Di2
De batterij van mijn DI2 (6870) loopt nogal snel leeg. Beetje gezond verstand gebruikt en blijkt dat het de achterderrie is die de batterij leeg trekt (als ik die loskoppel blijft de batterij mooi vol)
Er zit een vrij grote kras op en de connector klikte niet helemaal mooi vast (iemand tegen de derrie gereden een paar maanden geleden). Ik heb de connector vervangen, nu klikt ie wel mooi terug maar ik vrees dat het kwaad al geschied heeft.
Waarschijnlijk is er wat water in de derrie gekomen. Iemand een idee of dit nog te 'herstellen' is?
Tegen begin maart komt de nieuwe 8070 wel op deze fiets maar had de 6870 groep graag nog gebruikt op een andere fiets. (de groep is net 3 jaar oud, 30.000km)
Er zit een vrij grote kras op en de connector klikte niet helemaal mooi vast (iemand tegen de derrie gereden een paar maanden geleden). Ik heb de connector vervangen, nu klikt ie wel mooi terug maar ik vrees dat het kwaad al geschied heeft.
Waarschijnlijk is er wat water in de derrie gekomen. Iemand een idee of dit nog te 'herstellen' is?
Tegen begin maart komt de nieuwe 8070 wel op deze fiets maar had de 6870 groep graag nog gebruikt op een andere fiets. (de groep is net 3 jaar oud, 30.000km)
Interne kabelgeleiding gebruik je niet voor de RS910. Interne kabelgeleiding gaat van shifter naar stuurpen. Wat van belang is voor de RS910 is dat er geen versteviging/verontreiniging in de stuurbocht zit waardoor je kabel er niet doorheen kan. Als dat niet het geval is krijg je met wat pielen gewoon een kabel getrokken van shifter naar einde stuurbocht.. Ik heb een 3T superergo, daar was het geen probleem.
I Am SpeCiAliZed
Zal ik eens proberen.
Anders komt er inderdaad een andere, al dan niet 2de hands. Maar dan wel ineens een XT versie aangezien het volgende project een gravel-racer wordt
Mijn Tarmac frame met S-Works zadelpen heb ik 2e hands gekocht en ik miste het aluminium klemmetje, dat heb ik gekocht bij de Pedaleur in Doetinchem. Ik ga er vanuit dat zij daar het hele setje zoals in de link, waar die is uitverkocht, ook verkopen.
Sinds kort heb ik ook Di2. Ik vind de handleiding en het gebruik van (semi) synchronized shifting nogal onduidelijk. Volgens mij zijn er drie modes; manual, semi synchronized en synchronized. In de manual van het e-tube programma staat bij synchronized shifting dat je één van beide shiftmodes op Synchronized moet instellen, de ander mag kennelijk op Semi synchronized staan. Bij semi synchronized shifting staat precies hetzelfde!? Ik snap het niet veel van.
Verder kan ik nergens in de documentatie vinden hoe je de shift mode activeert of lees ik er overheen? Met wat googlen kom je er wel achter, maar toch. Hetzelfde geldt ook voor de controle van de batterij, wat betekent het rode led bijvoorbeeld dat oplicht na de groene indicatie?
Verder kan ik nergens in de documentatie vinden hoe je de shift mode activeert of lees ik er overheen? Met wat googlen kom je er wel achter, maar toch. Hetzelfde geldt ook voor de controle van de batterij, wat betekent het rode led bijvoorbeeld dat oplicht na de groene indicatie?
Handleidingen missen inderdaad regelmatig de nodige info.
Het rode ledje geeft aan in welke shift modus je zit. 1x is manual, 2x is synchronized 1, 3x is synchronized 3. Instellingen voor synchronised doe je via de software. Shiftmodus kun je veranderen door een dubbelklik op het knopje van je junction-box.
Het rode ledje geeft aan in welke shift modus je zit. 1x is manual, 2x is synchronized 1, 3x is synchronized 3. Instellingen voor synchronised doe je via de software. Shiftmodus kun je veranderen door een dubbelklik op het knopje van je junction-box.
I Am SpeCiAliZed
- scubadiver
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25
Ik wil een EW-WU101 D-Fly unit kopen en ik dacht deze onder de junction box onder het stuur te plaatsen.
Nu bedacht ik me later dat ik dan niet bij het knopje zou kunnen komen om de shift mode te wijzigen.
Kun je de shift mode ook wijzigen vanuit de Android E-tube app? In dat geval zou ik het wijzigen ook via die app kunnen doen en maakt het denk ik niet zoveel uit of ik bij dat knopje kan of niet. Voor- en achterderailleur fine tunen doe je namelijk ook niet zo frequent.
Edit: Zo te zien dus maar ergens anders monteren om toch bij het knopje te kunnen.
Nu bedacht ik me later dat ik dan niet bij het knopje zou kunnen komen om de shift mode te wijzigen.
Kun je de shift mode ook wijzigen vanuit de Android E-tube app? In dat geval zou ik het wijzigen ook via die app kunnen doen en maakt het denk ik niet zoveel uit of ik bij dat knopje kan of niet. Voor- en achterderailleur fine tunen doe je namelijk ook niet zo frequent.
Edit: Zo te zien dus maar ergens anders monteren om toch bij het knopje te kunnen.
Laatst gewijzigd door scubadiver op 21 feb 2018 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
Heb hetzelfde gedaan. Ik moet ook elke rit voordat ik begin op het knopje van de JB drukken, zodat mijn garmin gekoppeld wordt.
Vandaag de Giant omgebouwd naar 8070 di2, alles ging vlot behalve de nieuwe D-Fly (WU111), deze weigert te werken.
Firmware update faalt na 4%, Etube ziet het ding helemaal niet.
Voor de rest zit alles op de laatste firmware:
Iemand een idee of wordt het een retourtje naar de winkel?
Firmware update faalt na 4%, Etube ziet het ding helemaal niet.
Voor de rest zit alles op de laatste firmware:
Iemand een idee of wordt het een retourtje naar de winkel?