bastiaan schreef: ↑22 dec 2018 19:20
Enige wat ik probeerde te duiden aan @RMB als oorspronkelijke vragensteller, was dat Elfstedentocht naar mijn ervaring een heel andere beleving is dan bijvoorbeeld Limburgs Mooiste, waar hij aan refereerde als in een paar keer gereden hebbend.
Ik heb de indruk dat de meesten het hier eigenlijk wel met elkaar eens zijn; Toertochten zijn niet bedoeld om snelheidsrecords te zetten, maar als de situatie zich er toe leent is het uiteraard prima om wat tempo te maken. Sommige recreanten zien dat anders en frustreren zichzelf en hun directe omgeving daar mee.
Wat betreft de Elfstedentocht concludeer ik uit al jullie reacties dat er bij deze toertoch minder mogelijkheid is om tempo te maken dan bij de gemiddelde tocht. C'est ca, ik wil m toch een keertje doen
Nu we toch de vergelijking maken met andere tochten, wat zouden jullie zeggen dat zwaarder is; Limburgs Mooiste 180km, of Elfstedentocht? Ik weet dat dit uiteraard per persoon kan verschillen (de een verteert de limburgse klimmetjes beter dan de ander), maar als t slechts op 'persoonlijke voorkeur' aankomt durf ik te beweren dat deze twee tochten wat dit betreft redelijk bij elkaar in de buurt liggen.
Verder houd ik me nog aanbevolen voor algeme tips&tricks:)