Colnago
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40142
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Voor mij persoonlijk zelfde probleem als de V2-r: saaie kleuren en ouderwets kleurendesign met die paar hoekige vlakken.
En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Die van Colnago hopen natuurlijk dat je zo staat te kwijlen van hun frame dat je niet eens merkt dat ze er een ordinair FSA gossamer crankstelletje op gezet hebben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Koop je gewoon een Specialized erbij, heb ik ook gedaan!daniel1975 schreef: ↑08 dec 2017 16:40 Voor mij persoonlijk zelfde probleem als de V2-r: saaie kleuren en ouderwets kleurendesign met die paar hoekige vlakken.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40142
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik snap ze niet helemaal daar. De V2-r heeft echt de looks en het frame wel, maar de kleuren zijn saaaaaaai. En voor dat satin-red (waar blijft de blauwe...?) vragen ze nog eens fors extra ook.
Less is bore
Is de geometrie tabel al ergens gevonden. Ik verwacht a la 2017. Ben toch benieuwd
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een beetje laat maar mogelijk heeft iemand anders er iets aan.daniel1975 schreef: ↑02 sep 2017 19:38Die nokon-variant of een normale buitenkabel?Lcsmet schreef: ↑01 sep 2017 17:50Ik had die van Jagwire ism mijn Sram Etap en de kabelbediende hydraulische TRP HY/Rd schijfremmen.daniel1975 schreef: ↑22 aug 2017 14:10 Welke compressieloze kabels zijn er goed geschikt voor Campa?
Dat was vooral bij de achterrem, die volledig in een buitenkabel liep, een merkelijk verschil tegenover een Sram buitenkabel welke ik nog liggen had.
Het was deze: Jagwire Elite Sealed Race Remkabels.
Met een buitenkabel uit 1 stuk van 1700 mm. Daar kom je, ook bij een groot frame, een heel eind mee.
Geen idee of je de buitenkabel/liner zou kunnen combineren met een Campagnolo binnenkabel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40142
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Remkabels zijn toch altijd 1.5-1.6 mm?
En de specs van Jag zegt dat deze 1.6 is, dus moet passen imho.
En de specs van Jag zegt dat deze 1.6 is, dus moet passen imho.
Less is bore
Dat is voor mij en vele anderen geen raadsel.daniel1975 schreef: ↑08 dec 2017 16:40 En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40142
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tuurlijk, kosten.Keezx schreef: ↑09 dec 2017 10:08Dat is voor mij en vele anderen geen raadsel.daniel1975 schreef: ↑08 dec 2017 16:40 En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
Maar redeneer ff anders: Colnago verkoopt ook emotie. Wat is de inkoopmeerprijs voor een passende groepscrank? Doe €40,- bij de verkoopprijs en het plaatje klopt.
Colnago is geen basic Sensa of instap Giant. Prijs is hier niet argument #1.
Less is bore
De tijd dat Colnago zo in de markt staat is allang voorbij.....dat speelt nog maar voor een enkeling en ik denk dat het streven naar groepzuivere plaatjes commercieel dom is.
Wie zich voor dit soort dingen interesseert monteert zelf de groep/crank die hij wil en wie het niet interesseert fietst lekker rond met z'n FSA cranks.
Wie zich voor dit soort dingen interesseert monteert zelf de groep/crank die hij wil en wie het niet interesseert fietst lekker rond met z'n FSA cranks.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ze zetten zichzelf als premium merk in de markt en dan verwacht je ook het best mogelijke in zijn klasse. Zeker omdat mainstream merken steeds vaker wel complete groepen monteren, kun je voor zulke bedragen niet achter blijven. De markt voor zelf monteren wordt ook al niet al te handig bediend door Colnago met het beperkte aanbod aan frames en vooral spuitschema's van tegenwoordig. Alleen een roemruchte Italiaanse naam is niet voldoende om een dikke meerprijs te kunnen rekenen.
De meeste mensen die ik ken die wel eens een nieuwe racefiets hebben gekocht weten dat een complete groept te prefereren is boven een mix. Niet dat ze uiteindelijk allemaal de fietsen met mixgroepen links laten liggen maar het helpt zeker om een fiets duurder in te schatten.
De meeste mensen die ik ken die wel eens een nieuwe racefiets hebben gekocht weten dat een complete groept te prefereren is boven een mix. Niet dat ze uiteindelijk allemaal de fietsen met mixgroepen links laten liggen maar het helpt zeker om een fiets duurder in te schatten.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Probleem van Colnago is dat ze links en rechts ingehaald zijn door de markt en de tijd.
Door daar niet op tijd in meegegaan te zijn hebben ze een forse achterstand opgelopen die ze met hun modellen niet ongedaan kunnen maken.
Neem dan ook nog de prijzen die ze voor hun "premium" producten rekenen, ook op basis van emotie, dan zal dat niet snel veranderen.
Niet voor niets dat de doelgroep van Colnago steeds ouder wordt, alleen de degenen die in de jaren 70, 80 en 90 een voorliefde voor Colnago hadden, kopen een Colnago, de jeugd zie je er zelden op rijden.....
Uiteraard vanwege de kosten wordt zo'n crank gemonteerd, een frame van een paar duizend euro's met een cheap ass crank en meestal een mix van groepen.
Door daar niet op tijd in meegegaan te zijn hebben ze een forse achterstand opgelopen die ze met hun modellen niet ongedaan kunnen maken.
Neem dan ook nog de prijzen die ze voor hun "premium" producten rekenen, ook op basis van emotie, dan zal dat niet snel veranderen.
Niet voor niets dat de doelgroep van Colnago steeds ouder wordt, alleen de degenen die in de jaren 70, 80 en 90 een voorliefde voor Colnago hadden, kopen een Colnago, de jeugd zie je er zelden op rijden.....
Uiteraard vanwege de kosten wordt zo'n crank gemonteerd, een frame van een paar duizend euro's met een cheap ass crank en meestal een mix van groepen.