Het "nieuwe" Puck Moonen topic
Als wielrenster fietst ze misschien niet het hardst van allemaal maar ze heeft op Instagram meer volgers dan Mathieu van der Poel. Qua inkomsten is ze daarmee hoogstwaarschijnlijk meer model en influencer dan wielrenster.
Niets mis mee lijkt mij en gezien de 500.000 volgers denken er meer zo over.
Het 'schone dames' topic staat al jaren in de top 10 bij de 'Actieve topics' dus er is blijkbaar genoeg interesse in mooie vrouwen op de racefiets. In die categorie is Puck in ieder geval een van de serieuzere wielrensters.
Niets mis mee lijkt mij en gezien de 500.000 volgers denken er meer zo over.
Het 'schone dames' topic staat al jaren in de top 10 bij de 'Actieve topics' dus er is blijkbaar genoeg interesse in mooie vrouwen op de racefiets. In die categorie is Puck in ieder geval een van de serieuzere wielrensters.
Ik snap dat jij er niets mis mee vind dat ze haar lichaam verkoopt. Dat vind ik best. We hoeven niet allemaal het zelfde te zijn. Zelf heb ik er wel moeite mee.
Ter zijde: ik vind dat vrouwen niet zo primair op de kwaliteit van het vlees gekeurd moeten worden. Tegelijkertijd vind ik het raar dat vrouwen niet meer aan vleeskeuring doen als het om mannen gaat. Maar goed; ik snap wel meer niet.
Ter zijde: ik vind dat vrouwen niet zo primair op de kwaliteit van het vlees gekeurd moeten worden. Tegelijkertijd vind ik het raar dat vrouwen niet meer aan vleeskeuring doen als het om mannen gaat. Maar goed; ik snap wel meer niet.
Terwijl ze vorig jaar nog liet optekenen:
"Toen nog niet zo lang geleden bekend werd dat ik weer single ben, kreeg ik er ineens wel vijfduizend (instagramvolgers) bij. Niet normaal. 92 Procent van mijn volgers is man. Het worden trouwens meer vrouwen, het begint een beetje te verschuiven. Dat wil ik ook, ik wil graag vrouwen aanspreken. In eerste instantie vond ik het heel leuk om uitgeroepen te worden tot mooiste sportvrouw van Nederland, maar achteraf vind ik het een beetje een vleeskeuring. Daar ben ik wel klaar mee, met dat vleeskeuren. Nu snap ik zelf ook wel dat ik niet veel sportieve resultaten heb om op terug te vallen en te kunnen zeggen: ik ben ook een waardevolle sporter. Mijn erelijst is leeg. Maar het steekt soms wel dat ik alleen maar als lekker stukje vlees wordt bekeken. Ik heb superveel bikinifoto’s in mijn telefoon staan. Die zou ik allemaal kunnen uploaden, dan ga ik nog veel harder. Maar dat wil ik niet. Het is ook niet mijn type volk dat ik daarmee aanspreek."
"Toen nog niet zo lang geleden bekend werd dat ik weer single ben, kreeg ik er ineens wel vijfduizend (instagramvolgers) bij. Niet normaal. 92 Procent van mijn volgers is man. Het worden trouwens meer vrouwen, het begint een beetje te verschuiven. Dat wil ik ook, ik wil graag vrouwen aanspreken. In eerste instantie vond ik het heel leuk om uitgeroepen te worden tot mooiste sportvrouw van Nederland, maar achteraf vind ik het een beetje een vleeskeuring. Daar ben ik wel klaar mee, met dat vleeskeuren. Nu snap ik zelf ook wel dat ik niet veel sportieve resultaten heb om op terug te vallen en te kunnen zeggen: ik ben ook een waardevolle sporter. Mijn erelijst is leeg. Maar het steekt soms wel dat ik alleen maar als lekker stukje vlees wordt bekeken. Ik heb superveel bikinifoto’s in mijn telefoon staan. Die zou ik allemaal kunnen uploaden, dan ga ik nog veel harder. Maar dat wil ik niet. Het is ook niet mijn type volk dat ik daarmee aanspreek."
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
ik vind niet "...dat ze haar lichaam verkoopt..." door als sportieve vrouw te poseren. Persoonlijk vind ik het kwalijker dat het vrouwen wielrennen zo ondergewaardeerd wordt.
Het positieve is dat de modellen wereld qua betalen meer geëmancipeerd is dan het wielrennen. Dat een vrouwelijk model veel meer verdient dan een wielrenster is toch zeker Puck niet aan te rekenen?
Vrouwen doen dat ook hoor, maar die doen dat veel minder online. Maar als ze samen zijn doen ze dat zeer zeker. Niks mis mee vindt ik. Het is niet omdat je op restaurant naar het menu kijkt, je ook alles moet bestellen
Wat er allemaal de revue passeert op Instagram moeten ze zelf weten. Ik heb er ook een account, en zie regelmatig dames die je proberen te lokken naar hun Instagram pagina. Uiteraard is dat commercieel bedoeld, en dat is hun goede recht, maar ik doe er niet aan mee.
Dat is zeker ook een manier om het te bekijken....
Overigens, wat is er verkeerd aan iemand als lekker stukje vlees te zien, als diegene zichzelf met volle overgave ook presenteert als lekker stukje vlees?
Overigens, wat is er verkeerd aan iemand als lekker stukje vlees te zien, als diegene zichzelf met volle overgave ook presenteert als lekker stukje vlees?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Kan je dat even wat verder uit werken. Wat is dat 'je lichaam verkopen'? Iedereen die visuele aspecten van zijn lichaam gebruikt? Of sportprestaties; is dat ook je lichaam verkopen? Heeft het met zintuiglijke prikkelingen te maken. En wat is het vergelijk met je stem of intellect verkopen. Wat stoort je precies en waar trek je een lijn, en op wat baseer je je hiervoor.
Dat vrouwen niet aan vleeskeuring doen geloof ik niet. UIt eigen ervaring op de werkvloer moet ik dat tegenspreken.
Er is de laatste decennia ook wat literatuur hieromtrent verschenen; uitbreidingen op het sociale kapitaal van Bourdieu, nl het erotische kapitaal, het culturele kapitaal, het menselijke kapitaal etc.... Die spreken bovenstaande stelling ook tegen.
Ja vind ik ook bijzonder, je plaatst sexy foto's als influencer. Maar vind het dan raar dat je sexy gevonden word?? Wat is het doel dan van die foto's?