ovaal of niet
-
- Forum-lid
Beste wielerfans ,
Ik zou graag ovale tandwielen willen plaatsen van Black oval omdat ik last heb van knie en pijnlijke bovenbenen , mijn fietsmaat heeft deze ook en raad mij dan dit ook sterk aan voor mijn klachten .
Graag enig advies van meerdere personen .
Alvast bedankt
Ik zou graag ovale tandwielen willen plaatsen van Black oval omdat ik last heb van knie en pijnlijke bovenbenen , mijn fietsmaat heeft deze ook en raad mij dan dit ook sterk aan voor mijn klachten .
Graag enig advies van meerdere personen .
Alvast bedankt
-
- Forum-lid HC
Persoonlijk vind ik het zeer fijn rijden, niet dat het dag en nacht verschil is, maar voor mijn knieën net wat relaxter/rustiger.
Ik ben sinds een paar maanden overgestapt naar ovalen bladen van Absolute black. Mijn reden was dat ik wel eens last van kramp in de bovenbenen wil hebben en wilde wel eens proberen of dit zou helpen. Mijn bladen waren toch aan vervanging toe. Ook had ik veel last van gevoelige bovenbenen. Om dit pijnlijk te noemen gaat me wat ver, maar het was wel vervelend. Daarnaast ben ik op basis van een fietsmeting hoger en korter gaan zitten.
Resultaat is dat ik veel minder last heb van de bovenbenen. Het gevoelige is bijna helemaal weg. Daarnaast lijkt het of ik het vermogen wat makkelijker kan leveren. Zoek het dus niet alleen in andere kettingbladen.
Resultaat is dat ik veel minder last heb van de bovenbenen. Het gevoelige is bijna helemaal weg. Daarnaast lijkt het of ik het vermogen wat makkelijker kan leveren. Zoek het dus niet alleen in andere kettingbladen.
-
- Forum-lid
Het is nu 30 jaar geleden dat ik nog gefietst had , ben terug begonnen verleden jaar .
Na mijn slokdarmoperatie en twee jaar geleden een darmoperatie ben ik 44 kg afgevallen en heb ik geen maag meer dus moeilijk om lange ritten aan te houden door geen genoeg voeding te kunnen benuttigen voor de rit , praat dan meer of 80 km , daarom dat mijn maat zei waarmee ik ga rijden van probeer ovaal en je zal rustiger kunnen rijden zowel plat als bergop . Ben benieuwd . Heb nu de laatste 14 dagen 740 km gefietst , das niet slecht volgens mij maar steeds stik kapot als ik thuis kom en dat zou ik graag wat kunnen vermijden , zou graag volgend jaar de Mont venttoux willen oprijden , misschien een droom maar dat zie ik dan wel .
-
- Forum-lid
Fietsmeting heb ik ook al laten doen , bij mij verzuren de bovenbenen zodanig dat ze gewoon blokkeren zogezegd , niks van kracht meer, daarna is gewoon zitten sterven op de fiets tot ik thuis benasmeets schreef: ↑19 apr 2020 13:33 Ik ben sinds een paar maanden overgestapt naar ovalen bladen van Absolute black. Mijn reden was dat ik wel eens last van kramp in de bovenbenen wil hebben en wilde wel eens proberen of dit zou helpen. Mijn bladen waren toch aan vervanging toe. Ook had ik veel last van gevoelige bovenbenen. Om dit pijnlijk te noemen gaat me wat ver, maar het was wel vervelend. Daarnaast ben ik op basis van een fietsmeting hoger en korter gaan zitten.
-
- Forum-lid
Hopelijk kan ik hetzelfde ervaren zoals jij japiecarbon , heb ze mij besteld , komen normaal gezien bij mij thuis morgen , hou je op de hoogte welke ervaring ik er mee hebjapiecarbon schreef: ↑19 apr 2020 13:22 Persoonlijk vind ik het zeer fijn rijden, niet dat het dag en nacht verschil is, maar voor mijn knieën net wat relaxter/rustiger.

-
- Forum-lid
740 km op twee weken is behoorlijk wat. Heb je dat voldoende langzaam opgebouwd?Patrick1966 schreef: ↑19 apr 2020 17:42 ................ Heb nu de laatste 14 dagen 740 km gefietst , das niet slecht volgens mij maar steeds stik kapot als ik thuis kom en dat zou ik graag wat kunnen vermijden ..............
Hoi Patrick,
Knap om na zoveel jaar en na grote lichaamlijke kwalen terug de fiets op te kruipen.
Kleine tip na je feedback: leer nu toch eerst traag fietsen. Zoveel km in korte tijd is knap, maar je zal meer duurzaam uithouding trainen door niet uitgeput thuis te komen.
Focus nu enkel op plezier en rustig rijden eerst. De ovalen bladen gaan nooit vermijden dat je moe wordt. Hoogstens vind je het fijner net iets gelijkmatiger te trappen. Maar je gaat nooit of nooit fris thuiskomen waar je nu moe thuis komt. Het is hoogstens een klein detail. Zeg je vriend vooral om trager te rijden als hij met jou wil rijden. Daar ga je meer plezier aan hebben op termijn.
Veel sterkte en plezier op de fiets!
Walter
Knap om na zoveel jaar en na grote lichaamlijke kwalen terug de fiets op te kruipen.
Kleine tip na je feedback: leer nu toch eerst traag fietsen. Zoveel km in korte tijd is knap, maar je zal meer duurzaam uithouding trainen door niet uitgeput thuis te komen.
Focus nu enkel op plezier en rustig rijden eerst. De ovalen bladen gaan nooit vermijden dat je moe wordt. Hoogstens vind je het fijner net iets gelijkmatiger te trappen. Maar je gaat nooit of nooit fris thuiskomen waar je nu moe thuis komt. Het is hoogstens een klein detail. Zeg je vriend vooral om trager te rijden als hij met jou wil rijden. Daar ga je meer plezier aan hebben op termijn.
Veel sterkte en plezier op de fiets!
Walter