Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.
Iedereen maakt onderweg tijdens het fietsen wel eens iets geks of moois mee.
Misschien leuk om deze belevenissen te delen met andere mensen.
Ik zal zelf de aftrap geven.
Na een drankje en een hapje bij een café tijdens een pauze bij een rit wilden we weer aanfietsen,
dus ik mijn helm en bril op, ik kon mijn bril niet vinden, bij- onder en rond de tafel gekeken, niets gevonden, nog even terug naar de wc geweest, misschien daar afgezet of neergelegd, nergens te vinden.
Ik dus mijn adres doorgegeven aan de café-eigenaar,
mocht hij de bril nog vinden dan kon ik hem op komen halen.
Natuurlijk niets van gehoord, tot zo'n anderhalve- a twee weken later.
Hij belde op, de bril was gevonden, maar ze hadden er wel veel werk mee gehad.
"Veel werk mee gehad?", vroeg ik verbaasd.
Wat bleek; de wc zat bij hun op een gegeven moment verstopt, hun open proberen te maken en wat bleek; jawel..... dat de vermiste bril de dader was van de verstopping.
De bril was op één of andere manier in de wc gevallen.
Wonder boven wonder was de bril nog geheel intact.
Ik dus de bril op gaan halen en thuis maar eens de beste poetsbeurt aller tijden gegeven.
Telkens als we langs die plek komen denk ik natuurlijk weer terug aan dit hilarisch voorval
en verschijnt er nog een glimlach op mijn gezicht.
Iemand nog meer leuke, gekke, boeiende, misschien wel aandoenlijke taferelen onderweg meegemaakt?
Misschien leuk om deze belevenissen te delen met andere mensen.
Ik zal zelf de aftrap geven.
Na een drankje en een hapje bij een café tijdens een pauze bij een rit wilden we weer aanfietsen,
dus ik mijn helm en bril op, ik kon mijn bril niet vinden, bij- onder en rond de tafel gekeken, niets gevonden, nog even terug naar de wc geweest, misschien daar afgezet of neergelegd, nergens te vinden.
Ik dus mijn adres doorgegeven aan de café-eigenaar,
mocht hij de bril nog vinden dan kon ik hem op komen halen.
Natuurlijk niets van gehoord, tot zo'n anderhalve- a twee weken later.
Hij belde op, de bril was gevonden, maar ze hadden er wel veel werk mee gehad.
"Veel werk mee gehad?", vroeg ik verbaasd.
Wat bleek; de wc zat bij hun op een gegeven moment verstopt, hun open proberen te maken en wat bleek; jawel..... dat de vermiste bril de dader was van de verstopping.
De bril was op één of andere manier in de wc gevallen.
Wonder boven wonder was de bril nog geheel intact.
Ik dus de bril op gaan halen en thuis maar eens de beste poetsbeurt aller tijden gegeven.
Telkens als we langs die plek komen denk ik natuurlijk weer terug aan dit hilarisch voorval
en verschijnt er nog een glimlach op mijn gezicht.
Iemand nog meer leuke, gekke, boeiende, misschien wel aandoenlijke taferelen onderweg meegemaakt?
Bikers are not alone
Veel te veel om op te noemen , ik rij nogal veel en vrij veel met mannen die net zoveel uren maken en dan kan je het natuurlijk wel voorstellen dat we een boel onzin uithalen
En niet allemaal even goed voor de reputatie voor de wielrenners
Maarja ook dat hoort erbij en gebeurd vanzelf als je zoveel uren maakt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Dat schreeuwt om een voorbeeldpeter1981 schreef:Veel te veel om op te noemen , ik rij nogal veel en vrij veel met mannen die net zoveel uren maken en dan kan je het natuurlijk wel voorstellen dat we een boel onzin uithalen
Je hebt geen idee wat je nu allemaal losroept...ik schrijf hele verhalen over wat ik allemaal mee maak.
Maar als ik me een paar kleine anecdotes probeer te herinneren:
Ik rij s'morgens op de oude Gitane naar mijn werk. In de verte zie ik een oudere heer op een stalen ros naderen, helemaal in retro-stijl, met petje, enorm geconcentreerd aan het trappen. Als hij mij ziet breekt zijn serieuze uitdrukking in een glimlach open: "hee snelle dame!"
Ik rij over een fietspad en voor me een groep of 6 a 7 Turkse jongetjes op fietsen. Ze lachen, kletsen en slingeren. Ik bel. Ik roep, eentje gaat er een opzij, de rest merkt niets. Ik vraag: "heren mag ik er even langs?" Dan brult de achterste: "Ali! opzij nou, wielrenner!"
En dan de gesprekken die ik vaak heb ik de trein als ik mijn fiets mee heb...met de meest uiteenlopende mensen. Zelfs een keer een ex-gedetineerde die net vrij was gekomen...en waar hadden we het over? Over wat lekkerder was; boerenkool of nasi...
Maar als ik me een paar kleine anecdotes probeer te herinneren:
Ik rij s'morgens op de oude Gitane naar mijn werk. In de verte zie ik een oudere heer op een stalen ros naderen, helemaal in retro-stijl, met petje, enorm geconcentreerd aan het trappen. Als hij mij ziet breekt zijn serieuze uitdrukking in een glimlach open: "hee snelle dame!"
Ik rij over een fietspad en voor me een groep of 6 a 7 Turkse jongetjes op fietsen. Ze lachen, kletsen en slingeren. Ik bel. Ik roep, eentje gaat er een opzij, de rest merkt niets. Ik vraag: "heren mag ik er even langs?" Dan brult de achterste: "Ali! opzij nou, wielrenner!"
En dan de gesprekken die ik vaak heb ik de trein als ik mijn fiets mee heb...met de meest uiteenlopende mensen. Zelfs een keer een ex-gedetineerde die net vrij was gekomen...en waar hadden we het over? Over wat lekkerder was; boerenkool of nasi...
Veni. Vidi. Fietsie.
geen leuke, maar een leerzame ervaring/belevenis..
Ik heb een aantal jaar geleden een goede les geleerd.. tijdens een rit terug van werk rij ik vaak over de boeren wegen, dan word je ingehaald door een trekker, moet je even goed aanzetten en kun je vervolgens een stuk achter de trekker blijven "hangen". maar dan moet je dus wel eerst even flink trappen.. op een dag bedacht ik me, als de trekker bijna bij mij is ga ik alvast beginnen met aanzetten, en zo gezegd zo gedaan. wat gebeurt er.. ik tref net een boer die alles een beetje op inschatting doet, hij zag mij fietsen, maar zag mij niet versnellen.. en zonder dat hij in zijn spiegel gekeken had dacht hij mij voorbij te zijn en stuurde weer terug naar de rechter weghelft!!
toen hij dat deed reed ik net achter het achterwiel van zijn trekker, maar de oplegger moest ook nog komen!
ik schrok van zijn stuurbeweging en besloot gelijk zelf de berm in te rijden, en de grote wielen van zijn oplegger gingen rakelings langs mij en mijn stuur heen.. dit was echt een heftige ervaring..
pas later thuis heb ik mij eigenlijk pas beseft wat er had kunnen gebeuren met mij, ik was op de fiets alleen maar aan het schelden op die boer, maar we waren denk ik beide fout.
Ik heb een aantal jaar geleden een goede les geleerd.. tijdens een rit terug van werk rij ik vaak over de boeren wegen, dan word je ingehaald door een trekker, moet je even goed aanzetten en kun je vervolgens een stuk achter de trekker blijven "hangen". maar dan moet je dus wel eerst even flink trappen.. op een dag bedacht ik me, als de trekker bijna bij mij is ga ik alvast beginnen met aanzetten, en zo gezegd zo gedaan. wat gebeurt er.. ik tref net een boer die alles een beetje op inschatting doet, hij zag mij fietsen, maar zag mij niet versnellen.. en zonder dat hij in zijn spiegel gekeken had dacht hij mij voorbij te zijn en stuurde weer terug naar de rechter weghelft!!
toen hij dat deed reed ik net achter het achterwiel van zijn trekker, maar de oplegger moest ook nog komen!
ik schrok van zijn stuurbeweging en besloot gelijk zelf de berm in te rijden, en de grote wielen van zijn oplegger gingen rakelings langs mij en mijn stuur heen.. dit was echt een heftige ervaring..
pas later thuis heb ik mij eigenlijk pas beseft wat er had kunnen gebeuren met mij, ik was op de fiets alleen maar aan het schelden op die boer, maar we waren denk ik beide fout.
-
- Forum-lid
peter1981 schreef:Najah ene dan en 1 wat nog redelijk beschaafd is
langs een dame rijden en vragen of ze een string aanheeft (krijg je meestal wel antwoord op trouwens )
Dit doet de reputatie van fietsers zoals je zelf al aangeeft weinig goeds inderdaad. Uitingen welke je eerder uit de monden van 3 rijen-breed-fietsende brugpiepers verwacht.
Gekste wat ik onderweg heb meegemaakt is een bijna-valpartij door "een kwak" van een enorm hert! Ben nog nooit zo geschrokken. Reed van Zwolle naar Volendam en was ergens in een klein bos bij Almere-haven (of all places).