Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
TomVanbuel
- Forum-lid
TomVanbuel
23 dec 2016 09:23
sanderscholtens schreef:Ik rij op swiss side hadrons en die bevallen me bijzonder goed. 485 hoog en ook bij fikse wind geen enkel probleem gehad, hubs rollen geweldig en de aero capaciteiten worden goed beoordeeld ze voelen sneller dan mijn ksyrium elites (en voor zover meetbaar op standaard rondjes zijn ze dat ook).
Zijn wel vrij prijzig vind ik. Op de site setprijs van 1200€ ongeveer. Ofwel pis gekeken...
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
-
buddo
- Forum-lid
buddo
23 dec 2016 12:50
fabber schreef:Na wat research op dit forum kwam ik dit setje tegen, DT Swiss 1400 Oxic.
Ik begrijp dat je wensen zijn gewijzigd? De openingspost gaat over middel-hoge aluminium carbon clincher wielen... deze DT Swiss zijn met 21 mm laag te noemen en volledig aluminium. Toch iets heel anders...
Of de zwarte remrand zwart blijft, waag ik te betwijfelen. Over het algemeen zijn de ervaringen met andere zwarte velgranden (niet carbon) dat dit toch wel minder wordt in de loop der tijd. Of dat voor deze specifieke set ook geldt weet ik niet, gezien de recente introductiedatum zijn er denk ik ook nog niet heel veel ervaringen mee. Ik las dat er wel speciale remblokken worden meegeleverd, misschien dat dat er mede voor kan zorgen dat het meevalt?
-
jawie
- Forum-lid
jawie
23 dec 2016 13:50
Zwarte alu velgrand blijft zeker niet zwart. Die slijt er gewoon vanaf. Bij de ene velg sneller dan bij de andere.
Waarom geen FCC? Als je een alternatief hebt voor in de bergen en niet continu van wielen wisselt is volledig carbon toch ook gewoon een optie?
-
fabber
- Forum-lid
fabber
23 dec 2016 14:09
Mss even voor de volledigheid;
ik heb op dit moment een FCC setje van Helin met en Fulcrum racing zero voor het echte klimmen. Ik ben woonachtig in Amersfoort en kan dan goed uit met de FCC. Rondje Posbank wordt al spannend met de FCC maar gaat tot nu toe goed. Ik ben bijv. nog niet in Limburg.of Tecklenburg geweest met de FCC, dat durf ik niet aan.
Ik merk dat gedurende het seizoen toch regelmatig aan het wisselen ben. Een keer op en neer naar Tecklenburg is toch alweer 2 keer wisselen. Amstel God ook weer 2 keer wisselen.
Ik weet welke remtechniek te hanteren en probeer dat ook te doen maar merk wel dat ik af en toe slepend aan het remmen ben.
Om het verhaal kort te houden, ik zit te denken om een allround setje aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige 2 sets. Daarbij is middelhoog de voorkeur.
Sets als de Fulcrum zero Nite, Mavic Exalith en ook deze DT Swiss vind ik erg fraai vanwege de donkere remrand maar vind het zonde van het geld als die op den duur vervaagt en ook blank wordt.
-
jawie
- Forum-lid
jawie
23 dec 2016 14:27
Dat rijdt niet lekker inderdaad als je er geen vertrouwen in hebt.
Ik vond het de eerste keren wennen met full carbon in de Ardennen, maar heb er nu geen probleem meer mee. Ook niet in de regen. Een beetje velg moet dat wel kunnen hebben (qua remkracht en warmte).
In de bergen neem doe ik het liever niet. Dan kies ik voor een lagere alu velg (voor de lagere windgevoeligheid en de lagere gevoeligheid voor warmteontwikkeling.)
-
Pijp ie
- Forum-lid
Pijp ie
18 feb 2017 14:30
Is er al meer bekend over die PR 1400 wielen van DT swiss?
Ik twijfel over deze wielen voor mij nieuwe fiets (ik vind dat mat zwarte erg fraai) maar ben bang dat het zwart niet blijvend is. Op i-net vind ik wel wat reviews (en die zijn positief) maar ik lees weinig of de remrand zwart blijft of dat het net als op al die andere wielen gewoon weg is na 1 rit in de regen..
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
18 feb 2017 15:05
Laat je door het gereduceerde design van de DT Swiss PR1400 DICUT niet van de wijs brengen. Deze met keramische Oxic oppervlaktecoating uitgeruste 28” wielset biedt velgremmen optimale remeigenschappen. Voor hogere eisen in training of wedstrijd beschikt de set voor asymmetrische velgen. Naast een hoge latere stijfheid blinkt de set met 1435 gram uit voor een verbeterde stuurnauwkeurigheid en dynamische acceleratiewaarden. Het Ratchet systeem laat je zonder vertraging wegrijden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
18 feb 2017 16:28
Klinkt als een setje die ik moet hebben, ik stoorde mij al een tijdje aan de dynamische acceleratiewaarden van m'n huidige wielset.
-
Pijp ie
- Forum-lid
Pijp ie
18 feb 2017 17:20
-
Aesch
- Forum-lid
Aesch
19 feb 2017 00:54
TomVanbuel schreef:sanderscholtens schreef:Ik rij op swiss side hadrons en die bevallen me bijzonder goed. 485 hoog en ook bij fikse wind geen enkel probleem gehad, hubs rollen geweldig en de aero capaciteiten worden goed beoordeeld ze voelen sneller dan mijn ksyrium elites (en voor zover meetbaar op standaard rondjes zijn ze dat ook).
Zijn wel vrij prijzig vind ik. Op de site setprijs van 1200€ ongeveer. Ofwel pis gekeken...
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Eindejaar -40% scheelt dan een boel