Banden blijven lek gaan, help!
Hallo,
De titel zegt het al, een bandenprobleem.
Zo'n 2 weken geleden waren mijn Schwalbe Lugano (draadband) bandjes helemaal op (deze zaten op de fiets bij aankoop) .
Deze vervangen door Vittoria Zaffiro pro (vouwband) en meteen maar 2 nieuwe continental binnenbandjes gemonteerd.
Nu het probleem: Ik blijf maar lek rijden. Ik heb er nu 3 ritjes mee gefietst waarbij elke rit eindigde in een ongemakkelijke wandeling richting huis. (2x achter-, en 1x voorband)
Heb ze helemaal uit elkaar gehaald, en overal gevoeld naar scherpe of uitstekende delen, wat niet het geval is.
Het heeft me inmiddels 3 binnenbandjes gekost, aangezien het gat te groot is om te plakken. Althans het gat lijkt klein, maar blaast het plakkertje -na een half uur drogen- zo weer af.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
De titel zegt het al, een bandenprobleem.
Zo'n 2 weken geleden waren mijn Schwalbe Lugano (draadband) bandjes helemaal op (deze zaten op de fiets bij aankoop) .
Deze vervangen door Vittoria Zaffiro pro (vouwband) en meteen maar 2 nieuwe continental binnenbandjes gemonteerd.
Nu het probleem: Ik blijf maar lek rijden. Ik heb er nu 3 ritjes mee gefietst waarbij elke rit eindigde in een ongemakkelijke wandeling richting huis. (2x achter-, en 1x voorband)
Heb ze helemaal uit elkaar gehaald, en overal gevoeld naar scherpe of uitstekende delen, wat niet het geval is.
Het heeft me inmiddels 3 binnenbandjes gekost, aangezien het gat te groot is om te plakken. Althans het gat lijkt klein, maar blaast het plakkertje -na een half uur drogen- zo weer af.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
Heb je het plek van het lek in de binnenband gebruikt om de locatie van een eventueel scherp voorwerp te vinden?
Wat is de staat van het velglint, zit dat goed op de velg, komen er geen scherpe delen doorheen?
Gebruik je bandenlichters om de buitenband om de velg te krijgen?
Zou het kunnen dat je bij het omleggen de binnenband beschadigd?
Heb je een foto van de gaten zoals je ze in je binnenband aantreft.
Wat is de staat van het velglint, zit dat goed op de velg, komen er geen scherpe delen doorheen?
Gebruik je bandenlichters om de buitenband om de velg te krijgen?
Zou het kunnen dat je bij het omleggen de binnenband beschadigd?
Heb je een foto van de gaten zoals je ze in je binnenband aantreft.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 24 aug 2016 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Voordat je de buitenland monteert even de binnenband oppompen zodat je zeker weet dat die niet dubbel zit.
Vervolgens buitenland monteren vanaf het ventiel aan beide zijden gelijkmatig,tevens regelmatig de band goed in het velgbed drukken beetje bandenvet gebruiken kan geen kwaad.
Suc6
P.s velg gecontroleerd op bramen neem ik aan.
Vervolgens buitenland monteren vanaf het ventiel aan beide zijden gelijkmatig,tevens regelmatig de band goed in het velgbed drukken beetje bandenvet gebruiken kan geen kwaad.
Suc6
P.s velg gecontroleerd op bramen neem ik aan.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Denk dat je het in je velglint moet zoeken.
Heb het recentelijk ook ghad.
Bleek het velglint thv een spaakgat ies ingedrukt te zijn. Hierdoor ontstond een kuiltje, en als je je banden dan hard oppompt....pssst
Nieuw velglint erop en voila probleem verholpen.
Succes
Heb het recentelijk ook ghad.
Bleek het velglint thv een spaakgat ies ingedrukt te zijn. Hierdoor ontstond een kuiltje, en als je je banden dan hard oppompt....pssst
Nieuw velglint erop en voila probleem verholpen.
Succes
Wow, wat zijn jullie er snel bij, bedankt!
Ik heb het volgende filmpje exact gevolgd om de band te vervangen aangezien ik nogal aan mezelf begon te twijfelen na 2 lekke banden zo kort achter elkaar.
https://www.youtube.com/watch?v=3ZwH2Sww3qE
Ik heb dus geen bandenlichters gebruikt om de band weer op de velg te krijgen.
De fiets is nog geen jaar oud, en zie ook geen gaten/ uitsteeksels aan het velglint. Hier en daar een drukplek van de spaak. Het probleem is zowel voor als achter, is dat mogelijk als het velglint kapot is?
De druk die ik erin heb gepompt is zo'n 7,5/8 bar (minimaal 7 stond er op de buitenband)
Zo ziet het gat eruit:
Het gat is dusdanig groot dat je hem gewoon leeg hoort lopen.
Ik heb het volgende filmpje exact gevolgd om de band te vervangen aangezien ik nogal aan mezelf begon te twijfelen na 2 lekke banden zo kort achter elkaar.
https://www.youtube.com/watch?v=3ZwH2Sww3qE
Ik heb dus geen bandenlichters gebruikt om de band weer op de velg te krijgen.
De fiets is nog geen jaar oud, en zie ook geen gaten/ uitsteeksels aan het velglint. Hier en daar een drukplek van de spaak. Het probleem is zowel voor als achter, is dat mogelijk als het velglint kapot is?
De druk die ik erin heb gepompt is zo'n 7,5/8 bar (minimaal 7 stond er op de buitenband)
Zo ziet het gat eruit:
Het gat is dusdanig groot dat je hem gewoon leeg hoort lopen.
Ik ga er nu inderdaad maar van uit dat het velglint z'n beste tijd heeft gehad. Maakt het nog uit welk merk/type je erop doet, of zit daar weinig verschil in?
Inmiddels ook 2 binnenbandjes van een vriend "geleend", merk: Red Cycling Products. Iemand enige ervaring met deze bandjes/merk? Ga ervan uit dat binnenbanden qua kwaliteit elkaar weinig ontlopen, maar heb zelf nog nooit van het merk gehoord.
Inmiddels ook 2 binnenbandjes van een vriend "geleend", merk: Red Cycling Products. Iemand enige ervaring met deze bandjes/merk? Ga ervan uit dat binnenbanden qua kwaliteit elkaar weinig ontlopen, maar heb zelf nog nooit van het merk gehoord.
Loop dat velglint zowel voor als achter idd eens goed na. Feit dat het toch een behoorlijk gat in de biba is, op de 'juiste' plek en je buitenband niets laat zien zou mij idd het velglint doen vermoeden en is de biba een spaakgat ingedrukt.Oelske schreef:
Velglint er eventueel af en beetje rekken en doorlopen.
Anders, aangezien het probleem is gekomen na montage nieuwe buiten en binnenbanden, zou het natuurlijk kunnen dat je velglint niet goed ligt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock