Bij mijn vrouw gaat de basisschool morgen sowieso dicht ongeacht het boodschap straks wegens meerdere besmettingen bij de bovenbouw groepen.
Met Havana eens dat ze van de zomer aan hun kont hebben zitten krabben ipv goede voorbereidingen treffen. Zo komt het tenminste over.
Ik moet er wel bij zeggen dat bij ons in het ziekenhuis (Alkmaar/Den Helder) het grootste probleem de roosters zijn, niet zozeer ruimte of bedden. Personeel, ook niet medisch, raakt overbelast en valt uit. En waar je voorheen met een vuiltje in je oog kon komen werken, word je nu met pek en veren afgevoerd als je komt.
Ook niet medisch omdat wij (ben niet medisch personeel) ook steeds meer gevraagd worden om buiten onze roosters om taken op te pakken. Denk daarbij aan patiënten vervoer intern, mensen opvangen bij de ingangen (met de daarbij horende agressie gevallen) etc.
Er is geen blik medici die je even opentrekt. Dat heeft Kuipers in september/oktober ook mooi duidelijk gemaakt aan een Kamerlid die hierom vroeg. Ik heb geen mensen in mijn kontzak zitten, jullie hebben ze de afgelopen jaren weggejaagd met jullie beleid.
Het valt wel op dat na Sinterklaas het aantal besmettingen behoorlijk is toegenomen. Ik ben zelf ook door het vieren van Sinterklaas met anderen besmet geraakt. De GGD gaf bij mij en ook later bij mijn vrouw aan dat bijna alle bron en contactonderzoek van dat moment op Sinterklaas terug te leiden was. Dit zal het OMT en overheid vast ook wel weten, ook zullen ze realistisch zijn en weten dat mensen toch Kerst gaan vieren.
Zou het doel niet zijn door nu heel hard op de rem te stappen om zo te voorkomen dat het aantal besmettingen met Kerst helemaal de klauwen uitloopt? Want niets doen is denk ik geen optie nu wil je over 3 a 4 weken de situatie in het ziekenhuis beheersbaar houden.
RVV schreef: ↑14 dec 2020 12:56
Dit is nog maar het begin..
De start van de grote sturing...
We leven momenteel gewoon in een totalitair regime en dat zal nog wel een lange tijd zo blijven.
RVV schreef: ↑14 dec 2020 14:56
Nee geen samenzwering. Dat schrijf ik ook nergens. Dat men een complot theorie van maakt is voor eigen rekening. Ik schets gewoon de realiteit.
Als je je eigen 'voorspellingen' als realiteit gaat zien,....
Nee, maar er komen wel meer mensen bij die positief getest zijn (10% van 300.000 of 10% van 200.000 geteste mensen per week) en (gelukkig) een klein deel daarvan komt toch in het ziekenhuis terecht.
Daar heeft Jans gelijk in, en van diegene die nu positief uit de test kwamen omdat ze zonder klachten toch getest werden, lijken me niet de potentiële IC-klanten...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Slowracer schreef: ↑14 dec 2020 16:26
Nee, maar er komen wel meer mensen bij die positief getest zijn (10% van 300.000 of 10% van 200.000 geteste mensen per week) en (gelukkig) een klein deel daarvan komt toch in het ziekenhuis terecht.
Ja, er zijn meer mensen positief getest. Maar nee, er zijn niet meer mensen met corona. Je registratie is alleen completer. En deze extra gevallen die je vindt leiden niet tot toename van het ziekenhuisbezetting.
Als je geen klachten hebt.., en je test wel positief.., dan draag je bij aan de betrouwbaarheid van de statistiek van aantal positief getestte mensen. Maar zonder klachten is er geen enkele reden dat je naar het ziekenhuis zou moeten en opgenomen moet worden.
Dus die 10.000 extra positieve gevallen die je vindt, zijn waarschijnlijk de aantallen die er eerder óók al waren en dus ook bijdroegen aan de verspreiding, maar simpelweg niet bekend waren. Het is een status quo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013