Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Chamois creme en windjes laten

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 09 jun 2015 20:48

franklin schreef:Je gebruikt teveel creme. Dat gaat klonteren in je anushaar, vandaar het bellenblaas effect. Zit niets anders op dan je konthaar te harsen zou ik zeggen :twisted: :mrgreen: Laat ons even weten of het geholpen heeft. Ik hoop dat we je hebben kunnen helpen met je probleem.
P.S. na het harsen ook even creme gebruiken om anaalverschraling te voorkomen.
Die klonten heten Tarrels, uitermate inefficient als gaat om aerodynamica.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 09 jun 2015 21:08

Wat een meesterlijk topic. Het is lang geleden dat ik zo heb zitten schateren op de bank.

Gebruikersavatar
Wilierista
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2014 14:42

Gebruikersavatar Wilierista 09 jun 2015 22:30

italfrk schreef:Wat een meesterlijk topic. Het is lang geleden dat ik zo heb zitten schateren op de bank.
Same here. Bril-jant!!! :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 10 jun 2015 22:30

italfrk schreef:Wat een meesterlijk topic. Het is lang geleden dat ik zo heb zitten schateren op de bank.
+1 Ja stiekem ben ik ook wel fan van Lousy aan het worden. Geweldig!
Ik dacht ff dat het "piemel-bedekkende-broek-topic" ook van hem / haar was.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1499
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 10 jun 2015 23:02

Wilierista schreef:Same here. Bil-jant!!! :lol: :lol: :lol:
kleine correctie :mrgreen:

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 jun 2015 23:09

Even off topic; ik probeer al tijden de formules te vinden waarmee je het tijdsvoordeel kunt berekenen indien je een wind altijd exact op de top van een klim laat.
Ik kan deze nergens vinden, door dit topic ben ik er echter nog eens over na gaan denken, en het kan zijn dat mijn theorie niet klopt en dus daarom ook nergens die formules staan, dus even een sanity check;
Gas is lichter dan lucht, dus het gas in je darmen zou in principe voor een opwaartse kracht moeten zorgen (in de klim een voordeel in de afdaling een nadeel) Als je dan net op de top een wind laat heb je dus tijdens de klim het voordeel en tijdens de afdaling geen nadeel, sneller kan dus gewoon niet. Of maak ik hier een denkfout?
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 jun 2015 00:29

Gas is een aggregatietoestand en niet elke gas is per definitie lichter dan lucht toch? Dus je zult eerst moeten testen of de samenstelling van jouw scheet lichter is dan lucht...

Zo, dat lucht op.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 11 jun 2015 11:34

Het meest optimaal lijkt me gebruik te maken van de stuwkracht bij demarrage. Liggen ze gelijk in een deuk achter je en ben je los!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 11 jun 2015 11:41

Je moet je anus ook niet sealen. Als je te gemakzuchtig bent dek je het gat af en dan krijg je natuurlijk de aangehaalde gasophopingen. Zelf los ik dat op door ook, als laatste handeling, de binnenkant van de kringspier goed in te vetten.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 jun 2015 12:09

henkv schreef:Het meest optimaal lijkt me gebruik te maken van de stuwkracht bij demarrage. Liggen ze gelijk in een deuk achter je en ben je los!
Ik ben bang dat valpartijen achter me door bedwelming worden bestraft door de UCI.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 11 jun 2015 12:44

Tom (bruine) Boonen sprintte ook altijd zo weg. UCI is destijds ook aangeklaagd, smog limiet werd bij massasprints lokaal ver overschreden.

Na de wedstrijd moet je nu je plasje inleveren en er wordt gewacht tot je ook je laatste scheetje eruit hebt geperst / in hebt geblikt, zit je over de limiet wordt je gewoon geschorst. Boonen binnenkort bij Oprah, al zijn overwinningen worden alsnog gestript. "You know Oprah, everybody did that back in the day, but it was wrong. I stilll feel like a winner, it's just my bowels that left me down" Shit Strong armbandjes massaal uit de gratie.
Afbeelding

shellie
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009 15:44

shellie 11 jun 2015 22:38

@ericpeters;
Het hangt geheel af van de dichtheid van de lucht in je darmen vs de dichtheid van de buitenlucht (of buitenomgeving).

Stel je laat een scheet in bad, dan is de dichtheid van de lucht in je darmen lager dan de dichtheid van het badwater, in bad weeg je dan zwaarder, vanwege de lagere opwaardse kracht.
Stel je doet hetzelfde in de ruimte, dan is de dichtheid van de scheet hoger dan de buitenatmosfeer (die is namelijk 0 in de ruimte), en weeg je na het laten van een scheet minder.
Op een berg is de luchtdruk ook altijd wat lager dan op zeeniveau, en waarschijnlijk is de druk in je darmen hoger dan 1 bar, vanwege druk die darmen uitoefenen enzo. Ondanks dat er methaan in de scheet zit, is die toch voor een groot deel lucht (stel 50%) is de dichtheid dus niet heel veel lager bij dezelde druk. het verschil in gewicht zal daarom nihil zijn.

wat rekenen: aanname, lucht = N2, mm 28, CH4 mm 16, dus bij dezelfde druk 16/28 minder dichtheid, dan corrigeren voor samenstelling en drukverschil zeg 0.7 bar op de berg vs 1.4 in de buik, dus kom je dan op ong 90% dichtheidverschil uit in het voordeel van de scheet. zeg volume van scheet is 200 ml (dan heb je een forse denk ik), dan is dat dus een gewichtverschil van 0.7 * 28/ 24 (bij 25graden) * 0.2 = 0.16 gram op de weegschaal.

Dat is dus ongeveer dezelfde invloed als een zweetdruppel, maar theoretisch dus een klein voordeeltje

Plaats reactie