Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

fietsen in Oostenrijk

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 13 aug 2016 17:42

Zo lezen zou ik me nergens druk over maken.

Houd er wel rekening mee dat je op hoogte zit en daardoor de hoeveelheid zuurstof in de lucht afneemt. Dit ga je zeker bij een flinke inspanning boven de 1000 meter al wel wat merken. Denk dus niet dat je conditie niet goed is, maar dat je lichaam zich dus moet gaan aanpassen.

Blijf ook goed op je eten en drinken letten.Dan komt het vast wel goed allemaal :winkthumb:

rtimmers
Forum-lid

rtimmers 22 aug 2016 14:47

Het is inderdaad goed gekomen. Maandag heb ik de beklimming naar vent (16 km tegen 3,9 procent) en de klim naar Vent gedaan (6,5 tegen 8 procent) om er een beetje in te komen. Dit ging gelukkig allebei goed dus besloten om dinsdag de Timmelsjoch te gaan doen. Dinsdag dus de klim vanuit sölden naar de Timmelsjoch gedaan (22.2 km tegen 5,7 procent). Dit ging aardig goed, alleen het laatste stuk was nogal afzien. Boven aangekomen besloten om ook nog de Italiaanse kant vanuit San Leonardo te doen (29,6 km tegen 6 procent). Verschrikkelijk afgezien, maar uiteindelijk wel boven gekomen. Donderdag besloten om de ötztaler gletscherstrasse op te fietsen richting de tiefenbachferner (14 km tegen 10.5 procent). Wat een verschrikkelijke klim was dat. Kilometers lang 12 a 13 procent stijging. Uiteindelijk na ongeveer anderhalf uur boven bij de gletsjer aangekomen. Blij dat ik toch ben gaan fietsen in Oostenrijk. Het smaakt zeker naar meer :)

drpaul
Forum-lid

drpaul 09 jan 2020 13:59

Even een kick voor dit topic:
Ik ga in juli naar het Oetztal (Längenfeld). Ik kan de beklimmingen wel vinden en uitstippelen, maar zit een beetje met de wegen en opties in het dal. Soms loopt er parallel aan de grote weg in het dal (de 186) wel een rustig weggetje (bijv. tussen Längenfeld en Winklen, maar hoe zit dat op de smallere stukken? Bijv. tussen Längenfeld en Sölden (ik wil wel in ieder geval de klim naar Vent en ook de Timmelsjoch oprijden, (de Rettenbachferner zal denk ik te hoog gegrepen zijn) of naar Oetz.. Of is de 186 veilig genoeg om als eenzame fietser te rijden? Ik ben een dikke 10 jaar niet meer in het Oetztal geweest, dus weet het niet meer.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jan 2020 15:06

https://www.outdooractive.com/de/route/ ... 6407/#dm=1

Vaak heb je ook paden naast de weg. Deze paden zijn soms geasfalteerd en soms onverhard met fijne kiezels of zoals de moderne tijden, "fijne gravel" noemen. Dit soort "fijne gravel"/paden heb ik vorig jaar probleemloos met 25mm banden gereden. Als het nat is (geweest) kunnen de paden wel een beetje gemeen zijn op zulke banden, maar in principe gaat dit goed met een beetje beleid. Heb je 28mm of breder, gewoon de paden pakken. Fietst een stuk aangenamer dan de provinciale weg.

Dit niet zo zeer vanwege het verkeer, iedereen behalve met de, voor ons vertrouwde, gele kenteken (ahum), houdt goed rekening met je. Ik vond het alleen verschrikkelijk stinken en benauwd iedere keer dat ik gepasseerd werd door een diesel auto, om maar niet te beginnen over een vrachtwagen of bus.

Op komoot kun je zo'n route ook goed vooraf onderzoeken.
https://www.komoot.com/plan/tour/d08Asy ... 804058,13z
Licht groen gemarkeerde wegen zijn populaire fiets wegen/paden

drpaul
Forum-lid

drpaul 10 jan 2020 11:27

Dank voor je reactie Philippos, hier kan ik wel wat mee. Ga eens rustig de komende maanden wat plannen, en trainen, en babyvet kwijt raken....

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 10 jan 2020 12:53

http://brouter.de/brouter-web/#map=13/4 ... ,46.903547

Grote delen kun dus je parallel aan de B186 fietsen, maar niet overal.

Plaats reactie