Leuk topic dit. Ik woon zelf in Appelscha en heb jaren lang op een MTB de routes van en rondom Appelscha gereden. Sinds deze zomer heb ik er een cyclocrosser bijgekocht, omdat ik de uitdaging op de MTB miste. De crosser is op de rode route van Appelscha behoorlijk hard werken. Vanwege de vele boomwortels en vele hoogteverschillen moet je constant uit het zadel en alsnog krijg je flinke klappen . Op de blauwe route is het al een stuk beter te doen.Maar wat ik tot zover een beetje meekrijg is dat een GB en CX inderdaad veel harder werken is en daarmee dus meer uitdaging. Maar ik zoek meer uitdaging in de track dan in een full body workout zeg maar. Ik heb geen zin om elke boomwortel of gat te ontwijken omdat het anders gewoon niet te doen is qua comfort.
Ik denk dat je er wel een betere stuurman van wordt maar dat is niet mijn doel. Ik wil gewoon meer genieten van wat leuke tracks op dezelfde manier dat ik in de zomer op de racefiets zit. Gewoon lekker comfortabel. Maar even lekker een rondje doorraggen als training is het doel. Dus zeg maar de MTB route appelscha van 4.4km 5-10x achter elkaar op volle snelheid (geen idee hoe zwaar dat is ) of het rondje Gieten 30+ km voluit. Mits er geen trage slakken op het parcours zitten uiteraard.
Ik wens je veel plezier met de fully! Je ziet steeds meer mensen met een fully rijden in Appelscha. Ik heb er zelf een keer de route mee gereden, maar het was het niet voor mij. De full suspension is daar, naar mijn mening, een 'overkill'. Wel lekker comfortabel!
Gun elkaar de ruimte en haal in waar het mogelijk is. Ik roep vaak ook aan welke kant ik ga inhalen, dus "links voorbij!".Over trage slakken gesproken (no offence voor wie zich aangesproken voelt ). Hoe ga je daar mee om als je op een singletrack zit? Daar kom je dan vrij moeilijk langs? Waarschijnlijk zal ik de eerste tijd zelf die trage slak zijn overigens