werkpaard schreef:Zijn ze in de UK beetje fiets vriendelijk? Is niet echt een land waar ze wielertoeristen gewoon zijn. Al zijn ze de laatse jaren ook meer wielerminded geworden. Gaat dat goed in het verkeer?
Mijn ervaringen zijn gemengd: een paar jaar terug voor mijn werk 3 maand in Nottingham gezeten. Dat is een redelijk grote stad, denk Utrecht qua grootte. Fiets meegenomen, maar dat was niet altijd even plezierig, In stad zelf, belabberde fietsinfrastructuur en nog nergens zoveel agressie van automobilisten overheen me heen gekregen als daar, gelukkig voornamelijk verbale aggressie. Aan de andere kant, op het platteland is het uitstekend fietsen. Af en toe moet je een stukje over een drukke weg, maar je hebt genoeg rustige landweggetjes (met erg steile klimmetjes).
Snowdonia is een overigens prachtig gebied, maar ik heb daar alleen gelopen. Mocht het helder weer zijn: met de MTB kun je Snowdon beklimmen (de grote weg naar boven, langs het spoorlijntje) en op de top heb je een prachtig, wijds uitzicht.