Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

schakelprobleem voorblad

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 25 mar 2010 11:17

Ik heb hetzelfde probleem met een TA 42-blad op een FCR700. En het pijltje staat volgens mij juist recht tegenover de crank. Bij mij valt de ketting regelmatig tussen de twee bladen in. Ik ga eens proberen het binneblad een cracnkarm verder te draaien en kijken of dat helpt.

utflecht
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jan 2005 21:44

utflecht 25 mar 2010 12:56

Volgens TA moet het pijltje òf tegenover òf achter de crank zitten...
http://www.specialites-ta.com/conseils_ ... ier_gb.htm

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 25 mar 2010 14:00

Een clubgenoot van me rijdt ook met shimano ultegra en heeft hetzelfde probleem (met TA blad).
Zoals ik het hier lees hebben de campagnolo rijders er geen last van. Zou het probleem opgelost zijn als je het derailleur vervangt?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 26 mar 2010 20:29

Niemand die dit ook gehad heeft en weet hoe ik het probleem moet oplossen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mar 2010 20:47

Speel eens met de hoogte van je voor-derailleur en/of verdraai het binnenblad tov het buitenblad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 26 mar 2010 22:37

Het kan ook schelen als je je buitenblad vervangt (geen TA), dat hielp bij mij redelijk.
Verder is een ander binnenblad mischien een oplossing?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 26 mar 2010 23:58

Amclassic-fan schreef:Speel eens met de hoogte van je voor-derailleur en/of verdraai het binnenblad tov het buitenblad.


Ik zal eens met de hoogte gaan spelen. Alleen volgens mij is het binnenblad maar op één manier te monteren.

Er zijn namelijk 4 soort ovaaltjes in het blad en eentje is er helemaal dicht. De dichte moet op de plek zitten waar de crank zit.

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 27 mar 2010 19:08

Binnenblad staat bij de tanden té ver van het buitenblad. Zie je bij bepaalde binnenbladen icm met een DA7950 compact crank ook. Paar tienden van het binnenblad affrezen thv de bevestiging aan de crank lost dit op.
...Only dead Fish go with the Flow...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 mar 2010 21:06

tdmarc schreef:Binnenblad staat bij de tanden té ver van het buitenblad. Zie je bij bepaalde binnenbladen icm met een DA7950 compact crank ook. Paar tienden van het binnenblad affrezen thv de bevestiging aan de crank lost dit op.


Waarom is dat probleem er bij campa rijders niet dan?

En weet je toevallig hoeveel het precies moet zijn (heb je het zelf ooit gedaan)? Kan dit wel door iemand laten doen alleen dan zou het wel balen als er teveel of te weinig afgefreesd word.

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 29 mar 2010 00:26

3 tienden was bij mij voldoende
...Only dead Fish go with the Flow...

utflecht
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jan 2005 21:44

utflecht 29 mar 2010 02:06

Als ik na een afdaling van 50/12/13/14 naar 39 12/13/14 schakel ......


Waarom wil je eigenlijk dan al naar de 39?

Met 50 - 15/16 heb je een beter aflopend verzet, een betere kettinglijn en waarschijnlijk schaketlt het daarna ook beter af naar de 39.
Toch?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 29 mar 2010 13:03

Je hebt idd gelijk, toch vind ik dat het gewoon moet werken.

Plaats reactie