Aansluitend op de foto hierboven nog een aanvulling op deze route:
Gisteren na de klim na de waterkrachtcentrale kwam deze lange afdaling over een brede weg naar beneden. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe wielen in te remmen, want de afdaling was behoorlijk onoverzichtelijk. De zon was er hier nog niet door. Ik was blij dat ik een shirt met lange mouwen aan had. Er reden weinig auto's hier. Het landschap heeft iets weg van Glencoe in de Highlands in Schotland, maar het is toch ook weer anders.
Na het passeren van een kasteel kwam ik in Betwys y Coed, een toeristisch stadje. Hier was het druk, veel wandelaars en toeristen.
Hierna nam ik de afslag A 5, richting Bangor. Bij de afslag Capel Curig linksaf over de A 4086 die overgaat in de A 498 na de afslag Llanberis. Rechts langs de weg moet de Snowdon liggen, maar deze is gehuld in wolken. If it's in the clouds, you're in deep shit basically!
De A 498 slingert verder langs een rivier. De weg gaat verder naar beneden, er is een uitzicht op een meer in het dal.
Ik ga verder en bij Beddgelert is er nog een mogelijkheid af te slaan naar de A 4085.
Ik ga rechtdoor, het is een prachtige weg en het is niet druk. De weg is 'liable to flooding', het water komt langs verschillende watervalletjes in de rivier. Een prachtige weg!
Het gaat verder naar Porthmadog en daar ga ik langs de hoofdweg weer terug naar mijn vertrekpunt van deze morgen.
Tot slot nog een overzicht van de route.