Hoe trainen jullie met een vermogensmeter?
Ik ging vanmorgen fiets uit de schuur halen.... En wist het al.... Geen goede dag. Besloten om gewoon lekker in Z1 wat rond te rijden. Best lekker...... Alleen moet me Garmin dan niet zeuren dat ik Niet Productief ben.... Haha.
Ik weet als ik slecht ben... Niet forceren... Dag erna weer goed
Ik weet als ik slecht ben... Niet forceren... Dag erna weer goed
Even een vraagje....ik rij nu maand met powermeter.
Kijken jullie dan helemaal niet naar hartslag/ of ter informatie naar de hartslag.
De reden dat ik vraag is als ik Z2 training doe, zit ik met hartslag in D3. Zeg maar zone 3.2.
Door mijn onregelmatige diensten van werk lukt het me niet om in z2 en D2 tegelijk te houden.
Kijken jullie dan helemaal niet naar hartslag/ of ter informatie naar de hartslag.
De reden dat ik vraag is als ik Z2 training doe, zit ik met hartslag in D3. Zeg maar zone 3.2.
Door mijn onregelmatige diensten van werk lukt het me niet om in z2 en D2 tegelijk te houden.
Ik weet mijn lactaatdrempel, door middel van een zelf test. Kwam ik op 165. En FTP 20 minuten test op 240 watt.
Dat heb ik ingevuld op Garmin en die bepaald zones dan.
Zijn de zones procentueel eigenlijk vast waardes ? Als ik hartslag zones bekijk op diverse internet sites, gebruiken ze de ene keer bijv. Voor D2 75-85% en andere weer 75-89%
Hier een prima artikel met in te vullen eigen waardes.
https://www.mantel.com/blog/ftp-test
https://www.mantel.com/blog/ftp-test
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Maar voor degene die powermeter hebben, hoe gebruiken jullie deze? Bijvoorbeeld: rustige duurritten, z2 powerzone, kijken jullie dan helemaal niet naar hartslag? Of beide?
Ik heb nooit dat Z2 bijvoorbeeld gelijk is aan D1. Wat is leidend?
Ik heb nooit dat Z2 bijvoorbeeld gelijk is aan D1. Wat is leidend?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hartslag vs vermogen-topic?amclassic-fan schreef: ↑04 jul 2020 08:36 Zeker geen domme vraag, discussie hebben we eerder dit jaar hier ergens gevoerd, denk dat het een ander topic was. Zal het proberen terug te zoeken.
Welke vorm van intervaltraining?
Je had het eerst over Z2 en D1 gelijklopend toch?
Heb je de link die ik eerder gaf van blog Mantel je waardes ingevuld en gekeken of het klopt met wat jezelf ervaarde.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Oh sorry, nooit update geplaatst. Ik dacht dat Strava de zones van Garmin overnam.....niet dus. Garmin Connect geeft betere weergave van zones. Mantel dat komt overeen met Connect.
10x 2 minuten Z5 met 2 minuten rust. Zwaar maar leuk.