Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden
-
jandoedel
- Forum-lid
jandoedel
26 jan 2010 22:50
dijkjes schreef:Ik ben voorlopig nu na 1 maand en een nieuwe videokaart verder nog steeds in te weer met het service centrum.
En wat zijn de specificaties van jouw pc?
-
dijkjes
- Forum-lid
dijkjes
27 jan 2010 21:40
windows 7 - 2gb ram - nieuwe nvidia 512mb ( not shared ), processor weet ik zo niet maar meer als rap genoeg.
Hiervoor zat er een 256mb kaart in die ook niet werkt.
PC is schoon geinstalleerd en puur en alleen voor de Tacx gebruikt staat dus ook alleeen tacx software op
al het overige werkt wel goed trouwens maar kijk maar eens op de tacx forums hoeveel problemen er met VR gedeelte zijn.
Maar net wat ik zeg probeer het en ik hoop echt van harte dat het bij jouw wel gelijk werkt maar als ik naar mezelf en tacx forums kijkt schat ik het niet zo hoog in
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
-
jandoedel
- Forum-lid
jandoedel
28 jan 2010 00:14
dijkjes schreef:windows 7 - 2gb ram - nieuwe nvidia 512mb ( not shared ), processor weet ik zo niet maar meer als rap genoeg.
Ik ga er van uit dat je Tacx trainer software hebt geïnstalleerd? Welke versie? En heb je al eens overwogen om WindowsXP te installeren? Je gebruikt de pc toch alleen voor de Tacx.
Op de forums zul je alleen mensen met problemen tegenkomen. Mensen die geen problemen hebben zitten liever op de fiets.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
29 jan 2010 02:58
Mijn mening: de Fortius software met Real life video's draait zo een beetje op alle pc's die het nog doen (of je moet wel een heel oude hebben) Bij mij draait het ook op een oude compaq laptop met 512g geheugen, geintegreerde video en XP. (Ik draai normaal op een 3 jaar oude dual-core multimedia PC omdat ik alle video's op de Harddisk heb gezet.)
Virtual reality: daar heb je al een dual core P4 of sneller voor nodig met redelijke 3d kaart. (alle moderne kaarten van de laatste 2 jaar zijn altijd goed)
Tacx Trainer software: Ik was een van de eersten die dit kocht en ben nog nooit zo teleurgesteld geweest. Het zie er wel mooi uit maar eigenlijk heeft het geen enkele functionele meerwaarde ten opzichte van de meegeleverde Fortius software en het kan heel veel nuttige functie's van Fortius niet. Daarnaast heb je een veel snellere PC nodig en zijn de wattage algoritmes niet goed.
Mijn Advies: gewoon een oude XP machine ontdoen van alle rotzooi, wat MP3tjes erop, oude plasma of projector op de kop tikken en genieten van de beelden en het enigzins realistisch gevoel van full screen RLV en niet van de onnodige toeters en bellen. (kleine monitor kan ook)
-
wrangler
- Forum-lid
wrangler
29 jan 2010 22:35
Nog een late reactie van mij erbij dan, ik werk zelf op de Tacx met een Athlon 3500 draait op 2,2Ghz daarbij heb ik 2Gb Geheugen, ik gebruik de pc voor niets anders als alleen de Tacx en muziek tijdens het fietsen en ik heb geen problemen .
PS. het is een Single core processor. Ook de virtual reality werkt feilloos bij mij.
-
roeieber
- Forum-lid
roeieber
30 jan 2010 04:12
Mijn tacx Fortius draaide lekker op mijn 7 jaar oude systeem, kwam pas in de problemen bij mijn nieuwe (64-bit) computer.
I Am SpeCiAliZed
-
dijkjes
- Forum-lid
dijkjes
30 jan 2010 12:10
jandoedel schreef:dijkjes schreef:windows 7 - 2gb ram - nieuwe nvidia 512mb ( not shared ), processor weet ik zo niet maar meer als rap genoeg.
Ik ga er van uit dat je Tacx trainer software hebt geïnstalleerd? Welke versie? En heb je al eens overwogen om WindowsXP te installeren? Je gebruikt de pc toch alleen voor de Tacx.
Op de forums zul je alleen mensen met problemen tegenkomen. Mensen die geen problemen hebben zitten liever op de fiets.
Hij is net nieuw dus de TTS 2.0 uiteraard ben al meer als een maand druk aan het mailen met het service centrum ze weten het eigenlijk ook niet meer alles ziet er op en top uit en zou moeten werken ( heb ik helaas weinig aan ). Ik heb geen windows xp liggen en heb ook weinig zin om het zo weer op te lossen TTS 2.0 moet gewoon prima werken op dit systeem met windows 7.
Buitendat ben ik echt super tevreden over de RLV en wij fietsen ( mijn vrouw en ik ) tussen de 4 a 5 keer per week op de tacx
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
-
jvvught
- Forum-lid
jvvught
30 jan 2010 21:52
Nou mensen...ik heb hem binnen en de de DVD's en VR-trainingen lopen echt als
een trein op mijn winxp desktop 2ghz amd, 256mb ati en 1gb ram, dus je weet
het...dit is dus echt genoeg qua systeemeisen
-
rene1
- Forum-lid
rene1
31 jan 2010 10:43
Ah mooi, leuk dat je't hier vermeld.
-
jandoedel
- Forum-lid
jandoedel
31 jan 2010 10:48
Op de site van Tacx staan diverse trainingsschema's voor de Tacx. Ik heb die schema's (en nog andere ritten) in bestandjes staan die je heel eenvoudig kunt toevoegen aan de bestaande schema's. Alles zit in één bestand met een korte instructie erbij. Deze schema's zijn voor de oude Fortius software.
Wanneer iemand interesse heeft voor de schema's dan wil ik ze wel mailen.
-
jvvught
- Forum-lid
jvvught
31 jan 2010 22:08
jandoedel schreef:Op de site van Tacx staan diverse trainingsschema's voor de Tacx. Ik heb die schema's (en nog andere ritten) in bestandjes staan die je heel eenvoudig kunt toevoegen aan de bestaande schema's. Alles zit in één bestand met een korte instructie erbij. Deze schema's zijn voor de oude Fortius software.
Wanneer iemand interesse heeft voor de schema's dan wil ik ze wel mailen.
Heb ik wel intrresse in...stuur je een PM met mailadres.
-
Dennetje
- Forum-lid
Dennetje
16 nov 2020 00:41
Heeft iemand een recente firmwareversie van de motorrem van de fortius? Bij hellingen gaat het fietsen ineens wel heel makkelijk... alvast dank!