Het E-Bike topic
-
- Forum-lid
De bedoeling is niet om eraan te beginnen prullen, gewoon dat ze "gemakkelijk" kan volgen. Zij is beginneling en zou graag willen beginnen meerijden met mij. Op mijn vaste toer ligt "de congoberg", meestal de muur, en af en toe de bosberg. Verder gaat het hier gewoon veel op en af. En neen, dat zijn geen heuvels zoals in de Ardennen, of geen Alpe d'Huez, maar ik vermoed dat ze vooral daarvoor (en voor de afstand) zo'n ondersteuning kan gebruiken.Lcsmet schreef: ↑01 aug 2020 12:39Waarom niet, gewoon passen.Desperation schreef: ↑31 jul 2020 16:14 Iemand een idee of de CANYON Roadlite ON Al 7.0 geschikt is voor vrouwen?
..........
Enkele bemerkingen.
Hou er wel rekening mee dat ze met de ingebouwde 250W/h batterij en volle ondersteuning (250 Watt) niet ver zal (mee-) rijden.
Om 25 km/u gemiddeld te halen zal er niets anders opzitten dan de fiets te "tunen", want anders stopt de ondersteuning onherroepelijk op 26 a 27 km/u.
Nogmaals, zij zou liever (voornamelijk voor het geld) voor een gewone Trek FX 2 Disc (https://www.12gobiking.nl/trek-fx-2-disc-dames-2020) gaan. Ik vrees dat mijn/ons gemiddelde een fameuze duik gaat nemen, en dat we dan geen toertjes meer zouden doen van + 50km...
Zo eentje en dan kan ze je zelfs uit de wind zetten.
https://www.boc24.de/p/haibike-sduro-tr ... d=207853-1
https://www.boc24.de/p/haibike-sduro-tr ... d=207853-1
Misschien gewoon beginnen met een niet e-bike. Lekker gaan fietsen en manlief fietst af en toe samen mee en houdt zich dan in. In de meeste gevallen is de man gewoon sneller. Wil je dat niet, dan koop je een e-bike.
Edit: ik heb pas in tweede instantie naar de Trek gekeken. Maar ik zou toch echt naar een fiets kijken die twee keer zo duur is. Al gezien wat die Trek weegt? Heb je zelf ook een fiets met dat gewicht?
Edit: ik heb pas in tweede instantie naar de Trek gekeken. Maar ik zou toch echt naar een fiets kijken die twee keer zo duur is. Al gezien wat die Trek weegt? Heb je zelf ook een fiets met dat gewicht?
-
- Forum-lid
Die Trek was maar een voorbeeld dewelke zij zou kopen hoor, ze kwam daar gisteren mee af. Maar ten opzichte van haar huidge gewone damesfiets van 20 jaar oud zit er al meer dan 10kg verschil op.
Maar de bedoeling is dat ik dan weer op mijn racefiets (Trek Emonda SL 6) zou rijden, ipv nu op mijn oude mtb .
Nu, idd, mss gewoon wat trager rijden, en er rekening mee houden dat we wellicht niet samen langere tochten gaan maken, tenzij langs het water (vlakke wegen of aan zee).
Maar de bedoeling is dat ik dan weer op mijn racefiets (Trek Emonda SL 6) zou rijden, ipv nu op mijn oude mtb .
Nu, idd, mss gewoon wat trager rijden, en er rekening mee houden dat we wellicht niet samen langere tochten gaan maken, tenzij langs het water (vlakke wegen of aan zee).
Ik heb geen idee of je vrouw denkt meer te willen fietsen. Maar als ze toch plannen heeft probeer een tweedehands te vinden ( moeilijk op dit moment) en hopen dat ze het zo leuk gaat vinden dat ze wat meer gaat fietsen. Dan zullen jullie zelfs zonder elektriek best bijna aan de 25km/uur geraken. En 24 is toch ook niet erg?
Die elektrische fiets kan altijd nog.
Die elektrische fiets kan altijd nog.
Eerlijk gezegd denk ik dat het, op zich aardige idee van een zwakkere fietser op een Ebike te zetten en dan met sterkere fietsers te laten meefietsen meestal niet bevredigend uitpakt voor zowel fietsers als elektrisch ondersteunden.
Bij een groepje bestaande uit fietsers van verschillend niveau gaat dat meestal prima omdat de mindere aan het wiel kunnen zitten en de betere meer kopwerk doen, maar zowel van de 25 km/u als de speedpedelec verschillen de eigenschappen gewoon veel te veel van echte fietsers om daar veel lol aan te beleven.
Mogelijk werkt het in een enkel geval wel , maar dan moet er water in de wijn gedaan worden door minimaal 1 partij....
Bij een groepje bestaande uit fietsers van verschillend niveau gaat dat meestal prima omdat de mindere aan het wiel kunnen zitten en de betere meer kopwerk doen, maar zowel van de 25 km/u als de speedpedelec verschillen de eigenschappen gewoon veel te veel van echte fietsers om daar veel lol aan te beleven.
Mogelijk werkt het in een enkel geval wel , maar dan moet er water in de wijn gedaan worden door minimaal 1 partij....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
In onze fietsclub werkt dit prima. Twee 70 + met een E MTB,,gladde wegbanden, Bosch middenmotor en getuned. We rijden tss 28 en 30 gemiddeld en zo kunnen deze 2 nog met ons meefietsen. Ze moeten evenwel behoorlijk meetrappen want om ritten van 80 tot 100 km te fietsen dienen ze de accucapaciteit te doseren dwz meestal op de laagste ondersteuning fietsen.