London Edinburgh London 2022
-
- Forum-lid
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Yad Moss is een mooie geleidelijke klim. Het lijkt erop dat de komende editie de Howardian Hills links laat liggen (letterlijk )
Het asfalt in noord Engeland en Schotland is grotendeels erg beroerd. Veel gaten maar vooral heel heel ruw asfalt. Voor mij het meest vervelende aspect van LEL. De wind komt traditioneel uit het zuiden/zuid-westen, dus op de terugweg tegen; en in het zuiden heb je een lang stuk door "The Fens" wat net zo vlak en kaal is als de Flevopolder, die combinatie is veel deelnemers in 2017 opgebroken...
Het asfalt in noord Engeland en Schotland is grotendeels erg beroerd. Veel gaten maar vooral heel heel ruw asfalt. Voor mij het meest vervelende aspect van LEL. De wind komt traditioneel uit het zuiden/zuid-westen, dus op de terugweg tegen; en in het zuiden heb je een lang stuk door "The Fens" wat net zo vlak en kaal is als de Flevopolder, die combinatie is veel deelnemers in 2017 opgebroken...
Meer nog dan de wind nekte veel deelnemers dat ze zich te strikt aan hun vooraf bepaalde schema hielden. Veel rijders kwamen veel vroeger dan gepland aan op de controle waar ze wilden slapen. In plaats van een controle verder te rijden en daar pas te slapen, op de ongeveer geplande tijd, bleven ze lang hangen op die controle. Met als resultaat dat ze minder tijdwinst haalden dan wenselijk was gezien de tegenwind op de weg terug, de controle totaal overbelast raakte en rijders die wel doorreden in een keer alleen door de 1e nacht moesten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Jah, als Nederlander had je wel het voordeel van de ervaring in 2017. Naar het noorden reed het idd lekker vlot. Maar ik zag de weersvoorspellingen van windkracht 5 / 6 tegen voor de terugweg en wist wat dat inhield...
Uiteindelijk viel het voor mij mee qua wind, ik was de Fens over voordat het echt hard waaide, 's nachts was het een stuk stiller en de heuvels en heggen maakten dat de wind toch wat minder hard aankwam dan het beeld dat windy.com schilderde. Oh, en aero bars natuurlijk (ze beginnen wat meer gemeengoed te worden, maar in 2017 reden er echt heel weinig mensen mee)
Gestart om 12:45 en door de 1e nacht gereden, de volgende dag kwam ik tegen 17:00 in Brampton aan om te slapen. Bleek een goede strategie, ik heb steeds voor de meute uit gereden.
Uiteindelijk viel het voor mij mee qua wind, ik was de Fens over voordat het echt hard waaide, 's nachts was het een stuk stiller en de heuvels en heggen maakten dat de wind toch wat minder hard aankwam dan het beeld dat windy.com schilderde. Oh, en aero bars natuurlijk (ze beginnen wat meer gemeengoed te worden, maar in 2017 reden er echt heel weinig mensen mee)
Gestart om 12:45 en door de 1e nacht gereden, de volgende dag kwam ik tegen 17:00 in Brampton aan om te slapen. Bleek een goede strategie, ik heb steeds voor de meute uit gereden.
Als je LEJOG wilt doen met mogelijk wat gezelschap onderweg: zie http://www.aukweb.net/events/detail/20-64/
LEL veteranen zullen zich het Tibetaanse klooster in Eskdalemuir herinneren, een heel rustige en vredige plaats. Deze rust dreigt nu ernstig verstoord te worden, er ligt een vergunningsaanvraag voor een schietterrein op 3km afstand van het klooster.
Wil je hier je protest tegen laten horen dan kan dat online, via change.org: http://chng.it/Shs9cCc9DG
Wil je hier je protest tegen laten horen dan kan dat online, via change.org: http://chng.it/Shs9cCc9DG
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Ik kreeg een e- mail dat ik de hoofdsom mag gaan overmaken. Nu wordt het ineens wel heel echt. En dat terwijl mijn conditie er sinds PBP niet echt op vooruit is gegaan... trainen dan maar.
Ik heb veel in links rijdende landen gefietst, maar nooit met zoveel vermoeidheid in de benen en hersenen. Mijn ervaring is dat zodra er een beetje overig verkeer of wat bewegwijzering is, je automatisch links gaat fietsen. Heel soms op een compleet verlaten weg, maakte ik wel eens een foutje. Maar zodra ik een auto zag, maakte ik dat foutje goed en stuurde ik direct weer naar links
Live fast; die young. mijn blog
Nee, dat moet inmiddels 2022 zijn. Misschien dat de topicstarter dat kan/wil wijzigen?
Links rijden heb ik nooit als probleem ervaren (ook niet na 1000km in 60 uur tijdens mijn laatste uitstapje naar het VK). De straat oversteken is veel lastiger. Instinctief kijk je de verkeerde kant op. Ooit heb ik 3 maanden voor mijn werk in Engeland gezeten, pas na 2 maand keek ik zonder na te denken naar rechts als ik overstak.
Links rijden heb ik nooit als probleem ervaren (ook niet na 1000km in 60 uur tijdens mijn laatste uitstapje naar het VK). De straat oversteken is veel lastiger. Instinctief kijk je de verkeerde kant op. Ooit heb ik 3 maanden voor mijn werk in Engeland gezeten, pas na 2 maand keek ik zonder na te denken naar rechts als ik overstak.