Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rondje ijselmeer

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 12 feb 2010 22:13

TiTaTovenaar schreef:Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb jouw post ook gelezen (van Bottecchia).. Dat is mij toch iets te gek. Ik red het zeker niet om gemiddeld 30km/u te gaan rijden. Al is dit natuurlijk ook geen vereiste, ik denk wel dat ik moet wachten tot de zomer eraan komt. Omdat het dan wat langer licht is buiten.

Het blijft voor mij een uitdaging en ik wil het dit jaar wel gaan proberen, desnoods pak ik de dijk bij Lelystad naar huis als het te laat wordt, dat scheelt een flink aantal kilometers. En dan is het toch een goede oefening geweest voor een volgende poging

Bedankt voor de tip, zal er zeker om denken om dan voldoende drinken en eten in te slaan.

Lijkt mij ook wel iets om deze route zo ongeveer rond de langste dag te fietsen. Mooie gelegenheid ook om foto's te schieten en je hebt bovendien ruim de tijd. Die van Ingmar zijn ook prachtig!

Ik zie daar weer een mooie forumrit van komen!

Groeten aan Tato

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 feb 2010 22:27

Mijn planning is om het rond"je" volgend jaar te fietsen, dit jaar PR :-)
De bedoeling is om rond 21juni bv zaterdag 18 of 25 juni te gaan, dit om het meest gebruik te kunnen maken van het licht.
Groepje niet te groot, zeg 10 man. gem. snelheid 28 a 30?
Vertrek in de buurt van Alphen a/d Rijn
Volgwagen met pasta en koffie is geen probleem.

cobusstylo
Forum-lid

cobusstylo 17 mar 2010 23:16

Plan de route als er (noord-) oostenwind verwacht wordt. S'ochtends staat er vaak minder wind als s'avonds. De laatste 75 km heb je dan meer voordeel van de wind.
idworx mountain Rohler, Vannicholas Chinook

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 17 mar 2010 23:41

cobusstylo schreef:Plan de route als er (noord-) oostenwind verwacht wordt. S'ochtends staat er vaak minder wind als s'avonds. De laatste 75 km heb je dan meer voordeel van de wind.

Idd niet onbelangrijk met die 'open dijken'...anders kunnen het lange laatste km's worden....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 18 mar 2010 13:08

Ik ga hem van het zomer ook fietsen! Waarschijnlijk alleen. Ik woon in Noord Oost Friesland. Echter gaat er inderdaad nog wat planning en training vooraf. Voor een groeps/forum ritje ben ik eventueel ook wel in!

Heb eerst de elfstedentocht in de vooruitzichten.

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 18 mar 2010 14:26

Uhmmm, het begint net een beetje lente te worden...

titatovenaar
Forum-lid

titatovenaar 18 mar 2010 20:40

Bedankt voor de tip, ik zal de wind in de gaten houden.
Vandaag heb ik een rondje markermeer gereden, ik had een vrije dag en het weer was zo geweldig mooi.. Ik kwam aardig wat andere fietsers tegen, dus ik was niet de enige die er zo over dacht ;-)
Heb er 5 uur en 26 minuten over gedaan om 140 kilometer af te leggen... Ik moet toch nog even aan mijn snelheid werken als ik 330 kilometer in 1 dag af wil leggen. Vooral de laatste 50 kilometers werden vrij zwaar, ben onderweg maar gestopt om even een cola te drinken en wat te eten.
Ik dacht dat ik met 4 reepjes, 3 bruine boterhammen en een banaan de dag wel door zou komen, had ook 2 flesjes extra water mee, dit bleek wel voldoende.

Maar goed, dit was niet eens de helft van een rondje ijselmeer, dus het half uurtje pauze wat ik nu genomen heb, zal denk ik tegen de 1,5 uur aanlopen voor een rondje ijselmeer.
Ervan uit gaande dat ik vlak boven de 25km/u rijd, heb ik ongeveer 14 uur nodig om dit te voltooien.
Dat word dus om 6u in de ochtend opstaan ;-).

Ik heb nog 1 echt vraagje, die ik hier ook wel kan stellen denk ik.. Ik reed vandaag enkele minuten achter een andere wielrenner, ik zat zelf even stuk en dan is het toch wel lekker als iemand voorbij komt rijden en je even aan kan klampen. Zelf heb ik op mijn nieuwe fiets (nog) geen kilometer teller (ben er nog niet uit wat ik precies wil), en wilde overnemen. Ik versnelde dus, maar toen ik eenmaal achterom keek had ik die persoon op flinke achterstand gereden.
Niet echt aardig dus, maar is het "netjes" om hierover te praten of iets dergelijks, zijn er (on)geschreven regels of verschilt dit per persoon?
Normaal rijd ik namelijk kleine rondjes bij mij in de buurt, maar wil meer grotere rondjes gaan rijden.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 18 mar 2010 20:45

Is dat half uurtje pauze niet te lang? Als ik zolang stil ga zitten, dan raak ik meestal helemaal uit m'n ritme. Of is dat het totaal van korte pauzes verspreid over de rit?

titatovenaar
Forum-lid

titatovenaar 18 mar 2010 20:52

Ik heb een pauze van 10-15 minuten gehad en die andere was ietsje langer. Ik was bijna niet meer vooruit te branden. Voor mijn gevoel in elk geval.
Ik ben toen even rustig wat gaan drinken en eten, daarna ging ik weer lekker vooruit. Kon zelfs nog even een brommertje mee pakken :-)

Plaats reactie