Ervaring met staal
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik ben niet zo van JanJanssen vanwege het logo, maar naar deze retro fiets blijf ik wel kijken.
-
- Forum-lid
Ik vind weinig retro aan deze fiets. Framegeometrie, afwezigheid van lugs, wielen, het ziet er niet erg pre-1990 uit. Alleen een stalen frame maakt een fiets niet retro lijkt me. Je kunt het 'klassiek' noemen zoals Jan Janssen dat zelf doet.
Desondanks van veraf een erg fraaie fiets maar het laswerk vind ik wat slordig en het frame is toch wel wat zwaar voor die prijs. Ik zou er mijn Super Prestige frame niet op inruilen maar misschien als ik een een keer overjarig frame of een goede tweedehands tegenkom in mijn maat...
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
Prijs van die fiets lijkt alleszins behoorlijk mee te vallen. Alleen weinig details over het frame zelf op de website. Ik vind het er netjes uit zien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ik vind de fietsen van Fairlight wel mooi. Zowel de Strael als de Secan.
Ik zit me alleen af te vragen hoe robuust de fietsen zijn. Ik las ergens dat de wanddikte op sommige plekken maar 0,5 mm is. Je wilt toch niet dat er gemakkelijk en deuk in komt.
Ik zit me alleen af te vragen hoe robuust de fietsen zijn. Ik las ergens dat de wanddikte op sommige plekken maar 0,5 mm is. Je wilt toch niet dat er gemakkelijk en deuk in komt.
-
- Forum-lid
Zie voor mijn ervaring met de Strael (ook op het gebied van robuustheid) dit topic.velopierre schreef: ↑16 feb 2020 20:03 Ik vind de fietsen van Fairlight wel mooi. Zowel de Strael als de Secan.