vraagje middel/hoge ACC set
Ik ben op zoek naar een ACC wielset met een middel tot hoge velg. Ik heb er een aantal op het oog waaronder
- Shimano RS81 C50
- Mavic Cosmic Pro
- Vision Trimax T42
Nu las ik dat de Shimano ondanks de brede velg toch V-vormig is terwijl over het algemeen de 50mm wielen bolvormig zijn.
Klopt dat? Zo ja, wat is het verschil in eigenschap tussen bol - en v vormige wielen?
- Shimano RS81 C50
- Mavic Cosmic Pro
- Vision Trimax T42
Nu las ik dat de Shimano ondanks de brede velg toch V-vormig is terwijl over het algemeen de 50mm wielen bolvormig zijn.
Klopt dat? Zo ja, wat is het verschil in eigenschap tussen bol - en v vormige wielen?
Bedankt!
Brede velg heeft wel voorkeur omdat een 25mm band dan beter past en ik op lage bandenspanning kan rijden (meer comfort).
Als jullie meer alternatieven hebben van ACC velgen tussen de 35 en 50mm hoog in de prijsklasse 750 tot 1000 dan hoor ik dat graag.
Brede velg heeft wel voorkeur omdat een 25mm band dan beter past en ik op lage bandenspanning kan rijden (meer comfort).
Als jullie meer alternatieven hebben van ACC velgen tussen de 35 en 50mm hoog in de prijsklasse 750 tot 1000 dan hoor ik dat graag.
Ik rij op swiss side hadrons en die bevallen me bijzonder goed. 485 hoog en ook bij fikse wind geen enkel probleem gehad, hubs rollen geweldig en de aero capaciteiten worden goed beoordeeld ze voelen sneller dan mijn ksyrium elites (en voor zover meetbaar op standaard rondjes zijn ze dat ook).
Hebben zij ook een leverancier in Nederland? Of moet je die via de website bestellen?sanderscholtens schreef:Ik rij op swiss side hadrons en die bevallen me bijzonder goed. 485 hoog en ook bij fikse wind geen enkel probleem gehad, hubs rollen geweldig en de aero capaciteiten worden goed beoordeeld ze voelen sneller dan mijn ksyrium elites (en voor zover meetbaar op standaard rondjes zijn ze dat ook).
Wat is de interne velgbreedte? Zouden er ook 28mm banden op de kuipers kunnen? Heb wat vragen uitstaan bij Kuiper maar nog geen reactie ontvangen.beren040 schreef:Ik heb al jaren een set fcc 50mm van Kuiper, wielset is ook te krijgen als acc.
Ben er zeer tevreden over en de prijs zit in jouw range