Bij jouw Pinarello dealer, lijkt me.
Pinarello
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Dit is heel typisch om te lezen. Ik had ook een marvel waarbij het frame rond de trapas was uitgelubberd. Gevolg kraak tijdens trappen en onder garantie een GAN S gekregen. Ik heb zo het idee dat die Marvels niet van al te beste kwaliteit waren, ik ken nog twee mensen die hun marvel hebben ingewisseld. 1 voor een prince overigens. Made in Taiwan sticker overigens onder het frame, weet niet of jij die sticker al hebt gezien.jandb schreef: ↑18 aug 2017 08:18 Ik heb een Gan S en die bevalt me prima, rijd er nu ongeveer een jaar op. Ik heb het frame via garantie ontvangen omdat er bij mijn Marvel een klein scheurtje in het frame zat bij het balhoofd in de buurt.
Ik heb een 56 frame maat wat overeenkomt met 58. Ik ben 1.82m en redelijk in verhouding qua benen en bovenlichaam.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een 56 maat die overeenkomt met 58?
Bij Pina is de maat juist bijna klassiek. Maat 56 = 56.5cm bovenbuis.
Bij Pina is de maat juist bijna klassiek. Maat 56 = 56.5cm bovenbuis.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50
hi allemaal,
Zo, eindelijk begint de opbouw vormen aan te nemen dat het zinvol is om een plaatje te laten zien. Ik ben namelijk al sinds de zomer bezig met de opbouw van een nieuwe fiets.. Budget speelde voor de verandering geen rol, ik wilde -in mijn ogen- het beste van het beste hebben. Dat is volledig arbitrair, beginnend met het frame of de wielen. Ik begrijp ook wel dat er goedkopere wielen zijn met ongeveer zelfde performance, dit vond ik mooi en kon ik voor een goede prijs op de kop tikken. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere componenten, behalve de derailleur pulley. Dat was meer nieuwsgierigheid (ja het fiets soepeler, hoeveel watts soepeler: geen idee). .
Omdat ik daarnaast in training was voor een ironman en met name op de tijdritfiets zat duur(de) het allemaal wat langer. Sowieso nog steeds niet klaar, want stuurpen en stuurbuis vergen nog wat meer tijd in het (ook nog te vervangen) zadel.
Frame: Pinarello F10, maat 54, kleur Red Magma
Wielen: Enve SES 4.5 tubular, Chris Kings bearings (n.a.v. een week testen in omgeving Girona, met dank aan The Service Course in Girona waar ik ze een week heb kunnen huren
Banden: Vittoria Corsa G+ 25mm tubes
Stuur: Enve SES Aero, breedte 42
Stuurpen: Most 100 -> wordt nog vervangen voor een Enve, lengte tbd op basis van hoogte stuur
Zadel: Specialized Toupe 43, nog te vervangen wat ook plat en breed is maar minder flex geeft
Groepset: Dura Ace Di2 9150, 12-25 achter, 50-34 voor
Pedalen: Garmin Vector 2 (worden vervangen door Powertap P1 die momenteel op TT zitten)
Bottom bracket: Threaded Ceramic Speed
Derailleur pulley: Japan Carbon Dry met ceramic bearings
Ketting:
Bidonhouders: Arundel matte carbon
Nog te doen:
Zo, eindelijk begint de opbouw vormen aan te nemen dat het zinvol is om een plaatje te laten zien. Ik ben namelijk al sinds de zomer bezig met de opbouw van een nieuwe fiets.. Budget speelde voor de verandering geen rol, ik wilde -in mijn ogen- het beste van het beste hebben. Dat is volledig arbitrair, beginnend met het frame of de wielen. Ik begrijp ook wel dat er goedkopere wielen zijn met ongeveer zelfde performance, dit vond ik mooi en kon ik voor een goede prijs op de kop tikken. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere componenten, behalve de derailleur pulley. Dat was meer nieuwsgierigheid (ja het fiets soepeler, hoeveel watts soepeler: geen idee). .
Omdat ik daarnaast in training was voor een ironman en met name op de tijdritfiets zat duur(de) het allemaal wat langer. Sowieso nog steeds niet klaar, want stuurpen en stuurbuis vergen nog wat meer tijd in het (ook nog te vervangen) zadel.
Frame: Pinarello F10, maat 54, kleur Red Magma
Wielen: Enve SES 4.5 tubular, Chris Kings bearings (n.a.v. een week testen in omgeving Girona, met dank aan The Service Course in Girona waar ik ze een week heb kunnen huren
Banden: Vittoria Corsa G+ 25mm tubes
Stuur: Enve SES Aero, breedte 42
Stuurpen: Most 100 -> wordt nog vervangen voor een Enve, lengte tbd op basis van hoogte stuur
Zadel: Specialized Toupe 43, nog te vervangen wat ook plat en breed is maar minder flex geeft
Groepset: Dura Ace Di2 9150, 12-25 achter, 50-34 voor
Pedalen: Garmin Vector 2 (worden vervangen door Powertap P1 die momenteel op TT zitten)
Bottom bracket: Threaded Ceramic Speed
Derailleur pulley: Japan Carbon Dry met ceramic bearings
Ketting:
Bidonhouders: Arundel matte carbon
Nog te doen:
- Stuurpen (is nu 100, wellicht naar 110 als er nog een spacer extra onder gaat)
Enve fietscomputer houder erop (aero stuur heeft geen ruimte voor standaard Wahoo computer mount
stuurbuis zagen
zadel vervangen
pedalen omwisselen
evt 4iiii power meters erop ter vervanging van pedaal systeem (wat matig betrouwbaar is)
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50
kansloze actie van mijn kant, plaatje wil niet uploaden en deeplinken werkt ook niet? https://imgur.com/gallery/2lhbW
Klopt zat inderdaad een mooie made in Taiwan sticker onderop, doet wel wat afbreuk op het gevoel zeker voor die centen al komt zowat alles er vandaan, Moet zeggen dat de GAN S nog steeds prima bevalt en ik hoop dat ik langer met het frame kan doen dan met de Marvelooglenz schreef: ↑07 nov 2017 20:32Dit is heel typisch om te lezen. Ik had ook een marvel waarbij het frame rond de trapas was uitgelubberd. Gevolg kraak tijdens trappen en onder garantie een GAN S gekregen. Ik heb zo het idee dat die Marvels niet van al te beste kwaliteit waren, ik ken nog twee mensen die hun marvel hebben ingewisseld. 1 voor een prince overigens. Made in Taiwan sticker overigens onder het frame, weet niet of jij die sticker al hebt gezien.jandb schreef: ↑18 aug 2017 08:18 Ik heb een Gan S en die bevalt me prima, rijd er nu ongeveer een jaar op. Ik heb het frame via garantie ontvangen omdat er bij mijn Marvel een klein scheurtje in het frame zat bij het balhoofd in de buurt.
Ik heb een 56 frame maat wat overeenkomt met 58. Ik ben 1.82m en redelijk in verhouding qua benen en bovenlichaam.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Mooi rood! Staat de F10 zeker goed. Gefeliciteerd.
Mijn opmerkingen.
1: Ik ben zelf niet zo'n fan van de Enve's en verschil in velghoogte voor-en achterwiel
2: Graag zwarte banden (zeker mer dit rode frame).
3: Een Fizik Antares R1 of R0 is zeker een goede vervanging voor de Toupe.
4: Garmin Vector 3 pedalen zouden mijn voorkeur hebben als een powermeter in de crankset geen optie is.
Succes met de opbouw en veel plezier met rijden.
Mijn opmerkingen.
1: Ik ben zelf niet zo'n fan van de Enve's en verschil in velghoogte voor-en achterwiel
2: Graag zwarte banden (zeker mer dit rode frame).
3: Een Fizik Antares R1 of R0 is zeker een goede vervanging voor de Toupe.
4: Garmin Vector 3 pedalen zouden mijn voorkeur hebben als een powermeter in de crankset geen optie is.
Succes met de opbouw en veel plezier met rijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Super mooi karretje!
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50
ha! dank voor de feedback. Grappig dat datgene waar jij geen fan van bent juist 1 van de redenen waren om voor deze combo te gaan. Mbt de zwarte banden: hieronder een plaatje van toen ik er tijdelijk de velgen van mijn triathlonfiets in had gezet met volledig zwarte Conti 4000s. Ik vond het juist allemaal beetje donker met zwarte bandjes. Nu zorgen de witte Enve stickers wel voor een kermisvibe, die ga ik wellicht ook nog wel omwisselen als ik er zin in heb. T is alleen best een gedoe..boswielrenner schreef: ↑27 nov 2017 09:17 Mooi rood! Staat de F10 zeker goed. Gefeliciteerd.
Mijn opmerkingen.
1: Ik ben zelf niet zo'n fan van de Enve's en verschil in velghoogte voor-en achterwiel
2: Graag zwarte banden (zeker mer dit rode frame).
3: Een Fizik Antares R1 of R0 is zeker een goede vervanging voor de Toupe.
4: Garmin Vector 3 pedalen zouden mijn voorkeur hebben als een powermeter in de crankset geen optie is.
Succes met de opbouw en veel plezier met rijden.
Voor die Garmin pedalen ben ik een beetje huiverig. De Vector 2 hebben best wat problemen gehad, heb jij goede ervaringen met de 3?
Ik vind hem prachtig, juist met witte stickers en skinwall banden; saaie roodzwarte fietsen zijn er genoeg.
En als je toch de triathlonfiets gewend bent: een (semi) tijdrit zadel zou er mooi op staan, zoals de pro stealth carbon https://www.futurumshop.nl/pro-stealth- ... vOEALw_wcB of de bontrager hilo xxx carbon: https://www.trekbikes.com/ca/en_CA/equi ... e/p/11791/. De laatste heb ik zelf op mijn Ridley Noah SL en het zit heerlijk, ook bij een houding meer rechtop (zoals klimmend). Diep zitten is makkelijker, dus dan kan je stuur wellicht blijven zitten op deze hoogte. Succes!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fraai, maar eens met boswielrenner; die ouderwetse retrobandem passen niet bij zo'n modern aero frame.
Verder niks meer aan doen
Verder niks meer aan doen
Less is bore