Na mijn avontuur tijdens de marmotte een paar jaar geleden heb ik me redelijk onthouden van het fietsen (na al de geinvesteerde tijd om de marmotte aan te kunnen had ik het thuisfront beloofd om meer thuis te zijn). Ik heb enkele jaren in de sportschool gezeten (gewichten, (kick)boxen ) en heel afentoe nog eens op de MTB of race gezeten).
Echter na een vakantie in de bergen en een hele mooie tour de france dit jaar is het weer gaan borrelen. Inmiddels weer de eerste kilometers gemaakt en een schema opgesteld.
Nadeel is nu natuurlijk dat ik weer helemaal moet gaan opbouwen, voordeel is dan weer dat de progressie zeer goed is! Met 82 kilo nu en 70 tijdens mijn hoogtij fietsjaren, is daar ook nog wel een winst te behalen.
Mijn fiets (voor wie hem niet kent :
Inmiddels alweer wat jaren oud, maar voldoet voor nu nog best. Enige is wel wat mijn achterwiel na een draai eraan eerder stil staat dan het voorwiel (wat gewoon lang rond blijft draaien). Tijdens het fietsen merk ik soms in een bocht (terwijl ik niet trap) dat er een hard schurend geluid klinkt. Heb dat eerder gehad toen heeft de FM e.e.a. gefixt maar weet niet precies meer wat. Wielen zijn cosmic sls.....iemand een idee what to do?
Als ik weer echt in vorm kom denk ik wel dat ik weer voor een nieuwe fiets ga......tegen die tijd eens kijken wat er tegenwoordig weer op de markt is.
Gr, Feskens