Giant
Ja dat was dus mijn vraag, zijn er echte verbeteringen aan het frame wat betreft gewicht, rijeigenschappen etc voor het huidige frame vs een frame van 6 jaar geleden? Ik snap dat rijeigenschappen moeilijk te zeggen is op basis van specs maar dacht misschien zijn er hier mensen met ervaring op zowel een ouder als nieuw model.
Ik ervaar mijn oudere TCR advanced niet als een slap vod, zowel de bottom bracket shell als het balhoofd en de onderbuis zijn flink oversized. Nou ben ik ook geen krachtrijder, ik rijd meer op hoog ritme.
Thx voor de Youtube tip, ik zal eens kijken of ik die filmpjes kan vinden.
Ik ervaar mijn oudere TCR advanced niet als een slap vod, zowel de bottom bracket shell als het balhoofd en de onderbuis zijn flink oversized. Nou ben ik ook geen krachtrijder, ik rijd meer op hoog ritme.
Thx voor de Youtube tip, ik zal eens kijken of ik die filmpjes kan vinden.
- jelmerjager
- Forum-lid
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26
@Spaarne; je naam doet vermoeden dat je uit Haarlem komt. In dat geval ben je zeer welkom om mijn advanced disc eens te proberen naast je eigen fiets? Stuur gerust even PB.
Ik heb een 2011 TCR Advanced SL ISP ("normale" vorkbuis) en een 2013 (Rabobank) TCR Advanced SL ISP met Overdrive 2 voorvork. De frames verschillen ook op andere plekken.
De 2013 Overdrive 2 TCR is echt stijver aan de voorkant; de fiets daalt fijner en rustiger af. Het nadeel van de 2013 TCR is dat deze minder ruimte laat voor bredere (=hogere) banden; zowel de voorkvork als de bracket laat erg weinig ruimte over tussen loopvlak en frame wanneer ik 25mm Conti's monteer. De 2011 TCR laat meer ruimte over dan de 2013 TCR.
En de meest recente TCRs zullen ook ontworpen zijn op bredere banden.
William
De 2013 Overdrive 2 TCR is echt stijver aan de voorkant; de fiets daalt fijner en rustiger af. Het nadeel van de 2013 TCR is dat deze minder ruimte laat voor bredere (=hogere) banden; zowel de voorkvork als de bracket laat erg weinig ruimte over tussen loopvlak en frame wanneer ik 25mm Conti's monteer. De 2011 TCR laat meer ruimte over dan de 2013 TCR.
En de meest recente TCRs zullen ook ontworpen zijn op bredere banden.
William
- rverwaart
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
- Locatie: Capelle a/d IJssel
- Contact
Ik ben sinds 2015 alweer in het bezit van een Gian Propel Advanced 2. Onlangs heb ik nieuwe wielen gemonteerd omdat mijn Cosmic's het na een val helaas hadden begeven... Dus...
Before:
After:
De Mavic Cosmic Carbone SLS hebben plaats gemaakt voor Infinito R5AC. Prachtig setje! Ietsjes lichter dan de Cosmics, rijden heerlijk.
Before:
After:
De Mavic Cosmic Carbone SLS hebben plaats gemaakt voor Infinito R5AC. Prachtig setje! Ietsjes lichter dan de Cosmics, rijden heerlijk.
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC
Die hybrid stuurbuis is de benaming voor de alu stuurbuis met carbon vork en komt volgens mij enkel op de goedkopere modellen.
ik heb de goedkopere versie en die stuurt al enorm strak
Ik denk niet dat je erg veel verschil gaat voelen tussen je oude TCR en een nieuwe. Maar als je graag een nieuwe koopt, altijd doen
ik heb de goedkopere versie en die stuurt al enorm strak
Ik denk niet dat je erg veel verschil gaat voelen tussen je oude TCR en een nieuwe. Maar als je graag een nieuwe koopt, altijd doen
- rverwaart
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
- Locatie: Capelle a/d IJssel
- Contact
Weet je al wat voor carbon wielen? Als je voor vol-carbon gaat heb je sowieso andere blokjes nodig. Als je gaat voor carbon met aluminium remrand kan je met de huidige blokjes blijven remmen.
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC
- rverwaart
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
- Locatie: Capelle a/d IJssel
- Contact
Volgens mij zijn het de Shimano R55C4 die er af-fabriek op zitten. https://www.futurumshop.nl/shimano-r55c ... paar.phtml
Vraag bij aanschaf van je wielen voor de zekerheid ff of ze ook bijbehorende remblokken hebben die in de plaats van die R55C4's passen.
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Sinds dit weekend heb ik een soort van blaasjes op de lak opgemerkt.
De blaasjes zitten op de voorvork en aan de voorkant van het frame.
Fiets is een Giant TCR Composite uit 2012, maar het is toch gek dat ze nu plots tevoorschijn komen.
Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en of ik het nog weg kan krijgen?
De blaasjes zitten op de voorvork en aan de voorkant van het frame.
Fiets is een Giant TCR Composite uit 2012, maar het is toch gek dat ze nu plots tevoorschijn komen.
Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en of ik het nog weg kan krijgen?
- rverwaart
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
- Locatie: Capelle a/d IJssel
- Contact
Niet zo gek met de hitte van de afgelopen dagen . Anyway, je kan proberen ze voorzichtig 'lek' te prikken als het echt een blaasje met lucht is. Anders zou ik ze lekker laten zitten, misschien krimpen ze wel weer in als het kouder wordt. Zou me niets verbazen.Pitti Carabinieri schreef: ↑18 jul 2018 15:37 Sinds dit weekend heb ik een soort van blaasjes op de lak opgemerkt.
De blaasjes zitten op de voorvork en aan de voorkant van het frame.
Fiets is een Giant TCR Composite uit 2012, maar het is toch gek dat ze nu plots tevoorschijn komen.
Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en of ik het nog weg kan krijgen?
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC