Het grote domme vragen topic
Gewoon een spiraalverlengslang gebruiken en daarvan de female-kant er af halen om zo het uiteinde van de slang over het ventiel te schuiven. Werkt bij mij al jaren perfect. Het is alleen vervelend dat je iedere keer de koppeling op de compressor cq. verlengslang o.i.d. moet maken, enfin inmiddels wel gewend. Zodra de band is geplopt springt meestal de slang van zelf van het ventiel af. daarna de slang wel snel ontkoppelen, want anders . . . . . . . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb het al een keer hier neergeplempt: Koop een goedkoop luchtgereedschapsetje, daar zit een bandenpomp bij.
Daarvan snij je de kop af en vervangt deze door een losse SKS Rennkompressorkop die je met een slangenklem vastzet, dan heb je meteen de goede aansluiting voor je ventielen en een manometertje waarmee je de druk kunt aflezen.
De pomp sluit je uiteraard aan op je spiraalverlengslang en hoef je die niet elke keer te demonteren.
Zo heb ik het gedaan...
Daarvan snij je de kop af en vervangt deze door een losse SKS Rennkompressorkop die je met een slangenklem vastzet, dan heb je meteen de goede aansluiting voor je ventielen en een manometertje waarmee je de druk kunt aflezen.
De pomp sluit je uiteraard aan op je spiraalverlengslang en hoef je die niet elke keer te demonteren.
Zo heb ik het gedaan...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
En hoe pomp ik dan erna de autobanden op
Ik klem gewoon een verloop in het autoventiel. Je gebruikt de compressor toch niet om bij te pompen, alleen eerste montage, dan zit er toch geen binnenwerk in
Ik klem gewoon een verloop in het autoventiel. Je gebruikt de compressor toch niet om bij te pompen, alleen eerste montage, dan zit er toch geen binnenwerk in
Ook dat heb ik maar dat is goed te doen bij een compleet ventiel, maar zodra het binnenwerk van het ventiel is verwijderd zoals @DDX heeft gezegd werkt het niet meer. Vandaar mijn oplossing met het slang over de ventielschacht.!scottpch schreef: ↑17 dec 2021 17:53 Ik heb het al een keer hier neergeplempt: Koop een goedkoop luchtgereedschapsetje, daar zit een bandenpomp bij.
Daarvan snij je de kop af en vervangt deze door een losse SKS Rennkompressorkop die je met een slangenklem vastzet, dan heb je meteen de goede aansluiting voor je ventielen en een manometertje waarmee je de druk kunt aflezen.
De pomp sluit je uiteraard aan op je spiraalverlengslang en hoef je die niet elke keer te demonteren.
Zo heb ik het gedaan...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
heb voor mijn winterfiets een wat groter tasje van o,6 liter met ruimte voor 2 biba´s, 2 gaspatronen, 2 bandenlichters en een multi-tool
https://www.decathlon.nl/p/zadeltas-rac ... 77&c=ZWART
Voor de zomerfiets ben ik nog op zoek naar een elegant tasje van 0,4 liter. Daar past 1 biba, 1 gaspatroon, 2 bandenlichters en een kleine multi-tool in.
Ik zet alles over
Het lijkt mij een beetje overdreven om voor elke fiets een eigen zadeltasje te hebben omdat je deze m.i. gemakkelijk d.m.v. klittenband overzet, Tenzij de fietsen te verschillend van opbouw zijn natuurlijk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zonder ventielkern werkt dat niet meer, gaat het interne ventiel van de pompkop niet open.
Al jaren gebruik ik een soortgelijke methode, maar met de SKS pompkop van m-gineering http://www.m-gineering.nl/shoptlband.htm (daar de sks pompkop kiezen).
Dat werkt op hollandse (dunlop) ventielen, franse (presta) met en zonder kern.
Of je neemt een verloopsetje https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B594183 en de meest rechtse nippel is een prima verloop van auto naar fietsventiel. Als de kop van je (auto)bandenpomp goed klemt, kan het verloopje blijven zitten.
Dogma F
Ja, 1 voor op de mtb en 1 voor op de wielrenfiets en 1 voor op de gravelbike.
Ik had dat eerst ook niet maar dan moest ik steeds het tasje eraf halen en ook de binnenband verwisselen
Ik vergat het tasje wel eens te wisselen, met het gevolg dat ik ergens in de middle of nowhere stond met een lekke band zonder reparatie spullen en binnenband.....
Dan ben je er snel klaar mee haha.
Voor de MTB een zadeltasje waar net een biba in past.
Voor de koersfiets en de gravel een apart tasje.
Maar in de winter gebruik ik m.u.v. de MTB geen zadeltasje meer. Ik kreeg vorig jaar met de feestdagen 2 Sticky Pod's. Deze passen perfect in de zakken van een achterjas. Voordeel is dat ik nooit meer iets vergeet. het enige wat ik wissel is een biba.
De kleine gebruik ik eigenlijk gans het jaar door. Die past ook netjes in de achterzak van een koerstrui. In die smalle versie zit mijn telefoon, ID kaart, bankkaart en nog een paar andere kaarten. Ik heb er ook een reservesleutel van thuis in zitten.
In de grote versie zit dan een biba, een topeak pompje, een grote bandenlichter, een Dynaplug en nog wat andere kleinigheden.
Smalle versie :
Grotere versie :
De noppen zorgen ervoor dat het tasje niet uit je zak kan wippen.
Prijzen en info : https://www.sticky-pod.be/
Voor de koersfiets en de gravel een apart tasje.
Maar in de winter gebruik ik m.u.v. de MTB geen zadeltasje meer. Ik kreeg vorig jaar met de feestdagen 2 Sticky Pod's. Deze passen perfect in de zakken van een achterjas. Voordeel is dat ik nooit meer iets vergeet. het enige wat ik wissel is een biba.
De kleine gebruik ik eigenlijk gans het jaar door. Die past ook netjes in de achterzak van een koerstrui. In die smalle versie zit mijn telefoon, ID kaart, bankkaart en nog een paar andere kaarten. Ik heb er ook een reservesleutel van thuis in zitten.
In de grote versie zit dan een biba, een topeak pompje, een grote bandenlichter, een Dynaplug en nog wat andere kleinigheden.
Smalle versie :
Grotere versie :
De noppen zorgen ervoor dat het tasje niet uit je zak kan wippen.
Prijzen en info : https://www.sticky-pod.be/
En jij noemt dat een tasJE ?
Heb een Topeaktasje met 2 binnenbandjes, 2 bandenlichters, pakje fastpatches en een tooltje aan iedere fiets.
Shirtzakjes vrij voor eten, telefoon en jackje.
Heb een Topeaktasje met 2 binnenbandjes, 2 bandenlichters, pakje fastpatches en een tooltje aan iedere fiets.
Shirtzakjes vrij voor eten, telefoon en jackje.
Niet zijken maar reiden !