Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 apr 2020 16:28

Gastheerg schreef: 13 apr 2020 13:45Ik zou normaal naar Vietnam gaan voor een heel diverse reis met fietsen, jungle trekking, duiken, cultuur
Ik had nu in Vietnam moeten zitten voor een lange fietsreis door het Noorden. Ik moet nu nog steeds iets te horen van KLM wat er mijn ticket gaat gebeuren. Ze nemen 4 weken de tijd om te reageren.

Misschien dat ik in december 6 weken naar Thailand afreis, IJs en wederdienende uiteraard. Ik moet het eerst nog bezien
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2020 16:34

@mackers: denk je dat er enig verschil is in niveau tussen mijn opmerking en jouw reactie?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 apr 2020 16:42

Ik vraag me ook af waar je al die Nederlanders kwijt moet op de Veluwe in de zomer.
Maar of je naar Frankrijk kunt? Vanavond Macron maar afwachten voor de korte termijn. Als je de media mag geloven moeten we op het ergste rekenen, al besef ik me ook wel dat sommigen er baat bij hebben om onrust te zaaien. De steun voor de maatregelen lijkt snel te verminderen.
@rene dat "dagelijkse" staat niet in de topicnaam. En mensen vinden vakantie belangrijk, dus waarom zou het je leven niet beïnvloeden?
Laatst gewijzigd door Jans op 13 apr 2020 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Criterion
Forum-lid

Criterion 13 apr 2020 16:43

scottpch schreef: 13 apr 2020 13:41 Stuwmeren van vakantiedagen??
Ik denk dat veel bedrijven vragen om vakantiedagen in te leveren als een beetje compensatie voor de weken die we nu thuis zijn...

Inderdaad , als ondernemer mag je toch wel iets vragen aan je personeel ?
Trek Domane ; Orbea Terra

SiO2
Forum-lid

SiO2 13 apr 2020 16:51

Of ik wel of niet op vakantie kan, kan me niet zo heel veel schelen. Een jaartje overslaan komen we ook wel weer overheen en ik vermaak me in en rond m'n huis ook wel (beetje fietsen, klussen aan 't huis en in de tuin, een paar goede boeken lezen, voetballen met de kinderen etc.). Wat ik een stuk erger vind zijn al die mensen die afhankelijk zijn van het toerisme en de horeca, met name in landen als Frankrijk, Italië en Spanje. Die kunnen helemaal geen zomer zonder buitenlandse toeristen, dan donderen hele bedrijfstakken in elkaar. En overheden hebben geen geld om ze overeind te houden.

@Criterion: Het is niet dat al die mensen die nu thuis zitten, niets doen he. Bij ons bedrijf (verzekeraar) werkt gewoon iedereen volledig thuis. Op onze afdeling wordt zelfs stevig overgewerkt momenteel door de vele ad-hoc verzoeken vanuit Raad van Bestuur om inzichten te bieden over mogelijke effecten van pandemie/recessie etc. Dus die vakantiedagen die blijven wel staan, zo kijkt mijn werkgever er gelukkig ook tegenaan. :D

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 apr 2020 16:59

Welke ondernemer van welk personeel? Er zijn nog veel mensen die ondanks dat ze thuis werken volledig productief zijn. En nu vakantiedagen inleveren en volgend jaar zien dat de aandeelhouders weer voor in de rij staan? (Dit is net zo generaliserend als opmerking van jou @Criterion).

Criterion
Forum-lid

Criterion 13 apr 2020 17:10

Ik praat vanuit mijn zorgen als kleine ondernemer die er voor gekozen heeft geen mensen te ontslaan maar middels de NOW probeert de komende periode te overleven. Een offer van enkele dagen vakantie inleveren door personeel zou daar ook bij kunnen helpen. In mijn branche kunnen mensen nagenoeg niet thuis werken.
Trek Domane ; Orbea Terra

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 apr 2020 17:14

Dat is toch wat ik zeg. Je praat voor een bepaalde groep. Maar er zijn nog zoveel andere groepen. Laat je over twee/drie jaar je werknemers ook meedelen als alles weer goed en zelfs prima zou werken?

codex
Forum-lid

codex 13 apr 2020 19:07

Ik zag zonet op de regionale tv zender.... dat 12 jonge 20 tot30 tigers(vriendengroep) uit een dorp hier vlakbij....alle 12 corona :shock: hebben opgelopen op wintersportvakantie. En dus allemaal! En goed ziek ook. Verzwakt.Dan kun je wel concluderen dat als kerngezonde 20 tigers, zo ziek kunnen worden en allemaal(geen 1 uitgezonderd)...hoe waanzinnig besmettelijk en erg naar en ingrijpend voor je lichaam(longen vooral), dat corona virus is. :(

Je ziet/hoort verhalen van steeds meer (deels) herstelde coronapatienten in de media en je schrikt als je ziet hoe mager ze zijn en hoe verzwakt ze klinken.En dan gaat het ook deels over jonge mensen.

Hoe vaker je hun verhalen hoort of leest, hoe duidelijker het wordt dat je wel kunt begrijpen dat we als bevolking, niet de risicoś willen nemen.Al gaat in Zweden gewoon alles door. Het is afwachten hoe dat uitpakt om zo resistentie op te bouwen via groepsimmuniteit.

Wachten tot anti virus middelen die effectief werken wordt het mijn inziens voordat alles weer wat normaal zal worden.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 apr 2020 19:17

Criterion schreef: 13 apr 2020 17:10 ..........Een offer van enkele dagen vakantie inleveren door personeel zou daar ook bij kunnen helpen. ...............;;
In onderling overleg, waarbij ik uit eigen ervaring weet dat in een kleine onderneming "onderling overleg" dikwijls "de werknemer ondergaat" wil zeggen, zou je kunnen overeenkomen om:
- Nu een paar dagen verlof inleveren die je dan volgend jaar extra mag opnemen?
- Nu een paar dagen verlof inleveren die je dan bij wijze van beloning volgend jaar dubbel mag opnemen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid

SiO2 13 apr 2020 20:01

codex schreef: 13 apr 2020 19:07 Ik zag zonet op de regionale tv zender.... dat 12 jonge 20 tot30 tigers(vriendengroep) uit een dorp hier vlakbij....alle 12 corona :shock: hebben opgelopen op wintersportvakantie. En dus allemaal! En goed ziek ook. Verzwakt.Dan kun je wel concluderen dat als kerngezonde 20 tigers, zo ziek kunnen worden en allemaal(geen 1 uitgezonderd)...hoe waanzinnig besmettelijk en erg naar en ingrijpend voor je lichaam(longen vooral), dat corona virus is. :(

Je ziet/hoort verhalen van steeds meer (deels) herstelde coronapatienten in de media en je schrikt als je ziet hoe mager ze zijn en hoe verzwakt ze klinken.En dan gaat het ook deels over jonge mensen.

Hoe vaker je hun verhalen hoort of leest, hoe duidelijker het wordt dat je wel kunt begrijpen dat we als bevolking, niet de risicoś willen nemen.Al gaat in Zweden gewoon alles door. Het is afwachten hoe dat uitpakt om zo resistentie op te bouwen via groepsimmuniteit.

Wachten tot anti virus middelen die effectief werken wordt het mijn inziens voordat alles weer wat normaal zal worden.
Tja, de statistieken laten zien dat dit virus gevaarlijk kan zijn voor ouderen en mensen met gezondheidsproblemen. De meeste veertigers en vijftigers op de IC hebben of overgewicht of een chronische aandoening. Slechts incidenteel wordt een relatief jong iemand die volledig gezond is, zo ziek dat hij of zij in het zoekenhuis opgenomen moet worden. En bedenk dat ook door de normale griep jonge mensen en kinderen in t ziekenhuis terechtkomen en soms zelfs overlijden.

Tegenover jouw verhaal kan ik t verhaal van een huisarts uit ons dorp plaatsen. Eén avond verhoging, lichte hoest, na één dag weer alles normaal, bleek positief te testen op corona. Zo lopen er heel erg veel mensen rond, wat direct ook t verraderlijke is omdat verspreiding daardoor veel sneller gaat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 apr 2020 21:41

Criterion schreef: 13 apr 2020 16:43
scottpch schreef: 13 apr 2020 13:41 Stuwmeren van vakantiedagen??
Ik denk dat veel bedrijven vragen om vakantiedagen in te leveren als een beetje compensatie voor de weken die we nu thuis zijn...

Inderdaad , als ondernemer mag je toch wel iets vragen aan je personeel ?

Het "ondernemersrisico" wordt dus gewoon net zo goed gedragen door de werknemers en de belastingbetaler...

Het blijft een lastige spagaat: Aan de ene kant moet de creativiteit van de ondernemer beloond worden. Aan de andere kant zie ik dat veel ondernemers zich gedragen alsof de wereld om hun heen draait.
Geen aanval naar jou persoonlijk hoor, er zijn ook genoeg ondernemers die het prima doen maar ik vind het wel voer voor een maatschappelijke discussie.

De eerste dag dat er een lockdown in Nederland ter sprake kwam, heb ik al geopperd de zomervakantie meteen naar voren te halen en te ruilen voor de meivakantie. Het gezelschap waarin ik mij toen bevond heeft mij toen zo ongeveer gelyncht maar zo'n slecht idee was het eigenlijk nog niet.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten