Tour 2020
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Bora en Sunweb zijn wel de smaakmakers deze tour. Gun Bora nog wel een etappe. Die lui hebben al zoveel inzet getoond, maar het zit ze gewoonweg niet mee (Sagan met z'n duw, Kamna/Schachmann net te kort, Schachmann aangereden voor de Tour, Buchmann gevallen in de Dauphine etc).
hoe sterk rijden de jumbo's, wat een superploeg, lang geleden dat ik nog zo een dominantie gezien heb, daar gaan we dit jaar nog veel plezier aan beleven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kom op jongens, niet zo sip! Morgen krijgen we ook nog 1500m koers.....
Less is bore
Ik vraag me dan toch echt af wat jullie verwachten. Zwaar parcours en direct na de tour is de volgende wedstrijd er al, niets uitrusten.
Verder vind ik wel dat ze nog voldoende animo in zit. Het geel is allesbehalve zeker, daar waar het vroeger (behalve het voorgaande jaar) een zekerheid was dat het bij sky/Ineos zat.
Voor het groen zijn ze keihard aan het vechten, zo hard dat de normale ontsnappers beginnen te klagen dat het ontsnappen onmogelijk maakt. Daar waar de voorbije 7 jaar het een zekerheid was dat Sagan h ging hebben.
De bollen liggen ook nog open, er moet maar 1 renner eens serieus aan de boom trekken.
Het enige wat jammer is, is dat de Belgen wat plattekes zijn, maar je kan niet alles hebben.
Verder vind ik wel dat ze nog voldoende animo in zit. Het geel is allesbehalve zeker, daar waar het vroeger (behalve het voorgaande jaar) een zekerheid was dat het bij sky/Ineos zat.
Voor het groen zijn ze keihard aan het vechten, zo hard dat de normale ontsnappers beginnen te klagen dat het ontsnappen onmogelijk maakt. Daar waar de voorbije 7 jaar het een zekerheid was dat Sagan h ging hebben.
De bollen liggen ook nog open, er moet maar 1 renner eens serieus aan de boom trekken.
Het enige wat jammer is, is dat de Belgen wat plattekes zijn, maar je kan niet alles hebben.
Ik was er al bang voor. Al maanden zei de kermis in Krommenie dat er op 17 september een grote act zou komen en ik vreesde al dat Bernal voor het grote geld ging. En dat heeft dus ook gedaan.
Nou ja, voor de mensen in Krommenie wel leuk dat ze zo'n goede zanger nog eens kunnen zien optreden. En dat in coronatijd.
Nou ja, voor de mensen in Krommenie wel leuk dat ze zo'n goede zanger nog eens kunnen zien optreden. En dat in coronatijd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Is WvA tegenwoordig een Ollander dan?
Ik voorzie vandaag nog wel wat strijd, is eigenlijk de echte laatste kans met een berg-op finish. De top 3-8 zit echt serieus dicht bij elkaar, dus er zal toch zeker nog wel iemand iets gaan proberen. Pojagar moet ook, want 40sec en wel een fors gat voor een TT.
Dus hopen dat mijn ironische voorspelling van 1500m koers geen waarheid wordt.
Less is bore
Wat heeft Bernal verder nog voor programma dan dat hij hier überhaupt af mag stappen?
Ik zou denken dat de ploegleiding het achter de schermen misschien helemaal niet zo'n goede beslissing vindt als dat ze in de media doen voorkomen....
Edit;
Hij heeft natuurlijk ook rugklachten, zal ook een rol spelen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het is de laatste kans voor de klassementsrenners, dus ik denk dat ze nu zeker op 3km al wel aangaan. Acht de kans waarschijnlijker dat Jumbo de hele koers platlegt vandaag tot de laatste kilometer. Zal wel weer Pogacar zijn die wint en Roglic die 2e wordt, met vaste aanklampers Lopez, Uran, Porte en Yates een paar seconden daarachter.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Deze col is nog maar één keer in wedstrijdverband beklommen. Tijdens de Tour de L’Avenir U23
Een verslag van Lars van den Berg die die dag 5 minuten verloor op een rit van 22 km....
Een verslag van Lars van den Berg die die dag 5 minuten verloor op een rit van 22 km....
....Van zulke lange cols zijn er in Europa niet veel. Maar tot aan skistad Méribel is de Loze niet zo bijzonder.
En dan ineens, bij rotonde des pistes, kan je naar rechts en zie je dat tegen een blauwe piste op een geasfalteerd fietspad is neergelegd – van twee meter breed. Het gaat er zo steil omhoog dat het bijna lachwekkend is. Het paadje ligt er verloren bij, te midden van liften en gras. Het lijkt de bedoeling niet om hier omhoog te fietsen, terwijl het toch de enige autovrije col in Europa is.
Wat volgt zijn zeven kilometers waarbij je soms het idee hebt door een groene Vinex-wijk te rijden als het even afvlakt, maar veel vaker denkt dat men een vergissing heeft begaan. Om de driehonderd meter ligt een steile muur van 20 procent, waar recreanten moeten lopen omdat ze het lichtste verzet niet rond krijgen. Het fietspad is als een laken over het reliëf van de bergkam gelegd. Langs een golfbaan, door een dennenbos, over een pad dat werd gebruikt door mensen die niet van skiën hielden, maar wel van wandelen.
Onregelmatig wegdek
Als je voor de lol omhoog fietst, kan je op de vlakke stukken even ademhalen. Maar als het om het hardst moet, is dat onregelmatige wegdek „om moedeloos van te worden”, zegt Lars van den Berg. Omdat je nergens in een ritme kan komen. „Een lange intervalsessie”, zegt Jumbo-Visma-trainer Mathieu Heijboer. „De langste inspanning deze Tour. Primoz [Roglic] is er zo vaak omhoog gereden dat hij hem kan dromen.” Omdat hij er vuurwerk verwacht. Waarschijnlijk van zijn naaste belager, Tadej Pogacar. Heijboer: „Op een goede dag win je seconden, op een slechte verlies je een half uur.”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind