Het grote domme vragen topic
Ik vertraag meestal even en vraag of het lukt (bij man of vrouw), roepen ze NEE dan draai ik even terug en help even. Kleine moeite. Als ik de band moet vervangen, ben ik binnen de 5 minuten verder, dat maakt het dus niet echt.
Zo eens iemand geholpen die zijn vingers verbrand had aan een CO2-bommetje en echt niets meer kon vastpakken. Binnenband zat klem tussen de buitenband, dus direct terug plat. Snel nieuw bandje gestoken (hij had nog een 2de bij) en opgeblazen met mijn CO2-bommetje (hij had er al 2 gebruikt bij de eerste band) en wiel terug gestoken (zelfs dat ging niet meer)
Hij wilde echter echt zelf naar huis rijden, ik heb nog op weg geholpen. Mens was zo dankbaar. Dat is de 5 minuten wel waard, zelfs in de koude en regen.
Zo eens iemand geholpen die zijn vingers verbrand had aan een CO2-bommetje en echt niets meer kon vastpakken. Binnenband zat klem tussen de buitenband, dus direct terug plat. Snel nieuw bandje gestoken (hij had nog een 2de bij) en opgeblazen met mijn CO2-bommetje (hij had er al 2 gebruikt bij de eerste band) en wiel terug gestoken (zelfs dat ging niet meer)
Hij wilde echter echt zelf naar huis rijden, ik heb nog op weg geholpen. Mens was zo dankbaar. Dat is de 5 minuten wel waard, zelfs in de koude en regen.
- The RowingCyclist
- Forum-lid
Ik doe juist altijd het ventieldopje erop, uit angst dat anders het ventiel beschadigt door steentjes enz. Elke gek z'n gebrek...
Valt best mee, geen fotomodel of pin-up. Leuke vrouw wel, maar niet dat je er ongeacht wat dan ook voor moet stoppen.
En ja, ik stond ervan te kijken hoe oppervlakkig mannen zijn. Ik dacht ons soort wel te kunnen inschatten maar dat viel even tegen.
Dogma F
Want?
Zijn die niet te helpen?
Of maak je de de wereld dan juist een stukje lelijker?
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid
scottpch schreef: ↑03 jun 2022 18:42Je had een schakeltje meer moeten laten zitten, dit is kantje boord.Baslammers12 schreef: ↑03 jun 2022 11:19 Hi all,
Vraagje. Als ik mijn ketting op het grootste blad voor die en grootst achter (28) krijg ik een ontzettend rare stand van mijn derailleur. Ben gewisseld van Shimano ketting naar kmc en heb evenveel schakels. Kan het komen doordat het een ander merk is? Ik ga ervan uit dat de huidige stand van derailleur niet goed is en dus gewoon meer schakeltjes erbij?
image host
Ik heb de overige schakels nog bewaard. Wanneer ik er twee schakels bij doe, is de ketting dan zwakker. Raden jullie dit aan?
Bianchi Infinito 2017
Hoe staat de ketting op klein achter + groot voor? Dat is het meest belangrijk. Heb je daar een foto van?Baslammers12 schreef: ↑08 jun 2022 13:13scottpch schreef: ↑03 jun 2022 18:42Je had een schakeltje meer moeten laten zitten, dit is kantje boord.Baslammers12 schreef: ↑03 jun 2022 11:19 Hi all,
Vraagje. Als ik mijn ketting op het grootste blad voor die en grootst achter (28) krijg ik een ontzettend rare stand van mijn derailleur. Ben gewisseld van Shimano ketting naar kmc en heb evenveel schakels. Kan het komen doordat het een ander merk is? Ik ga ervan uit dat de huidige stand van derailleur niet goed is en dus gewoon meer schakeltjes erbij?
Ik heb de overige schakels nog bewaard. Wanneer ik er twee schakels bij doe, is de ketting dan zwakker. Raden jullie dit aan?