schakelprobleem voorblad
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Ik heb hetzelfde probleem met een TA 42-blad op een FCR700. En het pijltje staat volgens mij juist recht tegenover de crank. Bij mij valt de ketting regelmatig tussen de twee bladen in. Ik ga eens proberen het binneblad een cracnkarm verder te draaien en kijken of dat helpt.
Volgens TA moet het pijltje òf tegenover òf achter de crank zitten...
http://www.specialites-ta.com/conseils_ ... ier_gb.htm
http://www.specialites-ta.com/conseils_ ... ier_gb.htm
-
- Forum-lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Een clubgenoot van me rijdt ook met shimano ultegra en heeft hetzelfde probleem (met TA blad).
Zoals ik het hier lees hebben de campagnolo rijders er geen last van. Zou het probleem opgelost zijn als je het derailleur vervangt?
Zoals ik het hier lees hebben de campagnolo rijders er geen last van. Zou het probleem opgelost zijn als je het derailleur vervangt?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Niemand die dit ook gehad heeft en weet hoe ik het probleem moet oplossen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Amclassic-fan schreef:Speel eens met de hoogte van je voor-derailleur en/of verdraai het binnenblad tov het buitenblad.
Ik zal eens met de hoogte gaan spelen. Alleen volgens mij is het binnenblad maar op één manier te monteren.
Er zijn namelijk 4 soort ovaaltjes in het blad en eentje is er helemaal dicht. De dichte moet op de plek zitten waar de crank zit.
Binnenblad staat bij de tanden té ver van het buitenblad. Zie je bij bepaalde binnenbladen icm met een DA7950 compact crank ook. Paar tienden van het binnenblad affrezen thv de bevestiging aan de crank lost dit op.
...Only dead Fish go with the Flow...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
tdmarc schreef:Binnenblad staat bij de tanden té ver van het buitenblad. Zie je bij bepaalde binnenbladen icm met een DA7950 compact crank ook. Paar tienden van het binnenblad affrezen thv de bevestiging aan de crank lost dit op.
Waarom is dat probleem er bij campa rijders niet dan?
En weet je toevallig hoeveel het precies moet zijn (heb je het zelf ooit gedaan)? Kan dit wel door iemand laten doen alleen dan zou het wel balen als er teveel of te weinig afgefreesd word.
Als ik na een afdaling van 50/12/13/14 naar 39 12/13/14 schakel ......
Waarom wil je eigenlijk dan al naar de 39?
Met 50 - 15/16 heb je een beter aflopend verzet, een betere kettinglijn en waarschijnlijk schaketlt het daarna ook beter af naar de 39.
Toch?
Waarom wil je eigenlijk dan al naar de 39?
Met 50 - 15/16 heb je een beter aflopend verzet, een betere kettinglijn en waarschijnlijk schaketlt het daarna ook beter af naar de 39.
Toch?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Je hebt idd gelijk, toch vind ik dat het gewoon moet werken.