Cuore wielen 55 mm
Chinese gelijkaardige wielen kan je voor zo'n 300/350 euro kopen, alles inclusief. Zoek maar eens wat in het China onderdelen topic hier op 't forum. Ik rijd zelf met Chinese wielen van 350 euro,
En niemand zegt hier dat 'Cuore' wielen niet goed zouden zijn. Mijn Chinese wielen zijn dat ook niet.
Cuore geeft niet onmiddellijk verkeerde , maar wel misleidende informatie. "Cuore Wheels, Italian High End", of vrij vertaald: 'Cuore wielen, Italiaans hoogwaardig, top,... . Er is echter geen enkele verbintenis met eender iets van Italiaanse origine.
Nog eens, niets mis met Cuore. De kandidaat koper mag zich gewoon de vraag stellen of de forse meerprijs (met bijhorende service) tegenover een rechtstreekse Chinees voor hem of haar persoonlijk de moeite waard is.
@dimi 7500. Per toeval toch geen connectie met Dimitri Vanhoolandt, de eigenaar van Cuore wheels?
En niemand zegt hier dat 'Cuore' wielen niet goed zouden zijn. Mijn Chinese wielen zijn dat ook niet.
Cuore geeft niet onmiddellijk verkeerde , maar wel misleidende informatie. "Cuore Wheels, Italian High End", of vrij vertaald: 'Cuore wielen, Italiaans hoogwaardig, top,... . Er is echter geen enkele verbintenis met eender iets van Italiaanse origine.
Nog eens, niets mis met Cuore. De kandidaat koper mag zich gewoon de vraag stellen of de forse meerprijs (met bijhorende service) tegenover een rechtstreekse Chinees voor hem of haar persoonlijk de moeite waard is.
@dimi 7500. Per toeval toch geen connectie met Dimitri Vanhoolandt, de eigenaar van Cuore wheels?
Nee totaal niet, ik ken gewoon redelijk wat mensen die er heel tevreden mee zijn.jakkel schreef: ↑03 feb 2019 11:32 Chinese gelijkaardige wielen kan je voor zo'n 300/350 euro kopen, alles inclusief. Zoek maar eens wat in het China onderdelen topic hier op 't forum. Ik rijd zelf met Chinese wielen van 350 euro,
De prijs vind ik persoonlijk ook niet overdreven.
Vind ik toch ook, als je ziet dat je voor stealth wheels met een china naaf 1150 euro betaald.. (wat ik echt afzetterij vind). De prijs wat ik betaal voor wat ik krijg vind ik een heel correcte prijs naar Europese normen.
Europese normen voor Chinese wielen. Ik heb liever Chinese normen voor Chinese wielen.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
En ik heb dan liever de Europese garantie van 2 jaar en dat ik mijn wielen dezelfde dag nog terug heb. Dan de Chinese garantie van 90€ verzending, iemand betalen die je wiel wil herspaken en 5 weken wachttijd.jakkel schreef: ↑05 feb 2019 17:30Europese normen voor Chinese wielen. Ik heb liever Chinese normen voor Chinese wielen.![]()
Maar dat zijn dan persoonlijke keuzes en afwegingen natuurlijk waar ik de 250€ extra voor over heb
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dat het persoonlijke keuzes zijn had ik ook al gezegd.Djemz schreef: ↑05 feb 2019 18:13
En ik heb dan liever de Europese garantie van 2 jaar en dat ik mijn wielen dezelfde dag nog terug heb. Dan de Chinese garantie van 90€ verzending, iemand betalen die je wiel wil herspaken en 5 weken wachttijd.
Maar dat zijn dan persoonlijke keuzes en afwegingen natuurlijk waar ik de 250€ extra voor over hebwaarmee ik zeker niet wil zeggen dat jou Chinees wiel slechter of beter is dan het Cuore wiel.
Een verzekering van 300 euro voor een setje wielen dat misschien stuk gaat, vind ik er persoonlijk net iets over.
Ik heb een setje cuore wielen besteld. 60mm hoog en met de dt swiss 350 naven. Binnenkort kan ik ze uitproberen, ben toch benieuwd naar de kwaliteit aangezien de meningen hier verdeeld zijn. Maar heb toch ook wel ondervonden dat je bij de A merken soms voor hetzelfde materiaal bijna het dubbele betaald. Het aanspreekpunt ligt ook maar een 10tal km verder op dus dat was ook wel doorslaggevend.
Ramses_98 schreef: ↑22 dec 2019 19:13 Ik heb een setje cuore wielen besteld. 60mm hoog en met de dt swiss 350 naven. Binnenkort kan ik ze uitproberen, ben toch benieuwd naar de kwaliteit aangezien de meningen hier verdeeld zijn. Maar heb toch ook wel ondervonden dat je bij de A merken soms voor hetzelfde materiaal bijna het dubbele betaald. Het aanspreekpunt ligt ook maar een 10tal km verder op dus dat was ook wel doorslaggevend.
Ik heb de mijne nu bijna een jaar en nog steeds heel tevreden over. Spaken blijven goed op spanning, zijn stijf en licht. Ik zou ze direct opnieuw kopen.
Bij ons in de club zijn er 2 met Cuore wielen, velgremmen. Beiden hadden ze na wat regenritjes een witte waas over het remvlak. Zag er echt niet uit.
Beiden hebben ze een nieuwe set gekregen en met die sets geen problemen (maar ook geen regenritjes meer)
Voor de rest waren/zijn ze tevreden van de wielen (wel 2 lichtgewichten)
Beiden hebben ze een nieuwe set gekregen en met die sets geen problemen (maar ook geen regenritjes meer)
Voor de rest waren/zijn ze tevreden van de wielen (wel 2 lichtgewichten)
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/11ccec/3/4/M/n/abcdijghij.png)
-
- Forum-lid HC
Voor 500 euro ga je je er geen buil aan vallen lijkt me. De sets die 2x zo duur zijn (bijv FFWD, Tailwind, Scope etc) zijn kwalitatief niet veel beter, alleen hebben die door schaalvoordeel en garantie al wel een reputatie opgebouwd dat ze betrouwbaarder zijn. Bij FFWD zijn de kinderziektes eruit, de productie is op orde, spaken wordt in Zwolle gedaan en ook de garantieafhandeling is top. Daarnaast nog wat looks/imago/design dingetjes die ze semi-onderscheidend maakt.
Persoonlijk vind ik dat ook wel wat waard, maar je kan natuurlijk ook voor de goedkopere Chinese optie kiezen. Mocht het mislopen koop je voor hetzelfde geld nog een tweede set, dus qua financieel risico zit je goed.
Vergelijkingen met Zipp, Enve, Bora's etc. lijkt me niet op z'n plaats (worden hier ook niet genoemd). Dat is echt nog wel een niveautje hoger, maar red je ook niet met 2x de prijs van een Chinese set (eerder 4-6x).
Persoonlijk vind ik dat ook wel wat waard, maar je kan natuurlijk ook voor de goedkopere Chinese optie kiezen. Mocht het mislopen koop je voor hetzelfde geld nog een tweede set, dus qua financieel risico zit je goed.
Vergelijkingen met Zipp, Enve, Bora's etc. lijkt me niet op z'n plaats (worden hier ook niet genoemd). Dat is echt nog wel een niveautje hoger, maar red je ook niet met 2x de prijs van een Chinese set (eerder 4-6x).
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 23 dec 2019 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kosten wel wat meer hoor met DT Swiss 350 naven en sapim spaken, dus vind de vergelijking met een goedkope chinese set van AliExpress ook niet echt juist. Voor dat geld kan je inderdaad niet verwachten dat je dezelfde kwaliteit krijgt zoals merken als ZIPP, MAVIC,etc..
Maar deze wielen kosten dan ook wel dubbel zoveel als mijn cuore wielen. Bovendien levenslang garantie op spaakbreuk en 5 jaar op de naven en velgen, wat dan volgens mij toch ook wel een kleine garantie biedt op de kwaliteit van het materiaal. Anders zou het wel heel dom zijn om zo lang garantie te geven.
Maar deze wielen kosten dan ook wel dubbel zoveel als mijn cuore wielen. Bovendien levenslang garantie op spaakbreuk en 5 jaar op de naven en velgen, wat dan volgens mij toch ook wel een kleine garantie biedt op de kwaliteit van het materiaal. Anders zou het wel heel dom zijn om zo lang garantie te geven.