Daar gaat het verdomme toch niet om. Lees je de rest van het topic wel? Wat is de oorzaak van die voorvork schade?ypuh schreef: Een losse voorvork is voor €100,- ofzo nog wel te krijgen.
Eerder zeg je zelf ( 30 okt 2016 21:29 )
Wellicht is die fiets dus WEL gecrashed en zijn er andere niet zichtbare mankementen. Aangezien de verkoper het voorvork probleem nooit expliciet heeft aangegeven bij koper christiaan_01 zouden me verdere andere verborgen problemen niet verbazen.ypuh schreef:Dit heeft de verkoper moeten weten/melden. Zoiets kun je niet meer met vermoorde onschuld verkopen.
Fiets is verkocht met schade aan de voorvork die eventueel erg of niet kan zijn maar dat, nogmaals, is niet terzake doende.
Gezien TS zijn quote:
wist de verkoper van die schade en heeft de koper (christiaan_01) die informatie niet expliciet medegedeeld.Zorro schreef:christiaan_01 schreef: De verkoper zei, toen ik hem na de koop hierover contacteerde, dat zijn fietsenmaker gezegd had dat de scheuren geen probleem waren.
Had koper (christiaan_01) die beschadiging aan de voorvork moeten/kunnen waarnemen?
Waarnemen lijkt me wel en ik heb geen idee hoe christiaan_01 het over het hoofd heeft kunnen zien maar blijft het feit dat verkoper XXX van die voorvork schade wist en dat NIET expliciet aan koper christiaan_01 gemeld heeft.
Ik zou de koop proberen te ontbinden en niet verder gaan kijken hoe die vork en eventuele andere mancos te fixen.