Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 jan 2018 20:36

De batterij van mijn DI2 (6870) loopt nogal snel leeg. Beetje gezond verstand gebruikt en blijkt dat het de achterderrie is die de batterij leeg trekt (als ik die loskoppel blijft de batterij mooi vol)

Er zit een vrij grote kras op en de connector klikte niet helemaal mooi vast (iemand tegen de derrie gereden een paar maanden geleden). Ik heb de connector vervangen, nu klikt ie wel mooi terug maar ik vrees dat het kwaad al geschied heeft.

Waarschijnlijk is er wat water in de derrie gekomen. Iemand een idee of dit nog te 'herstellen' is?

Tegen begin maart komt de nieuwe 8070 wel op deze fiets maar had de 6870 groep graag nog gebruikt op een andere fiets. (de groep is net 3 jaar oud, 30.000km)
Afbeelding

Kryghyzh0
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:04

Kryghyzh0 01 feb 2018 09:37

Ik zou die derailleur een poos in een bak rijst leggen, eens zien of er nog water uit getrokken wordt. Zo niet zou ik even op marktplaats kijken naar een nieuwe 6870 derailleur, kosten daar ook niet de hele wereld.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 01 feb 2018 15:15

feddesman schreef: 22 jan 2018 09:44 De rs910 junction past toch in elk stuur met interne kabelgeleiding?
Interne kabelgeleiding gebruik je niet voor de RS910. Interne kabelgeleiding gaat van shifter naar stuurpen. Wat van belang is voor de RS910 is dat er geen versteviging/verontreiniging in de stuurbocht zit waardoor je kabel er niet doorheen kan. Als dat niet het geval is krijg je met wat pielen gewoon een kabel getrokken van shifter naar einde stuurbocht.. Ik heb een 3T superergo, daar was het geen probleem.
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 feb 2018 16:44

Kryghyzh0 schreef: 01 feb 2018 09:37 Ik zou die derailleur een poos in een bak rijst leggen, eens zien of er nog water uit getrokken wordt. Zo niet zou ik even op marktplaats kijken naar een nieuwe 6870 derailleur, kosten daar ook niet de hele wereld.
Zal ik eens proberen.

Anders komt er inderdaad een andere, al dan niet 2de hands. Maar dan wel ineens een XT versie aangezien het volgende project een gravel-racer wordt :mrgreen: 8-)
Afbeelding

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 02 feb 2018 22:21

Ritsuke schreef: 24 jan 2018 20:40 Om geen nieuw topic te maken voor een simpele vraag stel ik deze hier.

Ik heb een Di2 interne batterij en een S-Works carbon seatpost. Welke "tussenstukken" heb ik nodig om deze in de zadelpen te bevestigen? Ik geraak er niet meer aan uit. :o
Afbeelding

Mijn Tarmac frame met S-Works zadelpen heb ik 2e hands gekocht en ik miste het aluminium klemmetje, dat heb ik gekocht bij de Pedaleur in Doetinchem. Ik ga er vanuit dat zij daar het hele setje zoals in de link, waar die is uitverkocht, ook verkopen.

Gebruikersavatar
Ritsuke
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 mei 2015 09:46
Locatie: België
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 07 feb 2018 11:18

Met dank!

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 12 feb 2018 08:51

Sinds kort heb ik ook Di2. Ik vind de handleiding en het gebruik van (semi) synchronized shifting nogal onduidelijk. Volgens mij zijn er drie modes; manual, semi synchronized en synchronized. In de manual van het e-tube programma staat bij synchronized shifting dat je één van beide shiftmodes op Synchronized moet instellen, de ander mag kennelijk op Semi synchronized staan. Bij semi synchronized shifting staat precies hetzelfde!? Ik snap het niet veel van.

Verder kan ik nergens in de documentatie vinden hoe je de shift mode activeert of lees ik er overheen? Met wat googlen kom je er wel achter, maar toch. Hetzelfde geldt ook voor de controle van de batterij, wat betekent het rode led bijvoorbeeld dat oplicht na de groene indicatie?
Afbeelding

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 12 feb 2018 19:01

Handleidingen missen inderdaad regelmatig de nodige info.

Het rode ledje geeft aan in welke shift modus je zit. 1x is manual, 2x is synchronized 1, 3x is synchronized 3. Instellingen voor synchronised doe je via de software. Shiftmodus kun je veranderen door een dubbelklik op het knopje van je junction-box.
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 20 feb 2018 22:32

Ik wil een EW-WU101 D-Fly unit kopen en ik dacht deze onder de junction box onder het stuur te plaatsen.
Nu bedacht ik me later dat ik dan niet bij het knopje zou kunnen komen om de shift mode te wijzigen.
Kun je de shift mode ook wijzigen vanuit de Android E-tube app? In dat geval zou ik het wijzigen ook via die app kunnen doen en maakt het denk ik niet zoveel uit of ik bij dat knopje kan of niet. Voor- en achterderailleur fine tunen doe je namelijk ook niet zo frequent.

Edit: Zo te zien dus maar ergens anders monteren om toch bij het knopje te kunnen.
Laatst gewijzigd door scubadiver op 21 feb 2018 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 21 feb 2018 07:06

het lijkt mij niet heel handig onder de JB. Ik moet af en toe bij dat knopje om de handel te activeren zodat ik met mijn iPhone etube kan gebruiken. Ik heb hem daarom in het frame zitten
Allard

Remco87
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 21 feb 2018 14:20

beren040 schreef: 21 feb 2018 07:06 het lijkt mij niet heel handig onder de JB. Ik moet af en toe bij dat knopje om de handel te activeren zodat ik met mijn iPhone etube kan gebruiken. Ik heb hem daarom in het frame zitten
Heb hetzelfde gedaan. Ik moet ook elke rit voordat ik begin op het knopje van de JB drukken, zodat mijn garmin gekoppeld wordt.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 feb 2018 21:04

Vandaag de Giant omgebouwd naar 8070 di2, alles ging vlot behalve de nieuwe D-Fly (WU111), deze weigert te werken.
Firmware update faalt na 4%, Etube ziet het ding helemaal niet.

Voor de rest zit alles op de laatste firmware:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand een idee of wordt het een retourtje naar de winkel?
Afbeelding

Plaats reactie