Ik sluit me hierbij aan ( heb overigens ook nog een transparante lens)
Het grote OAKLEY topic
-
- Forum-lid
Maar is photochromic in donkere dagen wel echt licht genoeg en in felle zon dagen wel donker genoeg?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Qua hoogzomer zon is het niet genoeg, voor alle overige dagen is hij top.
Lees: 49 weken/jaar.
Ik rij er zelfs mee in het donker.
Lees: 49 weken/jaar.
Ik rij er zelfs mee in het donker.
Less is bore
-
- Forum-lid
Echt wel! Het bereik van de oakley lens is groot. Sterkere (donkerder) zonnebrillen zijn nauwelijks te koop. Ik ski er zelfs mee. Ook op zonovergoten dagen doet hij het perfect. Alleen voor een nachtrit is hij net niet geschikt.Champignon33 schreef: ↑13 jan 2020 17:12 Maar is photochromic in donkere dagen wel echt licht genoeg en in felle zon dagen wel donker genoeg?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mwa, ik zie dat dus net andersom: ik rij er wel mee in het donker en vind hem te licht voor hoog zomer. Ook puur qua specs (% doorlatendheid) kun je zo al bij Oakley zien dat er donkerdere lenzen zijn
Zie trouwens dat er verschillende photochromics zijn, wellicht dat daar de ruis zit.
Zie trouwens dat er verschillende photochromics zijn, wellicht dat daar de ruis zit.
Less is bore
Hele tijd niet op dit forum geweest, dus ik dacht laat ik weer eens even kijken gezien mijn Oakley verzamelwoede weer is opgelaaid. Blijkt dat dit topic gewoon is doodgeslagen . Jammer
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarschijnlijk omdat de huidige Oakley lijn niet meer zo fraai is als dat die vroeger eruit sprong.
Ik ben erg blij met mijn Radar, maar al die full face brillen hoef ik écht niet.
Ik ben erg blij met mijn Radar, maar al die full face brillen hoef ik écht niet.
Less is bore
Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
Dit topic kende ik dan weer niet, maar komt mij wel van pas.
Welke glazen zou ik kiezen voor een bril die ik zoek op de MTB als op de weg kan gebruiken? De prizm trail torch glazen lijken me te licht voor op we weg. Maar in het bos, met snel wisselend licht, wil ik natuurlijk(?) geen hele donkere glazen.
Welke glazen zou ik kiezen voor een bril die ik zoek op de MTB als op de weg kan gebruiken? De prizm trail torch glazen lijken me te licht voor op we weg. Maar in het bos, met snel wisselend licht, wil ik natuurlijk(?) geen hele donkere glazen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik gebruik gele glazen op de MTB. In volle zomer, als de zon altijd hoog staat (ook achter de wolken), een gewone zonnebril.53x11 schreef: ↑27 feb 2022 19:19 Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
-
- Forum-lid
Ik ben voor de weg van de Prizm road nagenoeg volledig over op de (gewone) Prizm trail. Alleen bij volledige zon pak ik de Prizm road nog wel, maar zodra er sprake is van wat bewolking pak ik liever de trail. In de winter draag ik geen bril, of rij ik met prizm daylight.53x11 schreef: ↑27 feb 2022 19:19 Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
Nu heb ik het niet zo op donkere glazen (draag in het gewone leven ook niet zo vaak een zonnebril zoals anderen dat wel doen), er speelt dus ook wel iets van persoonlijke voorkeur mee.