeel niemand
Mijn Stromer produceert 9 gr CO2 per km afgelegde weg (integrale berekening over de levenscyclus, geen enkele auto met verbrandingsmotor blijft in dat soort berekening onder de 150 gr/km).
En ja, ik heb die motor nodig. Ik rij iedere dag 110 km met de speed-pedelec, met de racefiets verlies ik echt teveel tijd (ik spendeer ook bijna altijd 10 u op mijn werk, dagen van 12 u of meer zijn ook geen zeldzaamheid). Dan is dat half uur dat ik win met de speed-pedelec meegenomen. En ik rijd iedere dag dat het weer OK is (dus niet bij storm, onweer of ijzel), Ik heb deze week dus 15 uur gestromerd, met een gemiddelde hartslag van 130 bpm.
Enkele weken geleden nog eens met de racer gereden wegens Stromer defect. Die dag door omstandigheden echt wel lang blijven werken, 21h00. Dan weet je dat je nog bijna 2 uur voor de boeg hebt (en dat je de volgende morgen om 05h30 opstaat)... Met de Stromer is dat veel minder een probleem (want beter licht, betere remmen, dikkere banden en een pak minder lang onder weg).
En betreft dat omrijden, dat doe ik dus ook met de Stromer. Iedere dag 7 km om een veiligere weg te hebben, en soms ook nog eens wat extra omdat het mooi weer is (maar nooit meer dan 5-10 km ). Wanneer ik 's zaterdags naar de bakker kan ik ook wel eens een rondje van 30-40 km maken.