Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rondje ijselmeer

titatovenaar
Forum-lid

titatovenaar 12 feb 2010 16:20

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, lees het forum al wel enige tijd.

Ik ben 24 jaar en heb een paar weken terug een titanium fiets op de kop weten te tikken, ben er zeer tevreden mee. Zal hier binnenkort even een foto van maken en laten zien, want daar houden de meeste hier wel van ;-).

Ik kwam zojuist op het idee om een rondje ijselmeer te gaan fietsen als het weer ietsje beter wordt. Dit is echter al snel 300km en het verste wat ik tot nu toe gereden heb is ongeveer de helft (de west-friese omringdijk). Hier heb ik toen 4,5 uur over gedaan (wel op een andere racefiets, maar dat maakt vrij weinig uit denk ik). Gemiddeld reed ik toen dus rond de 26,5 km/u.

Nu vond ik via de zoekfunctie 1 ander topic over het rondje ijselmeer maar hieruit vernam ik dat dit vooral in groepen gereden wordt. Heeft iemand wel eens een rondje ijselmeer alleen gereden of is dit ten zeerste af te raden?
Ik fiets namelijk vooral alleen, ben geen lid van een wielervereniging. Nu fiets vooral in West-Friesland, waar ik woon. Maar ik wil ook wel eens wat anders doen.
Het is waarschijnlijk verstandig om eerst met kleinere afstanden te beginnen, maar ik vraag me af of het een redelijk doel is om binnen 1 dag in je eentje een rondje ijselmeer te fietsen.

Vriendelijke groet,
TiTaTo

roro27
Forum-lid

roro27 12 feb 2010 16:28

ik geloof dat forumlid Bottechia ergens in de herfst een rondje IJsselmeer gedaan heeft. Volgens mij staat er in het topic hieronder wat meer info van hem over dat tochtje.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 12 feb 2010 16:29

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 feb 2010 16:53

Oh ja, dat was wel lachen...:)

Als je er tegen kunt om een paar uurtjes zonder al te veel aanspraak op je zadel te zitten en je duurconditie is een beetje in orde dan kan het best alleen.

Aandachtspuntje: Let er goed op dat je op tijd je voorraad eten en drinken aanvult. Ik heb namelijk best een tijdje met lege bidons gereden omdat er op de route nu eenmaal niet om de paar kilometer een gelegenheid is om die weer te vullen.

titatovenaar
Forum-lid

titatovenaar 12 feb 2010 19:07

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb jouw post ook gelezen (van Bottecchia).. Dat is mij toch iets te gek. Ik red het zeker niet om gemiddeld 30km/u te gaan rijden. Al is dit natuurlijk ook geen vereiste, ik denk wel dat ik moet wachten tot de zomer eraan komt. Omdat het dan wat langer licht is buiten.

Het blijft voor mij een uitdaging en ik wil het dit jaar wel gaan proberen, desnoods pak ik de dijk bij Lelystad naar huis als het te laat wordt, dat scheelt een flink aantal kilometers. En dan is het toch een goede oefening geweest voor een volgende poging

Bedankt voor de tip, zal er zeker om denken om dan voldoende drinken en eten in te slaan.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 12 feb 2010 19:23

Leuk! Zeker het proberen waard. Gewoon van het zomer proberen met een goede voorbereiding. Met een gemiddelde van rond de 25 kom je er ook hoor!

Verder ben je wel een mazzelkont dat je in West-Friesland woont.
Ik wil hem ook nog eens doen. Echter is de 'kortste' afstand voor mij zo'n 430km. Aangezien ik er wat verder van weg woon. Misschien dat ik hem toch eens probeer in de zomer.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 feb 2010 19:29

Iets te lang buiten geweest Jeroen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 12 feb 2010 19:35

Dat zal het zijn. Door die kou krijg ik vreemde fietsplannen:D

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 12 feb 2010 19:43

Ik zou eerst een keer een rondje markerwaard rijden. Dan wen je alvast aan de lange stukken.

Vanuit W-Friesland dus zuidelijk naar de schellingwoudebrug. Vandaar naar Muiderberg en vervolgens bij Almere de Oostvaardersdijk op naar Leleystad. Dat is een pakweg 35Km rechtuit sturen!

Vervolgens heb je een paar minuten dat je af en toe je stuur moet gebruiken en kan je vervolgens 30Km de dijk op naar Enkhuizen.

Vanuit mijn woonplaats (nabij P'end) is het pakweg 160Km.

100cols
Forum-lid

100cols 12 feb 2010 19:51

Kan prima alleen hoor, ik heb het ook een keer in mijn eentje gefietst. 338 km op een hybridefiets. Zes uur 's ochtends weg en half negen 's avonds weer thuis. Maar wel een topdag gehad.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 feb 2010 21:47

Stillekracht schreef:Dat is een pakweg 35Km rechtuit sturen!

Als het rechtuit is hoef je toch juist niet te sturen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie