Rose (voorheen Red Bull)
- leocuypers
- Forum-lid
Ik ben van plan om de Rose Pr Sl disc Ultegra te kopen.
Nu is mijn vraag of hier 28 mm. banden in gaan passen (staat niet aangegeven op de site)
Ik wil de Schwalbe Durano plus 28 mm gaan toepassen (deze meten in werkelijkheid bijna 29 mm)
Is hier voldoende plaats in deze voorvork?
Ik heb nu de Rose Pros Sl en daar past maximaal een 25 mm. band in.
Heeft de Disc versie dan een ruimere vork?
Nu is mijn vraag of hier 28 mm. banden in gaan passen (staat niet aangegeven op de site)
Ik wil de Schwalbe Durano plus 28 mm gaan toepassen (deze meten in werkelijkheid bijna 29 mm)
Is hier voldoende plaats in deze voorvork?
Ik heb nu de Rose Pros Sl en daar past maximaal een 25 mm. band in.
Heeft de Disc versie dan een ruimere vork?
Ik zat te dubben tussen de Rose Xeon en de Canyon Ultimate, en kreeg net een melding dat Canyon met de grote 2018 uitverkoop is begonnen, dus het is toch de Canyon geworden!MarkVeenstra schreef: ↑27 aug 2018 18:38 Hoe stijf wil je een fiets hebben? Te stijf en hij stuitert alle kanten op. Dus dat het frame niet mega stijf is, hoeft geen nadeel te zijn. Zeker bij aluminium als materiaal.
Allen bedankt voor het meedenken over de Xeon!
En als de Canyon binnen is, zal ik (bij interesse) mijn ervaringen hier posten.
Knappe fiets Atredz
Is er iets te zeggen over eventuele korting op een nieuwe Rose fiets? Bij een aantal aanbieders van fietsen kun je wel iets aan korting bedingen maar van Rose kan ik op het WWW niets terugvinden. Dan maar eens peilen bij Rose-eigenaren. Hoor graag van jullie. Dank.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
Geen korting zoals in heel veel Nederlandse winkels de norm lijkt te zijn. De prijs die er op staat is het we zo ongeveer. Heb nu 2 maal een Rose gekocht, in beide gevallen een aantal dingetjes aan de uitrusting aangepast, de prijs wordt daarbij een beetje afgerond, gaat om enkele euro’s. Als je naar de winkel in Bocholt gaat en de fiets ook zelf ophaalt dan profiteer je nog van de 2% lagere Duitse BTW en het niet hoeven betalen van verzendkosten.
-
- Forum-lid
Vandaag nog even naar Rose gefietst. Helaas die x-lite niet in die kleuren zien staan. Alleen de fietsen die ook op de website staan.
Laatst gewijzigd door Flipmoehoe op 07 mar 2019 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik twijfel tussen de Rose X-lite 6 Disc en de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2 Aero. Beide fietsen hebben elk hun pro's en contra's.
Met mijn 1 meter 76 en lange benen val ik tussen maat 55 en 57. Helaas maakt dit ook een verschil in levertijd van 2 weken voor de 55 en 16 weken voor de 57 .
Gezien mijn twijfels over de juiste maat wil ik me het liefst laten adviseren in de winkel zelf. Kunnen ze me daar in het Nederlands verder helpen?
Dus in vergelijking met de prijzen op de website kan er +/- 2% bespaard worden door naar Rose te rijden? Ik veronderstel dat de levertijd voor aankopen die ter plekke gebeuren hetzelfde zullen zijn?
Met mijn 1 meter 76 en lange benen val ik tussen maat 55 en 57. Helaas maakt dit ook een verschil in levertijd van 2 weken voor de 55 en 16 weken voor de 57 .
Gezien mijn twijfels over de juiste maat wil ik me het liefst laten adviseren in de winkel zelf. Kunnen ze me daar in het Nederlands verder helpen?
Dus in vergelijking met de prijzen op de website kan er +/- 2% bespaard worden door naar Rose te rijden? Ik veronderstel dat de levertijd voor aankopen die ter plekke gebeuren hetzelfde zullen zijn?
-
- Forum-lid
levertijden zijn in de winkel hetzelfde.elbachon schreef: ↑07 mar 2019 12:47 Ik twijfel tussen de Rose X-lite 6 Disc en de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2 Aero. Beide fietsen hebben elk hun pro's en contra's.
Als je ter plekke afrekent dan betaal je idd 2% minder, en ook bespaar je de verzendkosten als je hem daar ophaalt.
Er lopen Duitse en Nederlandse verkopers rond, en ook de Duitse verkopers redden zich prima in het Nederlands
je kan overigens op de website een afspraak plannen. Dan weet je zeker dat ze tijd voor je hebben. (al is het in deze periode niet extreem druk op de zaterdag)