Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
Hoezo? De remkracht van een schijf is toch niet beter?
-
- Forum-lid
Nou ik heb er mee gefietst. Vond ze net wat feller dan standaard schijfjes 

Maak joe woar
@japiecarbon: Op de motor kan wel degelijk een verschil zitten tussen schijvenmerken (en dus samenstelling van het staal). Vooral warmteafvoer (minder fading), maar ook frictie (bite/moduleerbaarheid) kan iets schelen.
Of dat op de fiets ook scheelt, weet ik niet (helaas zelf te weinig gestructureerde ervaring mee).
Of dat op de fiets ook scheelt, weet ik niet (helaas zelf te weinig gestructureerde ervaring mee).
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid HC
Het was ook niet echt serieus bedoelt heren
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij rijdt er niemand met schijven vandaag bij MSR...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ok, dan heb ik niks gezegd! Ik zat vooral naar de species te kijken.
Tom Boonen (je weet wel die renner die z'n venge mét schijfremmen bestempelde als de beste verbetering ooit) reed zonder schijfremmen msr!! Als de koersen belangrijk worden kiezen ze blijkbaar allemaal voor velgremmen, Boonen op tarmac, Sagan op vias met matige velgremmen...hij ging er trouwens wel hard mee de poggio af! Benieuwd naar de Vlaamse klassiekers
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zoals je het ook kunt lezen:
Tom Boonen (je weet wel die renner die een enorm sponsorcontract heeft bij Speci en misschien na zijn wielercarriere er ook nog iets mee gaat doen) reed zonder schijfremmen msr!! Als de koersen belangrijk worden kiezen ze blijkbaar allemaal voor velgremmen, Boonen op tarmac, Sagan op vias met matige velgremmen...hij ging er trouwens wel hard mee de poggio af! Daaruit blijkt maar weer dat je helemaal geen schijven nodig hebt.

Tom Boonen (je weet wel die renner die een enorm sponsorcontract heeft bij Speci en misschien na zijn wielercarriere er ook nog iets mee gaat doen) reed zonder schijfremmen msr!! Als de koersen belangrijk worden kiezen ze blijkbaar allemaal voor velgremmen, Boonen op tarmac, Sagan op vias met matige velgremmen...hij ging er trouwens wel hard mee de poggio af! Daaruit blijkt maar weer dat je helemaal geen schijven nodig hebt.