Snee in buitenband repareren?
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe Vittoria Corsa 25mm gemonteerd op mijn achterwiel.
Zondag bij een rit van 95km helaas al lek gereden en een behoorlijke snee erin.
Ik heb vanuit de binnenkant een plakkertje er tegen aan geplakt, maar de snee blijft dus aan de buitenkant openstaan.
Is dat nog te repareren?
Zondag bij een rit van 95km helaas al lek gereden en een behoorlijke snee erin.
Ik heb vanuit de binnenkant een plakkertje er tegen aan geplakt, maar de snee blijft dus aan de buitenkant openstaan.
Is dat nog te repareren?
Secondenlijm is zo goed als zinloos; de structuur van een buitenland zit in het karkas, niet in het rubber. Je kunt wat lijm gebruiken om het gapende gat te diichten, maar de band gaat er geen stevigheid van krijgen.
Leg voor de zekerheid de gerepareerde band op het achterwiel. Maar mits goed gerepareerd, zou ik me om deze band geen zorgen maken.
Vorsprung durch Pedantik
-
- Forum-lid
Op je voorwiel leggen en dan oprijden
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Mocht ie dan toch eens bezwijken, weet je zeker dat je op plaat gaat?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1MarkVeenstra schreef: ↑20 sep 2017 09:33Mocht ie dan toch eens bezwijken, weet je zeker dat je op plaat gaat?
Less is bore
Een goede buitenbandplakker, bijv. van Simson aan de binnenkant plakken en de snee aan de buitenkant opvullen met Bison Max Repair en dan gewoon zonder probleem - wel vaker controleren - als voor- of achterband doorrijden tot de band is versleten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
+1
Niet te druk om maken. Die bison lijm goed laten uitdrogen bijvoorbeeld met een klemmetje erop en van tevoren even goed schoonmaken.