Het grote domme vragen topic
Als je idd de procentuele stijging over een een bepaalde lengte hanteert is dit het gemiddelde. Eerder in dit topic: 'bij 7% stijgt de weg op 1 meter 7cm',
Neem aan dat in de praktijk niet over 1 meter wordt gemeten maar een langere afstand. Roept de vraag op: over hoeveel lengte meten ze de toename in stijging? Met name belangrijk als de stijging niet constant is.
De hele klim, maar ook zijn er grafieken met over alle stukken individueel de berekende (middels hoogtemeter) percentages.
Dat is niet zo moeilijk n.l. de afgelegde weg van startpunt meting tot hoogste punt waarmee je dan het stijgingspercentage kan berekenen.werkpaard schreef: ↑26 okt 2019 19:30Als je idd de procentuele stijging over een een bepaalde lengte hanteert is dit het gemiddelde. Eerder in dit topic: 'bij 7% stijgt de weg op 1 meter 7cm',
Neem aan dat in de praktijk niet over 1 meter wordt gemeten maar een langere afstand. Roept de vraag op: over hoeveel lengte meten ze de toename in stijging? Met name belangrijk als de stijging niet constant is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De tangens van de tegenoverliggende zijde gedeeld door de aanliggende zijde....
Laatst gewijzigd door klimmer op 27 okt 2019 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan ga je er dus vanuit dat de gehele klim van begin tot eind het hellings percentage gelijk blijft. Dan zou het simpel zijn maar is dus nooit het geval.
-
- Forum-lid
Ik heb een Campa 10-speed ketting proberen te ponsen. Jammer genoeg heb ik het externe schakeltje krom getrokken, doordat ik waarschijnlijk geen goede pons (of techniek) gebruikt heb.
Campa zegt in de instructies dat je in geen geval deze externe link mag verwijderen.
Kan ik dit kromme schakeltje alsnog verwijderen en de ketting sluiten met een KMC Missing Link?
Anders zou ik de nieuwe ketting moeten weggooien, wat wel erg zonde is.
Campa zegt in de instructies dat je in geen geval deze externe link mag verwijderen.
Kan ik dit kromme schakeltje alsnog verwijderen en de ketting sluiten met een KMC Missing Link?
Anders zou ik de nieuwe ketting moeten weggooien, wat wel erg zonde is.
Idd daar heb je wel gelijk in als je niet beter weet dan Mavo klas 3.
De praktijk is echter anders omdat die 'horizontale' afgelegde weg bijna niet te meten is neemt men de afgelegde weg waarop men rijdt. Het lengte verschil tussen de vlakke weg en de stijgende weg is bij kleine hoeken nagenoeg verwaarloosbaar.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless