Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

SnelleRobin
Forum-lid

SnelleRobin 21 jun 2015 23:57

Zaterdag waren me ouders weg en ik wist dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Toch eigenwijs en met de fiets naar de stad om muizen te halen en een slot voor op mijn terrarium. Banden waren zacht dus maar even opgepompt. Ff naar binnen om sleutels te pakken. Achterband weer zacht.... Op nieuw op gepompt en weg naar de stad. Onderweg op de oude brug hier in arnhem maar besloten om er een mooit ritje van te maken en maar even over de emma pyramide te gaan. Bij de winkel bijna op mijn bakkes gegaan door een plas op de stoep. (ja moet de stoep op om me fiets weg te zetten). Daar de dingen gedaan en hup verder. Over de velperweg velp in. Bij halte nordlaan linksaf dat dorp boven me geboorteplaats inTweede rotonde rechts af en een hoop wielrenners tegemoet komend. Emma pyramide op en boven aan ff gestopt om weer wat te drinken. Ik kijk naar me achterband, en weer plat. Nou dan maar verder. De mensen die ik kan bellen zijn allemaal ver weg in nederland andere dingen doen. Dus de emma pyramide af met die mooie haarspeld bochten. LEuk als mensen bult op in halen in die bochten en je aan zien komen terwijl je op je eigen weghelft bent..... VErder gereden tot ik thuis ben. Kijk ik per toeval naar het voorwiel, een onderdeel van de snelsluiting pleite..... Dat ik niet onderuit ben gegaan met die lekke band en die incomplete snel sluiting....

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 22 jun 2015 13:40

Afgelopen zaterdag tijdens de Jan Janssen Classic ergens op het laatste stuk tussen Renkum en Bennekom. Reed daar een meisje van een jaar of 15, al app-end in gewone kleding op een omafiets met voorop een krat. En hard dat ze ging!
Echt tempo moeten rijden om haar in te halen. Diversen op racefietsen lukte het zelfs niet. Het was net een nachtmerrie: dacht ik haar ingehaald te hebben, kijk ik 2 km later achterom, rijdt ze 20 meter achter me!

Kon niet ontdekken dat er trapondersteuning of zoiets op haar fiets zat. Ik hou mezelf maar voor dat dat wel het geval was... :shock:
Afbeelding

R1Phrankey
Forum-lid

R1Phrankey 23 jun 2015 07:22

Zit bij sommige e-bikes die accu niet onder dat krat? Valt niet er op.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 23 jun 2015 13:21

Haha, geeneens aan gedacht. Zal wel moe geweest zijn na bijna 225 km. :D
Mijn gevoel voor eigenwaarde is weer wat gestegen. O nee, herinner me dat ik een paar weken geleden ook al een ander grietje van 15 met moeite kon inhalen, ook op een opoefiets, ook met een gsm in haar handen, en.... ZONDER krat! :shock:
Afbeelding

R1Phrankey
Forum-lid

R1Phrankey 23 jun 2015 18:05

ja, die 15 jarige grietjes van tegenwoordig, drinken alleen maar red bull, geeft ze vleugels. :)
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jun 2015 19:59

Een tijdje geleden alweer maar wel erg leuk. Een stel op een tandem en ook nog een extra zitje voor een grote hond. Maar nu komt het; die hond had leren mee hangen in bochten! Geweldig.
Veni. Vidi. Fietsie.

robbiey
Forum-lid

robbiey 28 jun 2015 12:31

Wel opvallend dat het gebruik van mobiele telefoon in het verkeer al niet meer echt lijkt op te vallen, soort van geruisloos geïnfiltreerd in onze samenleving zeg maar. Totdat er een ongeluk gebeurt...

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 07 aug 2015 18:17

Vanochtend vroeg om 06:00 begonnen met werken dus tijd om vanmiddag een lekker ritje te maken en tevens wat nieuwe electronica (Stages) uit te proberen. Dat laatste terzijde.

Vanuit Almere richting Zeewolde en het Hortserwold in. De MTB route stond te vol met brandnetel dus maar stout geweest en wat andere off-road wegen gepakt.
Ze waren aan het hout kappen en met zwaar verkeer er overheen aan het gaan dus een MTB gaat dan echt het verschil niet maken.
Horsterwold blijf echt een geweldig loofbos waar je van alles kunt zien. Vandaag o.a. een mooi schouwspel van pa en ma buizerd die prooi in de lucht lieten vallen om vervolgens door een van de jongen opgepikt te worden.

Daarna terug over wat onbekende wegen en af en toe off road. Zo'n 6km van huis af zie ik dat ze wat wilde velden met bereklauw e.d. net gekortwiekt hebben dus ik ga weer off road.

Kom me in ene zo'n scootmobiel tegemoet over dat ruige veld. De bestuurster had de grootse lol die scootmobiel van links naar rechts sturende, zwaait nog naar me en crosste vrolijk off road verder. :lol:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 sep 2015 16:12

Gegroet worden door andere fietsers/wielrenners....hardlopers, wandelaars, honden uitlaters of zelfs eens een vriendelijke automobilist...
Maar deze had ik nog niet eerder mee gemaakt; door de stuurman van een vrachtschip! Ik fiets over de dijk langs het Hartelkanaal en hoor een hoi-hallo geschreeuw...ik kijk in de richting en zie iemand enorm geestdriftig zwaaien vanuit de cabine van zijn langsvarende vrachtschip. :lol: :lol:
Die was meteen goed voor een enorme grijns.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 sep 2015 17:09

Vorige week in de Vlaamse Ardennen. Ik haal een stel in op e-bikes. De vrouw die op 20-30 meter achter haar man fietst heeft het duidelijk niet naar haar zin. Ik ga naast haar rijden en begin een praatje. Ik ben aan het uitbollen en wilde graag weten waar die drukte in Oudenaarde voor was.
Wat pijnlijk zeg ik dat die e-bike's toch zo leuk zijn om wat meer sociaal te fietsen en gewoon een praatje te maken en toch een redelijk tempo te onderhoud.

"Awel munne man doe tegenwoordig aan STRAWA en das ni plesant"

Een paar honderd meter verder vliegt hij vol door de bocht het volgende segment langs de Schelde op en als een bezetenen begint hij te trappen. Ik moet naar links en wat beteuterd zegt de charmante Vlaamse me gedag....................

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 21 sep 2015 19:04

Mooi verhaal :D Maarre.... dit is echt zielig. Niet een beetje zielig, nee, heel erg zielig :cry:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 sep 2015 19:48

Ik wilde vanmiddag een schoolklas, denk groep 7/8, inhalen op een fietspad. Ze reden 2 aan 2. Ik belde netjes, waarop de achterste "juffrouw" hard op een fluitje blies. Ik wist niet wat ik toen zag! De kinderen staken allemaal één hand omhoog, en voegden direct in, waardoor ze binnen een paar tellen keurig op lint reden. ( nou ja, 1 foutje, 2 ondeugende kereltjes fietsten op elkaar, waardoor ze vielen. Niks ernstigs gelukkig).
Los van die valpartij creëerden ze meteen een hoop ruimte op het fietspad. Ik heb de juffen een dikke pluim gegeven.

Hier kan menig wielerclubje wat van keren ;)

Plaats reactie