Die theorie is zo grof dat hij bijna voor niemand werkt.fencer schreef:Eh.ja....wat moet ik hiermee???ted038 schreef:max hartslag daalt met de jaren, is de theorie ......
hele groffe theorie is 220-leeftijd ( voor mannen)
Lage hartslag
Veni. Vidi. Fietsie.
Niks aan de hand. Je bent een gezonde kerel van middelbare leeftijd met een meer dan goede conditie. Geniet van het leven en ga lekker fietsen.fencer schreef:Bedankt voor alle reacties en ik lees zeker mee ik heb inderdaad meer gefietst dan anders ivm een lange toertocht voor de boeg. Ook mijn omslagpunt is moeilijk te halen, met een VO2 max test kwam ik uit op 67 (VO2 max per min, per kg, lichaamsgewicht) en dat is wat ik nog nooit eerder heb behaald! Dus ik hoop inderdaad een combinatie van veel kilometers en minder herstel genomen. Nu doe ik het wat rustiger aan en hou even de waardes in de gaten. Eergisteren nog een rustpols van (laagste waarde) 35.
Overigs gaat de rustpols wel omlaag naar mate men beter getraind is! Simpele verklaring is dat het hart in kracht toe neemt en dus effectiver (langzamer) gaat pompen.
Inderdaad nog steeds 31/33 in rust. Na veel hierover gelezen te hebben dan toch maar naar de huisarts. Verwijzing naar de Cardioloog. Na een 24 uurs test bleek de hartslag s,nachts te dalen naar 26. Dit alles nog zonder klachten. Na verder onderzoek bleek dat er een vertraging is in de AV knoop waardoor 1 op de 5 slagen niet door komt. Hoe dit onstaan is???? Leeftijd?Sweety2008 schreef:Is je rustpols nog steeds zo laag?
Hoe voel je je verder nu?
Het oordeel is nu een pacemaker die de hartslag in de gaten gaat houden er daar waar nodig bij gaat springen.
Gelukkig hoef ik verder niks te laten en kan ik alles weer oppakken en volop gaan fietsen, maandag de 7e word hij geplaatst en ik ben zeer benieuwd hoe ik me hiermee ga voelen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door fencer op 05 mar 2016 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sweety2008
- Forum-lid
Dit had mijn oom ook maar hij heeft dus nooit echt aan sport gedaan. Naar de operatie kon hij weer alles doen.
Mijn man heeft 1 lekkende aortaklep en een lekkende hartklep maar hij heeft nu pillen gekregen en voelt zich verder heel goed. Zo zie je heel veel mensen hebben het aan het hart mijn man wist dit in begin ook niet kwamen wij per toevak achter.
Ik heb trouwens nu een rustpols van tussen de 40 en 42 heb heel lang zeker meer dan 3 maanden een rustpols van 46 of 44 gehad en ik ben nu 53 jaar.
Nou ik hoop dat alles bij jou nu goed komt ik zal voor je duimen.
Mijn man heeft 1 lekkende aortaklep en een lekkende hartklep maar hij heeft nu pillen gekregen en voelt zich verder heel goed. Zo zie je heel veel mensen hebben het aan het hart mijn man wist dit in begin ook niet kwamen wij per toevak achter.
Ik heb trouwens nu een rustpols van tussen de 40 en 42 heb heel lang zeker meer dan 3 maanden een rustpols van 46 of 44 gehad en ik ben nu 53 jaar.
Nou ik hoop dat alles bij jou nu goed komt ik zal voor je duimen.
Ghost Nivolet 6LC
inmiddels ben ik geopereerd. De Pacemaker zit er nu 8 dagen in. Alles is voorspoedig gegaan. De wond is nog aan het genezen en ik moet even oppassen met het optillen van de arm. De Pacemaker is onder mijn linkersleutelbeen geplaats en doet zijn werk (zeker tijdens de nacht) goed. Hij springt bij als mijn hartslag een slag overslaat (AV blokkage) Gisteren en uurtje op de spinningfiets gezeten en dat ging prima. Ik had een hele stabiele hartslag van gemiddeld 110 met 153 als max. In mijn hoofd heb ik er nog geen vrede mee dat ik hier mee de rest van mijn leven verder moet. Maar ik ben blij dat hij geplaatst is en als ik, behalve de controles, er verder niet veel van ga merken dan kan ik dat zeker een plekje geven. Nu nog de eerste fietstocht!
-
- Forum-lid
Hi fencer, goed dat je naar de dokter bent gestapt en moge dit een voorbeeld zijn voor anderen. Wielrenners kennen hun lichaam uitstekend en zien de veranderingen, maar zolang het geen pijn is waardoor je niet meer zou kunnen fietsen wordt er geen actie ondernomen. Nu je de pacemaker hebt is het een kwestie van revalideren en monitoren. Ik wens jou daarbij sterkte.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Ik zit ook met een behoorlijk lage hartslag, om de zoveel tijd doe ik s'nachts mijn hartslagmeter aan en bekijken ik s'morgen de minima.
De laatste tijd ben ik terug actiever aan het sporten, enkele maanden geleden ging ik s'nachts nog naar 32, ik vreesde dat dit zich ging doorzetten maar vorige week was het 35. Zolang ik boven de 30 blijf is het goed heeft de dokter gezegd.
Om de 5 jaar moet je een nieuwe batterij laten steken zeker? Hoe langer ik dit kan vermijden hoe beter uiteraard.
De laatste tijd ben ik terug actiever aan het sporten, enkele maanden geleden ging ik s'nachts nog naar 32, ik vreesde dat dit zich ging doorzetten maar vorige week was het 35. Zolang ik boven de 30 blijf is het goed heeft de dokter gezegd.
Om de 5 jaar moet je een nieuwe batterij laten steken zeker? Hoe langer ik dit kan vermijden hoe beter uiteraard.
-
- Forum-lid
Hi NoChain, dank dat je jouw ervaring met ons deelt. Heel waardevol. Veel training brengt de hartslag in rust naar beneden. Het woord 'veel' maakt de zin relatief. Bij een ongetrained iemand die een HS van 60 of minder heeft spreekt men van Bradycardia en dient er een medische oplossing gezocht te worden. ''Zolang je boven de 30 blijft'' suggereert dat je dat zelf zou kunnen bepalen. Jij en ik weten beter: Met het hart kun je geen risico nemen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Ik ben enkele jaren geleden op controle geweest in het ziekenhuis, conclusie was dat ik een sporthart heb maar alles werkt normaal. Ik heb toen ook zo'n 'bakje' meegekregen dat mijn hartslag 24u heeft gemonitord, ook daar niks abnormaals, buiten de relatief lage hartslag dan.
Medisch gezien heb ik dus wel gedaan wat ik kon, je hart is niet iets wat je aan de meningen op het internet mag overlaten . Dat ik nu zelf af en toe mijn hartslag eens check is puur uit controle, het is inderdaad niet dat ik er veel aan kan doen als het straks ineens 29 is.
Medisch gezien heb ik dus wel gedaan wat ik kon, je hart is niet iets wat je aan de meningen op het internet mag overlaten . Dat ik nu zelf af en toe mijn hartslag eens check is puur uit controle, het is inderdaad niet dat ik er veel aan kan doen als het straks ineens 29 is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
60 is voor duursporters echt geen reële grens. Er is ook geen enkele fysiologische reden waarom een hartslag van bijv 45 een probleem zou kunnen zijn.deboefvanparma schreef:Hi NoChain, dank dat je jouw ervaring met ons deelt. Heel waardevol. Veel training brengt de hartslag in rust naar beneden. Het woord 'veel' maakt de zin relatief. Bij een ongetrained iemand die een HS van 60 of minder heeft spreekt men van Bradycardia en dient er een medische oplossing gezocht te worden. ''Zolang je boven de 30 blijft'' suggereert dat je dat zelf zou kunnen bepalen. Jij en ik weten beter: Met het hart kun je geen risico nemen.