Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Wales

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 17 jun 2016 13:10

Afbeelding
40%? Take that with a pinch of salt!
To be continued...

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 17 jun 2016 14:16

Redelijk stijl.

Als je Snowdon opgaat neem dan kleren mee want het weer wil wel eens omslaan op de top!
Maak joe woar

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 jun 2016 17:40

Afbeelding

Donderdag eerste rondje op de mountainbike gedaan. Langs de kust naar het zuiden naar Barmouth. Daar over een houten brug naast de spoorlijn naar de overkant. De brug voelde niet erg stevig aan. Ook deze trein reed stapvoets over de houten brug. Aan de andere kant het pad, waarschijnlijk een oude spoorlijn gevolgd. De ondergrond was een vrij grove soort zwart gravel. Dit pad was ook onderdeel van de route van het National Cycle Network, nummer 8. Geen fietspaden zoals wij die gewend zijn. Aangezien het er eerder geregend had, zag ik er na vijf kilometer uit als een mijnwerker. Aan het eind van deze inham terug over de A-weg naar Barmouth en terug naar ons appartement.

Vandaag op de racefiets langs Snowdon mountain gereden. De weg omhoog naar Llanberis is voor later deze week.

Meer foto's volgen...

Nickos
Forum-lid

Gebruikersavatar Nickos 18 jun 2016 18:41

Klinkt goed. Volg dit topic met interesse. Liefst veel foto's ;)
Dit soort onbekende gebieden hebben op mij altijd een speciale aantrekkingskracht.
Have fun!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 jun 2016 23:01

Afbeelding
Na de start in Maentwrog al snel een stevige klim langs een waterkrachtcentrale. Op weg naar Betws y Coed, waar ik de keuze had uit een aantal mogelijkheden. Naar het noorden naar het kasteel van Conwy, naar Bangor en verder naar het zuiden naar het kasteel van Caernarfon of eerder afslaan richting Llanberis. Het werd het laatste.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 jun 2016 23:15

Afbeelding

Bij Capel Curig linksaf naar beneden richting Llanberis. Hier kreeg ik dit uitzicht voorgeschoteld, met een aantal bergen al in de verte zichtbaar. De afslag Llanberis gaat gluiperig omhoog en vond ik voor vandaag te veel van het goede. Door het dal door naar Porthmadog en de hoofdweg A 470 op terug naar het punt van vertrek. Ongeveer 80 kilometer gefietst vandaag met veel wind in de dalen en tijdens de klimmen. Een mooie verkenning van dit deel van het noordwesten van Wales.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 19 jun 2016 20:20

Afbeelding

Aansluitend op de foto hierboven nog een aanvulling op deze route:

Gisteren na de klim na de waterkrachtcentrale kwam deze lange afdaling over een brede weg naar beneden. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe wielen in te remmen, want de afdaling was behoorlijk onoverzichtelijk. De zon was er hier nog niet door. Ik was blij dat ik een shirt met lange mouwen aan had. Er reden weinig auto's hier. Het landschap heeft iets weg van Glencoe in de Highlands in Schotland, maar het is toch ook weer anders.

Afbeelding

Na het passeren van een kasteel kwam ik in Betwys y Coed, een toeristisch stadje. Hier was het druk, veel wandelaars en toeristen.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna nam ik de afslag A 5, richting Bangor. Bij de afslag Capel Curig linksaf over de A 4086 die overgaat in de A 498 na de afslag Llanberis. Rechts langs de weg moet de Snowdon liggen, maar deze is gehuld in wolken. If it's in the clouds, you're in deep shit basically!

Afbeelding

De A 498 slingert verder langs een rivier. De weg gaat verder naar beneden, er is een uitzicht op een meer in het dal.

Afbeelding

Ik ga verder en bij Beddgelert is er nog een mogelijkheid af te slaan naar de A 4085.

Afbeelding

Ik ga rechtdoor, het is een prachtige weg en het is niet druk. De weg is 'liable to flooding', het water komt langs verschillende watervalletjes in de rivier. Een prachtige weg!

Het gaat verder naar Porthmadog en daar ga ik langs de hoofdweg weer terug naar mijn vertrekpunt van deze morgen.

Tot slot nog een overzicht van de route.

Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 05 jul 2016 20:50

Dinsdag 21 juni ben ik naar het bikepark Coed y Brenin geweest. Een bikepark dat dit jaar al zijn vierde lustum heeft beleefd. Dit park ligt een stuk lager dan Snowdon mountain, maar ligt nog wel in het Snowdonia National Park. Een park voor wandelaars, hardlopers en moutainbikers. Centraal ligt een bezoekerscentrum met een bikeshop en een café/restaurant.

Afbeelding

Voor je de verschillende routes (groen, blauw, rood en zwart) op gaat, kun je op een oefenparcours de zwaarte van elke route uitproberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik nog niet levensmoe ben, heb ik gekozen voor de blauwe route, Minor Taur. Een singletrack met gravel en brede kuipbochten.

Om een impressie van deze route te krijgen, hieronder nog een kort filmpje.

Plaats reactie